K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2011, 21:19   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Henningv, jeg er SIKKER på at det KUN er nogle kolde og kyniske beregninger du gør dig og IKKE noget du i din vildeste fantasi kunne forestille dig at gennemføre VEL!

Kan sagtens følge din følelse af, at være skubbet lidt ud på et sidespor og uden at skulle gøre mig klog udi det menneskelige sind og færden, så vil jeg gætte på at det er 100 gange sværere for en mand at blive afhængig af sin kone end det omvendte -og det skyldes måske udelukkende igen, vores kultur samt nedarvede gener, ja, hva véd jeg...

MEN det berettiger dig ikke til hverken at tænke eller tro at din dejlige hustru, ønsker ussel mammon i stedet for det menneske hun engang sagde ja til at leve med i LYST -men også i NØD!

JA, livet ER uretfærdigt -men jeg er sikker på, at ved fælles hjælp, ja, da skal du nok finde livsmodet igen og tro mig, som handicappet hustru til nu også handicappet mand, ja, så lærer man hen ad vejen at flytte fokus fra det man havde til det man har også økonomisk -men det tar tid -indrømmet!
(hm, hvem af jer i ægteskabet sætter ambitionerne for hvordan og for hvor meget i vil leve livet? -er sikker på at i som ægtepar selv taler om dette og kommer frem til kompromisser -ellers må i i gang med det nu, før i taler forbi hinanden! ja, undskyld, men det er min erfaring efter 30 års ægteskab)

Det største kunst er at lære at være tilfreds -for man får ikke livet byttet (-og jeg er sikker på at i begge véd: størst af alt er kærligheden)


Pst, er sikker på at der sidder en masse empatiske brugere herinde som nok vil lægge ører til, om du har brug for at snakke og ikke føle dig som palle alene i verden -og håber ikke du misforstår min hensigt med min "bedreviden", ka bare ikke ha når nogen laver en overskrift som din og det skyldes nok udelukkende mine egne traumer!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 07-09-2011 kl. 01:15.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 22:31   #12
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Du fik pensionen og tænkte, at nu er der ro - nu går det fremad. Men i virkeligheden starter det først, når pensionen er der... Kom selv på pension pr. 1. april i år, så jeg ved godt, hvordan det er. Der bliver tomt, stille, man føler bare at alle andre har travlt, man har måske brug for hjælp til mange ting og føler sig som en belastning og og og...

Jeg fik en henvisning til en psykolog som har hjulpet mig til at finde noget livsglæde og livsindhold frem igen. Det kan varmt anbefales! Du behøver ikke at have en depression for at tale med en psykolog. At have en invaliderende sygdom - hvad den så end er - er hårdt, omstillingen er ufattelig hård. Det er helt normalt, almindeligt og forståeligt at have brug for hjælp til at flytte fokus over på noget nyt.

Ønsker det bedste for dig!

PS: se mit motto - not much is so much more than nothing... Det mener jeg faktisk!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 23:19   #13
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Kender alt til at have det som dig, fik pension fra 1/3 2011, havde som dig også en god løn.. Har mere end en gang siddet med en håndfuld stærke piller... Og kommer sikkert til det igen.. Når jeg er lige ved, dukker billedet frem af vores unger.. De er sq ikke klar til at miste deres mor nu!! Og jeg er i bund og grund heller ikke klar til at forlade dem <3 Det gør bare så ondt at have ondt i sjælen... Håber en dag smerten bliver bliver mindre, så jeg igen kan glæde mig over livet - Livet er jo en gave :0))
Håber solen igen snart vil skinne på dig igen mange tanker fra en der ved præcis hvordan du har det...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 08:48   #14
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej
Nej Du er ikke alene med de tanker

Du har nu fået din FP , og som der siges her på siden
Nu skal du have dit liv tilbage

Har været hvor du er for år siden
Du skal starte dit liv igen men på helt andre vilkår som da du gik på arbejde

Der vil komme opture og der vil komme perioder som nu hvor du er nede

Her i starten kan jeg forestille mig at økonomien stadig er anstrengt,
men i får fod på det

Men vigtig sæt dig i sofaen eller gå en tur med din kone og få talt om tingene så bliver de mere overskuelige

Bliver det hele for sort , gå til egen læge og få noget hjælp

Har selv været omkring antidepressiv medicin og psykolog for at få styr på tingene

Men tro mig selvmord er ingen løsning det flytter bare dine problemer til din kone /børn og din øvrige familie

Har du lyst til at høre hvordan det ser ud efter over 20 år med FP og en kone der går på arbejde, så smid lige en mail med et telefon nr.
Så ringer jeg dig op

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 10:32   #15
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
NPH - hvor du bare et godt menneske!! Stort af dig at du tilbyder at ringe op! Dejligt der findes hjælp som dig!!
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 10:34   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tak fordi du er til nph -du udviser sand næste kærlighed og præcis som jeg også oplevede k10 for snart en del år siden -hjælpen er der, hvis blot man tar imod
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 11:43   #17
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
Har hørt, at TV3 er igang med at planlægge optagelse af en særudgave af Luksusfælden. Optagelserne begynder d. 16 september og løber ca. 4 år frem. Se hvordan parret Helle og Villy på grund af et overforbrug af røde roser og tomme løfter bliver nødt til arbejde 12 minutter mere og sælge hendes Gucci sko og tasker og hans nodehæfter fra lærerseminaret for at få begyndt på gældsafviklingen. måtte bare sende den herind ved godt det passer men selvom livet ser sort ud for mange kan man jo godt prøve lidt humor *smiler* håber ikke det gør noget vil ikke såre nogn da jeg selv er nede i kælderen
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:16   #18
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Ja, det kender jeg godt. Desværre.
Det er frygteligt at have det sådan.

Jeg håber du finder glæden ved livet, selvom det kan være svært.
Det handler om at lægge det man havde bag sig, og forsøge at visualisere en ny fremtid.
Det er svært. Jeg har ikke selv lært det endnu. I hvert fald ikke i forhold til mig selv. Men mine børn skal ikke miste sin mor. Det er en ting der giver mig mod til at forsøge at finde en fremtid, på en ny måde...
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 14:16   #19
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har selv tænkt de samme tanker, og gør det stadig.Alt ville være nemmere og bedre for alle, hvis jeg ikke var her.En stor sum penge, og jeg kunne få fred.
Jeg fik ikke min pension, ej heller flexjob.
Kærlig hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 15:53   #20
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej

Det gør mig utrolig ked af det , at høre alle jer der kæmper for at få livet til at hænge sammen

Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe jer alle

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg orker ikke mere af den her mølle kandelsdorff Alt det andet 21 21-03-2012 19:09
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Jeg orker ikke mere. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-03-2011 19:54
jeg orker simpelthen ikke mere nu kandelsdorff Alt det andet 37 01-07-2010 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension