K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2010, 12:35   #1
odenseMand35
Ved at vænne sig til K10
 
odenseMand35s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 21
Styrke: 17
odenseMand35 er ny på vejen
hjælp søges og spørgsmål til ftp

Hej Allesammen

jeg vil gerne havde lidt hjælp til hvad bruges et ressorceprofil og da jeg har søgt pension og alle social læger har skrevet kan ikke være selvføgserende og ses udtømte men så blev jeg ringet op af mit sagsbehandler og hun siger til mig at deres psykriater skal vurdere mig kan det passe har søgt pension 1 juni hun påståder at det er pension nævnet vil havde at jeg skal kan det passe hvad vedkommende siger

på forhånd tak til alle svarene
__________________
Jeg Stoler ikke på Systemet pga det gider ikke hjlæpe det svageste i Samfundet.
odenseMand35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 15:52   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er ikke ret mange der bliver tilkendt førtidspension uden at have talt med en psykolog eller psykiater, så det kan meget vel være sidste skridt på din vej mod pensionen.

Og jeg mener ikke der er noget problem i, at de nu vil have en psykiatrisk vurdering. Det er ganske normalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 19:29   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
øhh, tilgiv, kan altså ikke lade være med at bemærke:
siden hvornår er det blevet normalt at man -fordi man er blevet syg- så også sendes til psykolog af diverse kommuner!

Om jeg begriber, hvad de har gang i og kan ikke forstå(ej heller acceptere) at man partout skal igennem sådan en omgang!

Undskyld mig, men som vi sagde:
"har det efter omstændighederne godt, men OMSTÆNDIGHEDERNE er noget skidt!"

Beklager, men den måtte altså lige ud

odensemand, jeg ville måske spørge lidt mere ind til hvem denne psykiater er og hvad er begrundelsen for at du skal visitere sådan en?

Hm, som jeg læser det, spørger du til, hvad en Resourceprofil skal bruges til ikk´?

Denne er selve grundlaget for alle afgørelse mv i en sag, altså det LOVPLIGTIGE arbejdsredskab.

Prøv at søge i boksen foroven på forsiden under: Resourceprofil
-så vil der helt sikkert dukke en masse op

Håber du iøvrigt at du har fået en sådan udarbejdet af sagsbehandleren i samarbejde med dig?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 21:32   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Buster, vi kan kun være enige om, at det er blevet noget af en uskik med alle de psyk. undersøgelser af mennesker med fysiske problemer. Men eftersom sagsbeh. er i sin fulde ret til det, så må vi jo prøve at få det bedste ud af det, og vende det til egen fordel.

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

odensemand, jeg ville måske spørge lidt mere ind til hvem denne psykiater er og hvad er begrundelsen for at du skal visitere sådan en?
Helt klart en god idé at være lidt på forkant.
Da det var min tur fik jeg psyk'ens navn oplyst og googlede hans navn, det beroligede mig en hel del.
Derudover bad jeg sagsbeh. oplyse mig hvilke papirer hun ville give psyk'en, som grundlag for undersøgelsen.
Og da jeg havde fornemmelse af noget lusk mailede jeg psyk'en (via hans hjemmeside) og spurgte hvilke papirer han havde modtaget om mig.

Mit møde med psyk'en var yderst positiv, hans udtalelse sad lige i øjet og blev den sidste sten på vejen til pensionen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 22:19   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Vovsen...

hvad stille man så op når den psykologiske rapport er skrevet og der er fejl i den.. jeg har angst i sociale sammenhænge. og det er ikke nævnt..

når jeg bliver nedtrygt. for jeg selvmods tanker.. det nævner hun med at der ikke er fare for selvmord. da jeg har fortalt at jeg har lave den aftale med mine børn..

nu skal jeg lige fortælle den rigtige situation. da hun kom ind på selvmord. brød jeg sammen og fortalte at jeg havde fortalt mine børn at det aldrig ville værre deres skyld hvis jeg en dag ikke var her længer. .... hvor hun så sagde at jeg skulle lave en aftale om ikke at gøre det.. hvor jeg sagde nej jeg lyver ikke og kan ikke garanter for det. da det er noget der pludselig griber fast i mig.

skal lige sige at jeg ikke har drøftet den udtagelse med sagsbehandleren endnu. men er ret nervøs for at sætte mig imod udtalelsen.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 22:20   #6
odenseMand35
Ved at vænne sig til K10
 
odenseMand35s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 21
Styrke: 17
odenseMand35 er ny på vejen
jeg skriver dette med besværer anerkendt 100 procent psykisk syg og har alle mine papir er sendt til kommunen men lige pludsilige vil det have at jeg skal til en af deres psyriakter og jeg læst mit ressorce profil 14 gange og alle sociallæger siger at jeg kan ikke være selvforsøgende og alle skriver udtømte og nu sprøger jeg igen simpelthen ikke fatte det når der sådan i deres egen vurdering og ikke mindst siger vedkommende sagsbehandler at hvis jeg ikke møder op til deres psyriater så der ikke pension mærkeligt men jeg ved ikke hvem jeg skal til får svarer af dem og jeg skal selv bestille tid os vedkommende mærkeligt,

tusind tak for alle svarene.
__________________
Jeg Stoler ikke på Systemet pga det gider ikke hjlæpe det svageste i Samfundet.
odenseMand35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 00:13   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Du skal ialfald ikke til eva blach... hun er ikke rar at komme i kløerne på..
håber der kommer flere svar til dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 07:35   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af odenseMand35 Se meddelelser
jeg skriver dette med besværer anerkendt 100 procent psykisk syg og har alle mine papir er sendt til kommunen men lige pludsilige vil det have at jeg skal til en af deres psyriakter og jeg læst mit ressorce profil 14 gange og alle sociallæger siger at jeg kan ikke være selvforsøgende og alle skriver udtømte og nu sprøger jeg igen simpelthen ikke fatte det når der sådan i deres egen vurdering og ikke mindst siger vedkommende sagsbehandler at hvis jeg ikke møder op til deres psyriater så der ikke pension mærkeligt men jeg ved ikke hvem jeg skal til får svarer af dem og jeg skal selv bestille tid os vedkommende mærkeligt,

tusind tak for alle svarene.
havde 4 læger bag mig
at kommunen gerne vil have en til erklæring er vist meget almindeligt
både psykisk og fysisk
har nu 5 læger, da den kommunen havde bedt også er bag mig
var dog ikke noget psykisk jeg skulle til

betragt det som en af de sidste forhindringer til pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-08-2010 kl. 07:38.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:14   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af odenseMand35 Se meddelelser
jeg skriver dette med besværer anerkendt 100 procent psykisk syg og har alle mine papir er sendt til kommunen men lige pludsilige vil det have at jeg skal til en af deres psyriakter og jeg læst mit ressorce profil 14 gange og alle sociallæger siger at jeg kan ikke være selvforsøgende og alle skriver udtømte og nu sprøger jeg igen simpelthen ikke fatte det når der sådan i deres egen vurdering og ikke mindst siger vedkommende sagsbehandler at hvis jeg ikke møder op til deres psyriater så der ikke pension mærkeligt men jeg ved ikke hvem jeg skal til får svarer af dem og jeg skal selv bestille tid os vedkommende mærkeligt,

tusind tak for alle svarene.

Odensemand det behøver ikke være slemt at komme til psykiater og er din arbejdsevne så nedsat at pga det psykiske så kan det være at de lige vil have bekræftet at du IKKE kan komme i behandling der vil hjælpe dig, det kan godt passe at det er pensionsnævnet der siger at du lige skal til en psykiater det siger de hvis de øjner den mindste chance for behandlig...

Da din sagsbehandler har ringet til dig ville jeg sende hende et brev hvis det var mig , og jeg ville skrive noget ala...

Citat:

Til (sagsbehandlers navn )

Du ringede til mig og oplyste mig om at man ikke kunne behandle min pensionssag før end jeg havde været ved en psykiater og jeg vil gerne have dette bekræftet og opklaret nogle spørgsmål (svaret bedes sendes til mig på skrift )

Der ligger papir på at jeg ikke har nogen arbejdsevne tilbag og at alle behandlingsmuligheder er udtømte , derfor vil jeg gerne høre lidt om hvad det er du mener ..

Hvilke psykiater skal jeg til ?
Hvad er formålet med at sende mig til psykiater ?
Hvor i min sag opstår der tvivl som skal afklares af psykiater ?
Henviser kommunen mig til psykiater eller skal jeg selv finde en ?
Er der mulighed for at vælge mellem fleres psykiatere ?

Jeg ser frem til at få afklaret disse ting og henviser til retssikkerhedsloven

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en

sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Ligeledes ønsker jeg denne skrivelse lagt ind i min sag ..

MVH

(dit navn adresse og cpr nummer )

Denne skrivelse er skrevet på vegne af

ved at sende sådan en skrivelse kan du forhåbentligt få svar på nogen af dine spørgmsmål og som andre skriver så er det ikke så ualmindeligt efterhånden at man skal runde en psykiater eller psykolog


@buster

du har ret at det er ved at være normalt at man skal en tur til psykiater eller psykolog gør det ikke ok, og det kan forklare hvorfor så mange tilkendes pension på det psykiske , for hvem har ikke psykisk belastning med i bagagen efter nogen år i systemet , så ham eller hende uden ben kan med lethed få en psykisk diagnose og derefter optræder de i statistikker som om de har fået pension på det psykiske og det er jo smart og i politikkernes kram ..

kan endnu huske da jeg fik brev fra min sagsbehandler om at nu var min sag sendt i pensionsnævnet ...øøøhhhh , jeg skrev sq da til hende og spurgte om jeg ikke skulle til psykolog eller noget inden min sag røg i nævnet ha ha ...

Er der da nogen der dage kan have brug for sådan en lille psykolog på sengekanten så er det mig, men kommunen mente da at var der nogen der ikke skulle til psykolog så var det mig, hmmm gad vide om de ikke gad mig mere...

men alle andre jeg kender har været forbi en psykiater eller psykolog også selv om det er massiv fysiske sygdomme de har , de ankommer til psykiater med rollator eller rullestol og så skal han lige finde ud af om det nu er hjernen der spiller deres ben et puds .. sådan noget humbug ...

Min nabo er i gang med arbejdsprøvning hun er tilkendt fleks på fysiske ting ,men har derudover også borderline , nu vil de så afprøve hendes arbejdsevne i forhold til hendes borderline , og mener så at de i arbejdsprøvningen kan udelukke det fysiske så hendes skånehensyn ikke varetages for det er jo ikke det der skal undersøge men det er nu lidt svært at gro sig gode knogler fordi kommune og bomi ikke kan finde ud af at multitaske og se mere end en ting af gangen ...
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:45   #10
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Jeg tror desværre ofte at kommunerne sender folk til psykiater/psykologer for deres eget for godt befindende.
Aner de en chance for at udtalelsen kan blive til deres/kommunens fordel ja så er det bare med at få sendt den syge afsted.

Virkeligheden er så grotesk at man næsten tror det er løgn.

Jeg selv har været en af de heldige der har været sendt til Eva Blach(før omtalte psykister)
Eva Blach er kommunens mand og man kan intet stille op!!!

Hendes udtalelser er groteske og ikke i nærheden af virkeligheden og medvirker man ikke ryger man af sygedagpengene.

Så vær opmærksom og på vagt.
Kæmp med næp og kløer hvis du googler dig frem til en "kommunens mand"

Lykke på din vej.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp søges havheks Alt det andet 7 07-01-2012 22:49
Hjælp søges... Marli84 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 07-03-2011 23:19
hjælp søges nuser Dit og Dat 11 21-01-2009 00:19
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges odenseMand35 Din historie 2 30-01-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension