K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2012, 18:56   #51
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Trælst med sb, men desværre er det min oplevelse, at de ikke altid arbejder så meget for vores skyld, som for systemets

Til gengæld er det skønt, at du er blevet tilkendt hjemmehjælp og indkøbsordning. Mon ikke også du får kørselsordningen.
Jeg synes, at de sagsbehandler, der tager sig af paragraf 100, hjemmehjælp og hjælpemidler virker meget mere menneskelige - i hvert fald i min kommune, hvor jeg faktisk ikke tror, at der er nogle uddannede soc.rådgivere tilbage i jobcenteret.

Kan ikke huske hvilken forsørgelse, du er på lige nu. Er du på sygedagpenge eller kontanhjælp. Hvis du er på kontanthjælp, synes jeg du skal søge en paragraf 17 på det foreliggende - du vil ikke have noget at miste, altså såfremt du er på kh

Kom lige i tanke om en ting. Der må være lavet en funktionsafklaring i forbindelse med tildeling af hjemmehjælp mm. ikk? Har du den rapport? Det er ofte en rigtig god ide at aflevere en kopi til jobcenteret, der jo så viser, hvor syg du rent faktisk er. De vil så være nødt til at medtage denne i en evt pensionssag. Selvom det er samme kommune, så er der tommetykke skodder imellem de to afdelinger, så jobcenteret får kun funktionevneundersøgelsen, hvis du giver den til dem
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 21:01   #52
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Kom lige i tanke om en ting. Der må være lavet en funktionsafklaring i forbindelse med tildeling af hjemmehjælp mm. ikk? Har du den rapport? Det er ofte en rigtig god ide at aflevere en kopi til jobcenteret, der jo så viser, hvor syg du rent faktisk er. De vil så være nødt til at medtage denne i en evt pensionssag. Selvom det er samme kommune, så er der tommetykke skodder imellem de to afdelinger, så jobcenteret får kun funktionevneundersøgelsen, hvis du giver den til dem
er helt enig, jeg bor på bosted og der er lavet en større beskrivelse hvordan min arbejdsprøvning påvirkede mig. så man har ydeligere dokumentation på ens sociale tilstand eller livskvalitet hænger i en meget tynd tråd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 21:08   #53
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg håber dælme, at min uden for bosted på 5 år kommer til, at veje mindst lige så meget.... Man kan ikke opveje livs kvalitet og jo det kan man og så kan man vælge eller vælge eller lade være....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 21:21   #54
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er bare lidt nemmere når man er inde i systemet, fordi man bliver set i ens hverdag
og derfor vil en funktionsbeskrivelse omkring hjemmet være en god ting og have som ydeligere dokumentation.

men nej det skal ikke have nogen betydning i forhold til pension. da det er ens arbejdsevne.
dog vil jeg tro at dem som kan arbejde 5-10 timer og stadig kan klare sig i eget hjem
de vil ikke kunne få pension fremover. men er kun et gæt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 21:24   #55
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Næ, nej, men så er jeg så helt røget af Søssers sag pt.!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 21:41   #56
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Næ, nej, men så er jeg så helt røget af Søssers sag pt.!??
hvad mener du
fordi man ikke er en del af systemet(i forhold til ens daglig dag) har ikke noget gøre med om man kan få pension. jeg har jo ikke fået pension endnu selvom jeg er en del af systemet
men det er klart at ens sag bliver jo ikke dårligere af det.
at der ligger beskrivelse af ens problemer i det daglige
for eksempel en funktionsbeskrivelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 01:06   #57
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Nej hjemmehjælp har selvfølgelig ikke noget med arbejdsevne at gøre men man kan jo ikke få hjemmehjælp hvis ikke ens funktions niveau er nedsat med et eller andet ?
og når nu visitatoren har bevilliget hælp til vasketøj -støvsugning-gulvvask -indkøb så må detjo haveen årsag altså de bedømmer at jeg kan ikke selv bære mit vasketøj frem og tilbage til vaskehus ca 200 meter ENIG ????

men pensionstema og sb vuder at jeg kan gå frem og tilbage 1,5 -2 km hver vej til en arbejdsprøvning i x ? antal timer med henblik på flex altså 12,5 timer


hjemmehjælp kan afhjælpe de problemmer jeg har i min hverdag og derved give mig større livskvalitet ikke større arbejdsevne
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 01:40   #58
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
hej igen forsøger at fortsætte i min oprindelige gamle tråd her

SB indstillede til § 18 men sagne blev ikke rejst af pensionsteamet ,og den ankede jeg med samme resultat så det ligger nu i ankestyrelsen.

SB har så bedt om speciallæge udtalelser hvilket helt sikkert skulle have været gjort før indsendelse til § 18

under undersøgelser / samtaler /røngten ovs med speciallæge finder de ud af at jeg har en plet på lungen og dette skal så udredes i kræftpakkeforløb som jeg nu har været i 3 uger diagnose kan ikke stilles endnu da man ikke kan komme til at tage prøver ovs ligger dumt sted i lungen - Det er kun operation der med sikkerhed kan påvise dette.(men jeg ligger i højrisiko gruppen ) Og da man ikke ønsker at forværre min lungefunktions unødvendig venter man med at operere før man er helt sikker da dette vil nedsætte min i forvejen dårlige lungefunktions
da pletten ikke er så stor venter man nu 1 mdr og ser om den er vokset og om de kan tage prøver uden operations. venter evt endnu 1 mdr ovs til resultatet er sikkert. samtidig har de vidersendt mig nu til kræftpakkeforløb for brystkræft samtidig så jeg er bare totalt fysiks og psykisk totalt i kælderen

og speciallæge erklæringen er jo ikke færdig lavet da de ikke er færdige men tror nu nok de laver en foreløbig nu til SB

jeg blev så kaldt til jobcenter for nu skulle jeg i arbejdsprøvning eller det skulle planlægges.
Mødet tog dog en anden drejning da jeg kom , sb ville afventer undersøgelse igen i Jannuar og frede mig indtil januar .

Jeg sagde så jeg påtænkte at søge en § 17 på det foreliggende grundlag når speciallægepapire kom om en 10 dage . dette sagde SB jeg godt kunne lade være med da det er helt de samme personer der skal tage stilling til pension og når de lige nu i aug og anke i okt har afvist at rejse sagen så får jeg HELT SIKKERT nej igen

høre gerne jeres mening og det kan være rigtig at det er det samme team der behandler sagen i begge indstandser som så alligevel kun er 1 og samme indstands
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 03:07   #59
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er ikke samme instans....medmindre de i din kommune kun har et nævn der afgøre begge dele...

I alle andre kommuner findes der to nævn...et der skal se om sagen er nok belyst...og hvis den er...så lader de sagen overgå og sender den til det sidste nævn som så træffer en afgørelse om førtidspension...

Hvis de har afvist at lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....så vil de blive nødt til at lade sagen overgå hvis du søger en førtidspension via paragraf 17 på det foreliggende grundlag...

Dermed vi sagen komme helt frem til det sidste team der faktisk kan afgøre om du er berettiget til en førtidspension....

Det afslag du har fået indtil nu...er jo kun et afslag på at lade sagen overgå....og ikke et afslag på om du er berettiget til en førtidspension...

Så du skal absolut ikke lytte til din SB når hun/ham siger noget andet...

Hun forsøger som så mange andre sagsbehandlere at prøve at afvise folk eller for den sags skyld prøve at skræmme folk til at lade være med at ansøge...

Enten lyver hun/han bevidst eller også ved personen bare ikke nok om pensionsloven og de afgørelser der er blevet lavet på området...

Du kan prøve at få det på skrift...eller også kan du bare søge som du havde påtænkt at gøre...

Det er så bare ekstra vigtigt i din sag at du får en kvittering på at du har afleveret ansøgningen...så du kan dokumentere hvornår du har afleveret den....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 12:32   #60
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Jeg er selv blevet indstillet til en §18, ifølge sagsbehandler er: min sag at sagen nu indstilles til Pensionsudvalget. De holder møde den 26. november.

Jeg er blevet indstillet til at blive indstillet, så jeg er lidt i tvivl om mødet den 26. november...i morgen, vil endelig beslutte om jeg få pension?.

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension