K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2013, 17:17   #111
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Øv . Kan sagtens følge dig i din afmagt
Tror dog ikke det er løsningen at give helt op, men måske en pause fra det vil hjælpe dig til, at du igen har kræfter til at kæmpe videre for, hvad du bare burde have fået for længst.
Føler med dig...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 17:21   #112
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Søsser, nu har jeg godt nok ikke lige læst hele tråden igennem - men så vidt jeg lige kunne se så er du lungesyg (det er jeg også).

Jeg kan anbefale dig at rette henvendelse til Lungeforeningens socialrådgiver og/eller Dukh.dk for hjælp til din sag, det er utrolig hårdt at sidde med det alene - så blot et godt råd her fra:-)

Derudover formoder jeg du er tilknyttet lungemedicink/lungeamb. eller lignende på sygehus, de kan også være behjælpelige er min erfarring.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 18:00   #113
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Det rager dem en pind hvad speciallæger fra Lungemedicinsk skriver og råder dem til de ignorer ALT


Venter nu bare på § 17 ansøgning også men svaret er nok givet på forhånd for hvorfor skulle de anerkende sygdom her når de ikke gør det ellers så regner med det bliver NEJ igen igen også
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 15:33   #114
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Har netop fået oplyst af sb at de nok ikke kan nå en afgørelse på min ansøgning om førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag indenfor de 3 mdr . da de stadig venter på lægekonsulentens tilbagemelding og de forventer der går mindst 1 måned endnu med dette da han har meget travlt - men at jeg jo ved tilkendelse af førtidspension vil få det med tilbagevirkende kraft.


jeg forstår ikke det overhovedet er nødvendig med hans udtagelser idet der foreligger både special læge erklæring og ny statusattest der er helt klar i spyttet.

lidelse Varig -stationær- ingen behandlingsmuligheder- sygdom vil forværes yderliger over tid - yderlige så er der mistanke om kræft oveni -
nuværende arbejdsevne anses som værende ubetydelig og anses ikke at kunne udvikles da sygdom forværes over tid og patienten er aktuelt i kræftudredning prognosen herfor kendes ikke fuldt ud endnu og det er uvist om der er behandlingsmuligheder herfor
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:03   #115
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er dette ikke for at slukke lyset for dig....men ting som er uvisse eller der er mistanke om.....det kan de ikke bruge positivt i en afgørelse om førtidspension....

Det skal være helt sikre ting...uden tvivl og hævet over mistanke...

Bare mere så du ved det....og jeg skriver det kun for at du ikke skal sætte dit håb til de ting som enten er usikre eller som der er mistanke til...

Det med at sagen skal forbi lægekonsulenten...der tror jeg bare at det er noget de gør...altså helt på automatik...for at se om ham/hun evt mener at der skal indhentes flere lægelige papirer...

Men det er til gengæld ikke i orden at de bare skriver at de ikke kan nå det inden for de tre måneder.....de SKAL skrive hvornår så de regner med at sagen kommer for....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:25   #116
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
nej ved godt de ikke kan bruge uvisse ting men primær sygdom er der fuld oplyst omkring


og er der kræft i lunge også vil det uanset hvad der skal ske operation eller ej
være en yderligere forværing så det ændre ikke på de fakta de skriver


men jeg forventer intet af dem og det vil ikke undre mig om der kom afslag igen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:38   #117
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu var det heller ikke for at være lyseslukker....at jeg skrev det...

Men jeg tror at de fleste kender det at man prøver når man sidder og tænker over den afgørelse man ved der kommer....at man selv ved hvordan man har det og man kan være tilbøjelig til at tænke ting med som kommunen ikke kan bruge...

De skal jo have meget håndfaste erklæringer før de overhovedet tænker i retningen af en pension...

Men jeg krydser hvad jeg kan for at din går igennem...og at det der ligger er nok til at de kan lave en positiv afgørelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:42   #118
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jamen, hvorfor skal der overhovedet ventes på en statusattest - du har jo søgt på det foreliggende, så i princippet kan du vel kræve, at de afgør din ansøgning på de papirer/attester, de har nu...
Det lyder da helt forkert i mine øre, medmindre det er fordi du selv regner med, at den ventede attest kan noget, de andre ikke kan...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 19:28   #119
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Er det ikke lige så meget fordi lægekonsulenterne "oversætter" speciallægepapirer til mere almindeligt dansk?

Altså sådan at selv en sagsbehandler kan forstå hvad der står...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 21:54   #120
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jamen, hvorfor skal der overhovedet ventes på en statusattest -
Det er lægekonsulenten, der ventes på.
Ikke en statusattest.

Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Er det ikke lige så meget fordi lægekonsulenterne "oversætter" speciallægepapirer til mere almindeligt dansk?

Altså sådan at selv en sagsbehandler kan forstå hvad der står...
Jo, det vil jeg mene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension