K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2012, 21:45   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker at du måske skal høre mere om den arbejdsprøvning på Reva.. jeg er selv på Reva i en anden kommune, og her tager de store hensyn til hvad man kan og ikke kan.

Så hvis dit skånebehov er at du skal sidde, ja så må du sidde på en stol og lave de køkkenopgaver du nu kan der..

Det er næsten umuligt at komme igennem uden arbejdsprøvning.. jeg er selv indstillet via §18, og alligevel underkendte de den første arbejdsprøvning fordi den kun var på 3 mdr.. så nu er jeg i gang med nr. 2 der skal vare 6 mdr.

Det er vildt hårdt og nullermændene formerer sig lystigt.. men de er meget hensynsfulde på Reva, og hvis jeg ikke vil gå sygemeldt på kontanthjælp til jeg skal pensioneres, tror jeg, at jeg er nødt til det.. så jeg kæmper.

Og hvis de ikke kan finde en anden arbejdsprøvning til dig, kan de sagtens trække det ud i meget lang tid på det grundlag..
det er da løgn at du skal i arbejdsprøvning i 6 måneder med henblik på pension
for mig lyder det bare som en syltning af din sag
min var 6 uger og det er jobcentet som har stedet som afklaringsted
personligt havde jeg aldrig kunne klare 6 måneder, gik ned efter 5 uger
lyder meget underligt, kunne forstå det hvis målet var fleksjob
der blev lavet en super 8 sider lang rapport og ved at kommunen altid tager dem seriøs.


Nej lade være med selv at finde et sted, det kan kommunen bare underkende
så lade kommunen finde et sted og især hvis det er pension vi snakker om

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-09-2012 kl. 22:07.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 21:47   #32
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Af erfaring vil jeg ikke anbefale at man finder sit eget arbejdsprøvningssted, medmindre man er klokkeklar på at det skal være det og at det evt. bliver til et fleksjob!!

Såfremt man selv finder stedet, sker der ofte det at man kan komme til at ligge for meget "ansvar" i det og tage det på sig. Det er kommunens job at finde ud af hvor og hvordan man skal afprøves og det skal man blot forfølge, man har jo så meget andet at tænke på.

Søsser98 er det kh. du er på?
Sådan set enig, men hvis Søsser98 helst ville nå at blive indstillet til fp inden 2013, så kunne det måske være en mulighed at finde et sted selv
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 21:54   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis hun er på kh. nu så er det nok hips om haps hvornår den arbejdsprøvning kommer igang.

Jeg tror dog, at der bliver endnu mere arbejdspres på jobcentrene 0101 - 2013.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 21:57   #34
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Skriver div. læger at arbejdsprøvning er kontraindiceret?

Jeg er lige kommet gennem en §18 uden arbejdsprøvning, så det kan lade sig gøre.

Hvis du har sort på hvidt at du ikke kan arbejdsprøves synes jeg du skal søge en §17 på det foreliggende - du har intet at tabe.

Jeg havde selv gjort det, hvis jeg ikke var blevet indstillet

stort kram til dig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 22:02   #35
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg fik også førtidspension efter arbejdsulykke uden arbejdsprøvning,da lægen skrev det var kontraindiceret..så det kan lade sig gøre og det var i 2o1o..

stribe førtidspension
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 22:06   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvis hun er på kh. nu så er det nok hips om haps hvornår den arbejdsprøvning kommer igang.

Jeg tror dog, at der bliver endnu mere arbejdspres på jobcentrene 0101 - 2013.
samt ordet kontraindiceret, forsvinder efter den 1.1.2013
med mindre man er udviklingshæmmet
da man ikke kan være for syg til ressourceforløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 22:35   #37
Fyret2011
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Fyret2011 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
samt ordet kontraindiceret, forsvinder efter den 1.1.2013
med mindre man er udviklingshæmmet
da man ikke kan være for syg til ressourceforløb
Jeg undre mig over det du skriver i ovenstående indlæg MTRV ???

Mig bekendt er der endnu ikke vedtaget nogen ny lov/ændring pr. 1. januar 2013 ???
Fyret2011 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 22:55   #38
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Skriver div. læger at arbejdsprøvning er kontraindiceret?

Jeg er lige kommet gennem en §18 uden arbejdsprøvning, så det kan lade sig gøre.

Hvis du har sort på hvidt at du ikke kan arbejdsprøves synes jeg du skal søge en §17 på det foreliggende - du har intet at tabe.

Jeg havde selv gjort det, hvis jeg ikke var blevet indstillet

stort kram til dig
nej der står ikke direkte kontraindiceret men underforstået står det der faktisk
men jeg har tid senere denne uge ved overlægen som skal beskrive nærmere og ny test på iltmætning om den falder ved gang ovs

problemmet er jo at såsnart jeg bevæger mig det mindste falder min iltmætning meget og jeg blir dårlig og mangler luft
så hvis jeg har været ved købmanden 700 meter væk gående med cyklen til at bære vare hjem for mig så falder jeg omkuld når jeg kommer tilbage og sover typisk 2-3 timer derefter - ingen energi til at lave mad og andet den dag da jeg har brugt alle resourcer jeg har på at komme frem og tilbage . Mit hjerte er meget hårdt belastet af dette da det får for lidt ilt og jeg kan kun konstaterer at sygdommen akselere hurtig nedad bakke

har lige lagt syg 2 uger med feber efter jeg var nød til at slå græs i min frimærke have en bane ad gangen over 1 uge da jeg ikke kan finde penge til havehjælp

så hvordan i alverden skal jeg klare en arbejdsprøvning
sydom forværes af stress og nu har dette cirkus stået på i flere måneder så jeg er tæt på at opgive det hele orker simpelthen ikke mere det er ikke et værdigt liv
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 23:11   #39
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Du må få lægen til at være helt klar i sin beskrivelse - ordet skal med, ellers "gælder" det ikke.

Hvis samtidig alle behandlingsmuligheder er udtømte og din tilstand er varig og kronisk - gerne at tilstanden er stærkt invaliderende (hvis den er det selvfølgelig)

Med den beskrivelse burde du få pension - ved desvæære godt at derundt omkring i landet gør diverse krumspring for at slippe for at give pension.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 00:57   #40
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Jeg er med i båden med § 18 pt.
Ved at min sag skal drøftes den 26 i denne måned på et pensionsmøde, og jeg er ved at skide grønne grise.
Bor i Odense kommune, hvor jeg på et link heri tråden kan læse, at det netop er en kommune der topper med høj procentsats på indstillede, der ikke får den søgte pension

Pøjpøj til trådstarter og andre § 18 båden :-)
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension