K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2012, 08:36   #41
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fyret2011 Se meddelelser
Jeg undre mig over det du skriver i ovenstående indlæg MTRV ???

Mig bekendt er der endnu ikke vedtaget nogen ny lov/ændring pr. 1. januar 2013 ???
Der træder den nye refom af førtidspension og fleks i kraft
så det bliver næsten umuligt og få tildelt pension eller fleks

men det er rigtig den ikke er gået i gennem, men der er et bredt fleretal i folketinget. Så den kommer helt sikkert
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 08:40   #42
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er da løgn at du skal i arbejdsprøvning i 6 måneder med henblik på pension
for mig lyder det bare som en syltning af din sag
min var 6 uger og det er jobcentet som har stedet som afklaringsted
personligt havde jeg aldrig kunne klare 6 måneder, gik ned efter 5 uger
lyder meget underligt, kunne forstå det hvis målet var fleksjob
der blev lavet en super 8 sider lang rapport og ved at kommunen altid tager dem seriøs.
Jamen det er da helt klart syltning, så vi når efter januar, hvor de så bare kan give mig fleks på 2 timer istedet.

Det sidste år har kommunen tildelt fleks under de nuværende regler helt ned til 6 timer.

De er simpelthen holdt op med at tildele pension.. sidste år havde jeg en indstilling med en lang rapport fra reva der sagde 3 timer og alle de rigtige erklæringer.. men BAN gav dem alligevel ret i at forløbet burde have været længere..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 15:26   #43
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja og cirkuset fortsætter har endnu ikke set pensions teamet afvisning af rejsning af § 18 som er indstillet af sagsbehandler

men sb har nu igen idag ringet at nu har han en anden ide til en arbejdsprøvning på kontor i 13 uger som ligger 1,4 km fra hvor jeg bor kan tage offentlig transport dertil ved skift af 2 busser og blive kørt ca 400 meter de sidste 1 km skal jeg stadig gå hver vej og det er bakket teræn transport tid ialt ca 2 timer dagligt

altså skånehensyn er her overset

derudover så sagde han at jeg skulle starte på få timer og så se om vi kunne øge dem ??????????????????? han må have ændret mening siden han indstillede til pension for der mente han det var formålsløst


har senere idag været på sygehus og fået lavet den gangtest igen som de har forlangt med samme resultat ilttab ned til 86 % ved 3 min gangtest indendøre

syehuset er uforstående overfor at jeg skal i arbejdsprøvning og har foreslået at sb indhenter en special læge erklæring fra dem så de kan specificerer sygdom mm og siger jeg skal afvise arbejdsprøvning før de har lavet speciallægeerklæringen.

de kunne sagtens fortælle mig hvad der kom til at stå men kommunen skal indhente den så de får det betalt

så nu er spørgsmålet VIL sb indhente speciallæge erklæring ?????

og kan jeg afvise arbejdsprøvning til efter speciallæge erklæringen ???

det ligger helt fast at vil de bibeholde at jeg starter så vil det være 1 dag og jeg er færdig og vil ligge syg med feber flere dg efter kan under ingen omstændig heder klare 1 km opad bakke hver vej

søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 19:49   #44
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg kan forstå er det ikke et afslag på pension, men at der ikke er nok til at rejse en §18 pågrund manglende arbejdsprøvning.
det kan din sagsbehandler faktisk ikke gøre så meget ved
man får udelukkende pension pågrund af ens arbejdsevne og ikke ens sygdom
grunden til de fleste skal i gennem en arbejdsprøvning

du kan så søge en §17, men det kan jeg ikke anbefale når begrundelse er en arbejdsprøvning. For du vil bare få afslag

Men ja havde 100 procent ventet med arbejdsprøvningen efter speciallæge erklæringen
for hvis der skulle være ydeligere behandlingsmuligheder skal du i gennem det først
da alle behandlingsmuligheder skal være udtømte før kommunen kan vurdere din arbejdsevne

samt det kan være du kan undgå en arbejdsprøvning, hvis lægerne er meget tydelige at en arbejdsprøvning kan give varig skade
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 20:58   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Søsser98, jeg mener at du absolut skal klage over afslag på indstilling på ftp. Efter flg. må du vente de 4 uger kommunen har iht. klagefristen og får du afslag ryger den videre til BAN. Der er så sikkert op til 8 mdr.s ventetid, men imellemtiden kan du så godt forfølge en afklaring både i forhold til dit helbred og din arbejdsevne og det ene kan jo sagtens udelukke det andet desværre ;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-09-2012 kl. 21:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 22:46   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
så nu er spørgsmålet VIL sb indhente speciallæge erklæring ?????
Prøv at tale med egen læge, om h*n kan/vil indhente denne speciallægeerklæring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 00:51   #47
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Søsser98, jeg mener at du absolut skal klage over afslag på indstilling på ftp. Efter flg. må du vente de 4 uger kommunen har iht. klagefristen og får du afslag ryger den videre til BAN. Der er så sikkert op til 8 mdr.s ventetid, men imellemtiden kan du så godt forfølge en afklaring både i forhold til dit helbred og din arbejdsevne og det ene kan jo sagtens udelukke det andet desværre ;-)
afklaring af heldbred er 100 % afklaret varig og stationær ingen behandlings mulighheder - prognose dårlig - levetid stærkt forkortet.
arbjedsevne rapport er det eneste læge ikke har lavet og udtalt sig om efter de sidste undersøgelse og som han mener er nødvendige at få med så håber virkelig at sb indhenter speciallæge erklæring så jeg kan få ro på

jeg ved ikke om jeg ikke sb kan sende ind igen efter § 18 når nye papirer kommer i sagen ????????????? dette må jo være bedre end at anke og så vente 8 mdr

alternativt søger jeg § 17 når de sidste papirer er fremkommet eller hvad mener I
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 07:32   #48
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
afklaring af heldbred er 100 % afklaret varig og stationær ingen behandlings mulighheder - prognose dårlig - levetid stærkt forkortet.
arbjedsevne rapport er det eneste læge ikke har lavet og udtalt sig om efter de sidste undersøgelse og som han mener er nødvendige at få med så håber virkelig at sb indhenter speciallæge erklæring så jeg kan få ro på

jeg ved ikke om jeg ikke sb kan sende ind igen efter § 18 når nye papirer kommer i sagen ????????????? dette må jo være bedre end at anke og så vente 8 mdr

alternativt søger jeg § 17 når de sidste papirer er fremkommet eller hvad mener I
når der kommer nye papir, kan din sagsbehandler netop godt søge en §18 igen
så slå koldt vand i blodet og vent på den erklæring
når så den er kommet kan du tage stilling, hvis din sagsbehandler stadig ikke vil indstille.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 14:53   #49
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Har endnu ikke fået respons på min mail fra i fredags til sb angående speciallæge erklæring
og et ønske om at se pensions teamet afvisning skriftlig på hvorfor de har afvist at rejse § 18 sag .
Samt jeg vil gerne se på skrift hvad den arbejdsprøvning han har i tankerne går ud på med timer -dage -skånehensyn og transport dertil samt at jeg VIL have overlæge på lungemedicinsk med ind over før en evt arbejdsprøvning


sagen har været for pensions teamet både den 28 august og igen den 11 sep da de forlangte at lægekonsulenten skulle deltage også

hvor lang tid skal jeg vente på parpirere derfra ?????????????

sb plejer at svare tilbage samme dag men han har endnu ikke skrevet jeg tror de forsøger om de kan trække mig til efter 01.01 det er bare så frækt her har jeg få år tilbage og så dette cirkus
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 18:22   #50
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Så har jeg fået den skriftlige afgørelse på afslag på at rejse § 18 sag

Jeg er meget overrasket idet min sb sagde han ikke havde den og ikke kunne sende den til mig men han kunne henvise hvem jeg skulle kontakte for at få den og dette er så sket nu

+ den dag han ringede og sagde de ikke ville indstille var det fordi de troede at den test med iltfald blot var " et øjebliksbillede" og at de ville have en kortere arbejdsprøvning og så kunne han ikke lige huske hvad det ellers var men jeg ville få den skriftlig


Og den skriftlige er så kommet NU idag og stor er min overraskelse sb HAR DELTAGET iafgørelsen altså været der fysisk så hvorfor ved han ikke hvad der står i den ???????

og der står KUN at man er enig i at arbejdsevnen er nedsat dog er den ikke nedsat så meget at jeg ikke kan blive selvforsørgende så de fåreslår en prøvning i praktik el lign PUNKTUM (der står intett om iltmætningsprøve som de mente var et øjebliksbillede)?????

underforstået så må de jo mene jeg kan klare et flex job idag som skal være 12,5 iflg sb og 1 januar 2013 er det 2 timer


så det ser da ikke lige ud til sb arbejder for min sag han er jo vendt på et split sekund


dernæst GLÆDELIG NYHED er i dag tilkendt hjemmehjælp fra kommunen VARIGT til rengøring og vasketøj og indkøbsordning
Kørsel til læge mm skal på nyt møde og der skal ses om der kan findes en lejlighed til mig tættere på byen og uden Trapper inden døre

og jeg skal så vente på afgørelse fra § 100 anke angående havehjælp -medicin mm
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension