K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 22:49   #101
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jf Bekendtgørelse om særlig støtte §5, stk.2 kan kommunen fuldt lovligt nedsætte beløbet på § 34-støtten til det beløb, du ville have fået, hvis du flyttede til en billigere og eventuelt af dem anvist bolig - også selvom du vælger at blive boende, hvor du bor nu.

Så på den ene side kan de ikke tvangsflytte folk, og på den anden side kan de, ved at skære i støtten, alligevel tvinge folk til det...

Umiddelbart tænker jeg, at du skal bedre om yderligere, uddybende information om, hvordan de beregner §34 både på din nuværende bolig op på den nye. Få det hurtigst muligt (husk at udbede dig det på skrift, så du kan dokumentere, at du har bedt om det!) og så klag over det. Desværre er det efterhånden sådan, at man pr automatik bør klage over alle afslag, da kommunerne er så pressede, at de forsøger at spare, hvor de kan - og så håber folk ikke har kræfter til at klage over et afslag...



https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140247
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 22:50   #102
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Har ingen bud på hvor langt kommunen må tvangsforflytte folk - men de har sikkert vide beføjelser. Desværre.

Hvad er deres argumenter for at tvangsforflytte dig?
Udover huslejen.
Hvad med transportmuligheder? indkøbsmuligheder? Er det stueplan, som du kan komme ud fra? Og mange andre spørgsmål, som har indflydelse på din dagligdag.

Jeg vil helt klart klage over denne afgørelse - også for at finde ud af hvor stor magt de har over os borgere i boligspørgsmål.

Knus fra
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 14:08   #103
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Søsser98, hvor stor er din lungekapacitet ? har selv fået ftp pga. min lungekapacitet, men var i en kort arbejdsprøvning først, hvor der skulle tages mange hensyn.

Når din iltmætning falder så meget ved fysisk aktivitet, har du så ikke fået iltapparat ?

Jeg ønsker for dig at din §17 går igennem.

Masser af og god jul fra

Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 14:28   #104
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Selvom jeg bor i en forstads kommune til hovedstaden så ved jeg godt hvorfor jeg bl.a fik afslag: Rigtig dårlig opfølgning af min første arbejdsprøvning, laaanngg sagsbehandling med flere forskellige sagsbehandlere, dårlig beskrivelse af arbejdsprøvning i rp.

Spørgsmålet er om man "bare" er underbemandet i Jobcentrene i Hovedstadsområdet?? Sagsbehandlerne skifter job her i turbo fart..

Hvad gjorde du ved dette.... for det er faktisk det der er i vejen med mit Afslag på FB

På forhånd tak herfra

Fib
__________________
livet er for de modige.....

Sidst redigeret af Fib; 14-12-2012 kl. 14:29. Årsag: Ups.... undskyld min indbrydning i tråden.. jeg prøver lige igen...
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 00:32   #105
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Søsser98, hvor stor er din lungekapacitet ? har selv fået ftp pga. min lungekapacitet, men var i en kort arbejdsprøvning først, hvor der skulle tages mange hensyn.

Når din iltmætning falder så meget ved fysisk aktivitet, har du så ikke fået iltapparat ?

Jeg ønsker for dig at din §17 går igennem.

Masser af og god jul fra

Karin
Hej Karin

Min lungekapacitet er 32,8 Nu og der er taget målinger ovs som viser at den vil falde til 24 % hvis man skal operere mig og det vides jo ikke endnu


hvad var din lungekapacitet Karin da du fik Fp ???????????

min hvile ilt er fin og derfor skal jeg ikke have ilt . Jeg SKAL HOLDE MIG I RO som lægen sige
da man ikke kan nøjes med at give ilt når jeg skal lave noget fysisk og alt fysisk er udelukket af Speciallæge

hvis man skal arbejdsprøve mig skal de stille transport tilrådig til mig og læge har nægtet dem at arbejdsprøve mig indtil man med sikkerhed ved om der er kræft i den ene lunge er i udredning for dette xxxxxx antal mdr endnu max 24 mdr. Lægen har påtalt at vil man efter denne udredning evt stadig arbejdsprøve mig må det kun være stille siddende arbejdsmomenter

jeg er 54 år nu

tak for kram god jul til dig og alle i andre søde personer herinde også

Sidst redigeret af søsser98; 17-12-2012 kl. 00:47.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 00:48   #106
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din Sb skal opdatere din ressourceprofil og du skal have den i partshøring...hvor du selv kan komme med rettelser...

Man kan jo altid....hvis man ved der mangler noget i ressourceprofilen....selv skrive det ned og aflevere det på kommunen og bede om at få det lagt ind i ens sag...

Men kommunen ved godt at de får sagen igen hvis de ikke har opdateret din ressourceprofil...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 00:51   #107
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ok så får jeg nok RP efter nytår og må se hvad der står i den


kan se du svare på et af mine indlæg som er væk nu underligt nok julenisserne
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 21:39   #108
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
har lige fået oplysninger om at min nuværende husleje-varme og vand stiger med 240 kr



så difference på de 2 boliger er nu under 200 kr fra januar



har Anket og tænker på at møde op til byrådsmødet imorgen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 15:40   #109
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
sidste nyt i sagen

Klagede jo som bekendt til borgmesteren i december og fik hurtig respons tilbage at de ville se på sagen og vende tilbage hurtig der er nu gået 3 uger snart 4 og jeg har intet hørt overhovedt fra dem

jeg har også imelemtiden sendt anke ind til kommunen på afslag til flytning/bolig


så det hjælper jo intet uanset hvad jeg gør , afventer nu svar på anke fra kommunen frist er sidst næste uge , men formoder de fastholder og sender den til anke og de derved spare yderligere tid

så jeg er nu igang med at samle hele sagen så den kan sendes ind til avisen så må sagen køre i offentligheden
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 16:23   #110
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
sidste nyt i sagen

Klagede jo som bekendt til borgmesteren i december og fik hurtig respons tilbage at de ville se på sagen og vende tilbage hurtig der er nu gået 3 uger snart 4 og jeg har intet hørt overhovedt fra dem

jeg har også imelemtiden sendt anke ind til kommunen på afslag til flytning/bolig


så det hjælper jo intet uanset hvad jeg gør , afventer nu svar på anke fra kommunen frist er sidst næste uge , men formoder de fastholder og sender den til anke og de derved spare yderligere tid

så jeg er nu igang med at samle hele sagen så den kan sendes ind til avisen så må sagen køre i offentligheden




svaret kom idag og det er NEJ NEJ NEJ (ikke syg nok aktuelt wow de er dygtige )
har x antal sager nu i ankestyrelsen og må afvente deres afgørelser da jeg IKKE søger mere nu har aflyst § 100 møde da jeg simpelthen bare har fået nok og vil overveje de næste dage hvad jeg gør men hælder mest til nu bare at lade stå til aflyse hjemmehjælp /vasketøj /opsige bolig /kontanthjælp og flytte på gaden for så blir jeg da lynhurtig fri for dette liv som ikke er vær at leve på disse præmisser
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension