K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2011, 00:36   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
Jeg har SÅ meget lyst til at skrige, for at få luft for alt det '****** man bliver budt!! Som syg borger, hvad ******* bilder de sig ind!!

Jeg spurgte også min 2. sagsbehandler, om hun var ansat af anden aktør eks. Falck, det fik jeg aldrig svar på. Spurgte hvorfor jeg følte mig presset til operation, når kommunen var velvidende om, den % risiko for lammelse. Det ville hun ikke udtale sig om over telefonen eller mail, men ville skrive mig et brev. Dette har jeg HELLER ikke fået..
Ja og så kom Ricky ind i billedet, så får jeg så helt ny sagsbehandler.

Så jeg kommer ikke til at bruge blomster kroner på den sagsbehandler, for det vidner ihvertfald ikke om, at hun har handlet og arbejdet i den syges tarv og de rettigheder hun skal varetage! Men meget mere i kommunens tarv, så hun kunne få skulderklap for at have sparet så og så mange kroner på sådan en som mig. SÅ *** være med at jeg mister førlighed og eksistens.
Bare hun får lidt ekstra ned i lønningsposen..!!

ER jeg helt galt på den.?!

Men dejligt at høre at du har haft en god og ærlig en af slagsen, for lige nu - sætter jeg nok alle over en kam!! desværre!

Knus
Jeg kan godt forstå at du har det på den måde med de sidste sagsbehandlere.. istedet for blomster skulle de ha et los bagi .. og sådan at de fik en dårlig smag i munden af det

Jeg har vist gennemgående haft gode sagsbehandlere - hehe meget af det er gået hen over hovedet på mig .. og jeg har da også fået sygedagpenge fra nov 2005 og indtil jeg blev visiteret til flexjob i aug 2008.. og ledighedsydelse fra aug 2008 og indtil pension april 2011...

Hvis de kontakter dig, så du pudser bare Ricky på dem....

Og gør dig selv den tjeneste at se om du ikke kan slappe lidt af.. og nyde dagene lidt... Jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort det der med at slappe af... men find et eller andet musik, en bog eller en anden interesse hvor du kun har tankerne omkring det... så tiden går godt for dig.. ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 00:50   #12
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Kære Nala

Godt at høre fra dig igen... Og rart at høre, at Ricky er partsrepræsentant i din sag.

Næste gang en sagsbehandler ringer til dig og så længe Ricky er din partsrepræsentant i din sag, så siger du bare, at de skal tale med Ricky...

Og ja de skal respektere dit valg mht. operationen.... Det er sandelig også din egen krop, som du har ret til selv at bestemme over.

Det skal nok gå, så længe Ricky hjælper dig med sagen.

Kram til dig.
Hej Curls.
Tusind tak for de søde ord.

ER super glad for at Ricky er min partsrepræsentant.. Jeg føler mig jo ikke alene mere. Og jeg ved næste gang de prøver at ringer, så skal jeg venligst bede dem om at kontakte Ricky.. Jeg prøvede jo flere gange, med den sidste sagsbehandler der ringede, men hun blev jo rigtig sur og irriteret.
Og jeg har jo ikke det største "filter" på pt.

Det med min krop, ja - min tilstand bliver forværret, støt nedad.
Og nu ser det også ud til, at jeg også skal kæmpe for vederlagsfri behandling/smertelindring på Øfeldt, det er det eneste sted her i dk, som har speciale i det jeg fejler, de kan måske give mig noget livskvalitet tilbage kontra operation.
Men hvis jeg ikke får behandlingen betalt, så har jeg jo ingen chancer for at få et liv igen!

Er jo ikke rask fordi jeg har foreløbig har sagt nej til operation!
Og jeg SKRIGER bare efter noget der kan lindre mine symptomer og smerter.
Og det morfin jeg får nu, har ikke den ønskede effekt! Lindre jo ikke det tryk jeg har på rygmarven!


Knus til dig.
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 04:09   #13
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Og gør dig selv den tjeneste at se om du ikke kan slappe lidt af.. og nyde dagene lidt... Jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort det der med at slappe af... men find et eller andet musik, en bog eller en anden interesse hvor du kun har tankerne omkring det... så tiden går godt for dig.. ♥

Knus Lone
Ak og suk, er helt med på hvad du skriver, er et grundlæggende, meget positivt og optimistisk menneske og jeg lever både efter the secret, loise hay, mv. har visualiseringstavler, udtrykker mig på lærrede, får min frustrationer ned på lærred, spiller guitar og synge, og gør en masse for at komme på andre tanker, så vidt min sygdom tillader. Men sygdom er som stor klods om benene! Og jeg er bare så meget ved at opgive, fordi smerterne og symptomer til tider er SÅ forfærdelige. Og jeg har jo intet fået andet end medicin, som på sigt også vil give mig problemer.. Ingen kender ret meget til thorakale prolapser med rygmarvstryk, og det savner jeg jo, at få en ekspert i sådanne lidelser til at fortælle mig, hvad jeg må og ikke må, vise mig øvelser osv.
Dette kontra operation!

Og jeg tror det her med kommunen, belaster min sygdom endnu mere i negativ retning! Jeg har fået stress symptomer, som har manifisteret sig fysisk nu, så det har jeg også dagligt.. Kan høre mit hjerte slå voldsomt i det højre øre, og det giver så angst, og osv!
Det var min læge der konkluderede det, så det viser virkelig at jeg trænger til ro, og ikke mindst noget behandling eller smerte og symptom lindring, udover piller!
Ønsker og håber på at få redskaber, træning, forståelse, forklaring på hvad der sker i min krop, hvad jeg må og ikke må. Og det kan jeg ikke alene!!
Og så ønsker jeg virkelig at kommunen vil behandle min sag retfærdigt, og nu med Ricky ved min side, så begynder jeg at tro på det vil ende godt, så jeg ikke lider mere end nødvendig!

Dine råd er bestemt noget jeg sætter pris på, og jeg forstår til fulde hvad du mener.. ! <3
Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 13:23   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
Og jeg ved næste gang de prøver at ringer, så skal jeg venligst bede dem om at kontakte Ricky.. Jeg prøvede jo flere gange, med den sidste sagsbehandler der ringede, men hun blev jo rigtig sur og irriteret.
Hvis de ringer dig op igen, så fortæller du dem pænt, at de bedes kontakte din partsrepræsentant, og så lægger du stille og roligt røret på.

Det kan være både svært og grænseoverskridende, at skulle gøre sig hård, men det kan desværre være nødvendigt.

Det glæder mig, at du har fået hjælp til din sag, så du ikke behøver spekulere på, om du nu får gjort det rigtige o.s.v.

Det er mit indtryk, at Ricky både har styr på tingene og har en god portion sund fornuft.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 13:24   #15
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
hej nala jeg syntes det er godt at du har hyret en uvldig socalrådgiver måske man også selv skulle gøre det jeg er også kørt træt i københavns kommune har kæmpet med dem siden 1997 .og er blevet kastet rundt i den ene arbejdsprøvning efter den anden . og det er på trods af jeg både lider af slidgigt i ryggen og har for højt blodtryk og lider af hjerteflimmer og er på medicin for det hele jeg tager lige PT 28piller om dagen og går til smerte behandling 1gang om ugen som kun er smerte lindrende og ikke helbredende desværre ikke . og der er blevet søgt pension siden 1998 og søger stadigvæk . men det jeg fik besked på fra min sagsbehandler på jobcentermusvågevej var at sålænge der ikke er noget galt psykisk så kunne de ikke se hvorfor jeg ikke kunne blive selvforsørgende hvilket jeg finder urimeligt når man har dokumentation for alle de andre sygdomme og nu er jeg blevet kastet rundt i systemet så mange gange at jeg ikke orker den kamp mere så har også søgt en psykiater for dette har taget mere på helbredet end godt har været men det er svært at finde noget Gratis hjælp da jeg ikke har råd til at hyre en advokat til at takle kommunen på en kontanthjælp så håber da at i får noget ud af den uvildige rådgiver :-)
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 17:22   #16
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis de ringer dig op igen, så fortæller du dem pænt, at de bedes kontakte din partsrepræsentant, og så lægger du stille og roligt røret på.

Det kan være både svært og grænseoverskridende, at skulle gøre sig hård, men det kan desværre være nødvendigt.

Det glæder mig, at du har fået hjælp til din sag, så du ikke behøver spekulere på, om du nu får gjort det rigtige o.s.v.

Det er mit indtryk, at Ricky både har styr på tingene og har en god portion sund fornuft.
Hej..
Er også MEGET glad for at Ricky er ved min side nu.. Han kan jo læse noget vi andre normal begavede ikke kan, specielt det der står imellem linjerne. Han ved hvilke regler han kan tage frem, paragraffer, principafgørelser mv.
Og der findes nok mange der udbyder det samme som Ricky, men her mener jeg det er vigtigt selvfølgelig at kunne lovgivningen ud til fingerspidserne, og samtidig med have hjertet på rette sted og fornuft som du også skriver, og det er jo ikke sikkert en privat socialrådgiver indeholder de sidst skrevne kvaliteter.
Og jeg føler at Ricky giver mig ro til at tro det hele ender godt, så jeg snart kan koncentrere mig til at få den rette behandling, den skal jeg jo også "slås" for, hvis ikke jeg tager den operation! (som er gratis)
Vil jo frygtelig gerne have lidt liv igen.!
Håber sagsbehandler ringer Ricky fremover..

fra Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 18:12   #17
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skotten Se meddelelser
hej nala jeg syntes det er godt at du har hyret en uvldig socalrådgiver måske man også selv skulle gøre det jeg er også kørt træt i københavns kommune har kæmpet med dem siden 1997 .og er blevet kastet rundt i den ene arbejdsprøvning efter den anden . og det er på trods af jeg både lider af slidgigt i ryggen og har for højt blodtryk og lider af hjerteflimmer og er på medicin for det hele jeg tager lige PT 28piller om dagen og går til smerte behandling 1gang om ugen som kun er smerte lindrende og ikke helbredende desværre ikke . og der er blevet søgt pension siden 1998 og søger stadigvæk . men det jeg fik besked på fra min sagsbehandler på jobcentermusvågevej var at sålænge der ikke er noget galt psykisk så kunne de ikke se hvorfor jeg ikke kunne blive selvforsørgende hvilket jeg finder urimeligt når man har dokumentation for alle de andre sygdomme og nu er jeg blevet kastet rundt i systemet så mange gange at jeg ikke orker den kamp mere så har også søgt en psykiater for dette har taget mere på helbredet end godt har været men det er svært at finde noget Gratis hjælp da jeg ikke har råd til at hyre en advokat til at takle kommunen på en kontanthjælp så håber da at i får noget ud af den uvildige rådgiver :-)

Hej...
Synes godt nok det er grim læsning, at du står oprejst efter så mange år, er da ganske utrolig..

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at kontakte en privat socialrådgiver.. Jeg har jo Ricky, som jeg varmt kan anbefale! Som jeg skriver kender han systemet, fra den anden side af skrivebordet.. Han har arbejdet som sagsbehandler, med sådanne sager som vores.. Og det koster intet at kontakte ham telefonisk, og forespørge om han kan hjælpe dig.. Han er rigtig behagelig at tale med!

Vi spilder jo vores liv på en masse opslidende og ganske nedbrydende kampe, som for manges vedkommende kunne være afsluttet forlængst, men hvis ikke kommunen overholder lovgivningen, så har os der er syge jo ingen chancer..Vores selvværd er nede under guldtæppet, og vore overskud, er ikke eksisterende, og derfor slider vi unødig på vores psyke, ødelægger os selv, og har hørt at nogle får varige psykiske mén af at være underlagt en kommune, der ikke overholder reglerne, og derfor er vi jo tvungen til at hyre en privat socialrådgiver, til hjælp med at forstå og tolke de sager for kommunen. Og ikke mindst få den afsluttet! Så man kan koncentrere sig om det der BURDE VÆRE VIGTIGST, ENS HELBRED!!

Jeg kan anbefale Ricky, og det koster ikke noget, at ringe ham og spørge om han kan hjælpe.

Vi får mange gode råd her på k10, men jeg har ihvertfald oplevet, at det ikke er nok, vi skal have en der fysisk overtager vores sag, køre den, skriver for os, besvare for os osv.
Og det er det en privat socialrådgiver gør, efter en fuldmagts erklæring, at han eller hun overtager ens sag, at intet må besluttes uden partsrepræsentanten er inde over, ergo for mig i mit tilfælde, er det Ricky.

Håber mit svar har givet dig lidt klarhed, ellers skriver du bare igen..

Håber det bedste for dig.


Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 19:11   #18
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Ønsker alle et lykkebringende år 2012 :)

Og tak til de mennesker der har givet mig råd, trøst og støtte på min vej mod retfærdighed og et godt og værdig liv igen. Kan se lyset efter at være en del af k10!

Jeg ønsker at år 2012 bliver et fantastisk godt år. Hvor I alle oplever retfærdighed, og anstændig behandling af systemet.

At år 2012 bliver året med en masse succeser, glæder og kærlighed.

Jeg ønsker at året 2012 bliver starten på et godt velfærd.

Godt nytår..

Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2011, 01:42   #19
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Godt nytår til dig også Nala.. og jer andre.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 20:15   #20
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Tusind tak Huldra.

Nu har jeg med hjælp fået mine sygedagpenge forlænget.

Lige i går, hvor jeg fik meldingen, følte jeg mig glad, men tror ikke helt det var sivet ind.
Først da jeg lå i min seng og skulle sove, følte jeg mig mere afslappet og tryg, end jeg i lang tid har følt.
Sikke et psykisk pres man er under, når kroppen positivt reagere på sådan en afgørelse.

Jeg skal efter hvad jeg har fået at vide, i en arbejds vurdering.
Dette sker i slutningen af januar! Håber at den bliver så skånsomt som muligt, så jeg ikke får en forværring
af mine symptomer.

Denne forlængelse af sygedagpengene giver for mig jo unægtelig en ro, som jeg virkelig har brug for.

Ville ønske jeg snart kunne komme i en form for behandling, kontra operation?

Jeg får en henvisning til noget specialoptræning , men ikke sikkert grundet den strenge, komplicerede, ikke forståelige, misvisende lovgivning, at jeg kan få vederlagsfri behandling.

Så her får jeg også brug for hjælp, for jeg vil nødig opereres specielt efter jeg ved, at specialoptræning kan have den rette
behandlingsmulighed, for sådan en svær ting som mig.

Så jeg er meget spændt på at blive vurderet hos dem.



Nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Privat socialrådgiver? Giser Spørgsmål ang fleksjob 13 22-02-2013 13:21
Privat socialrådgiver Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-11-2011 11:03
Privat socialrådgiver torbenc Politik og Samfund 23 31-08-2010 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension