K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2013, 20:52   #1
Bekymringer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Bekymringer er ny på vejen
EUP/Bipolar/ADD studerende og fleksjob...

Hej alle sammen
Jeg ved ikke om jeg skriver det rigtige sted, men nu prøver jeg.
Jeg har bare brug for at komme ud med nogle af de bekymringer jeg går med og måske få lidt gode råd med på vejen.

Jeg er 28 år gammel med to børn og bor sammen med min mand i eget hus.

Og jeg er fornyligt blevet diagnosticeret med Emotionel ustabil personlighedsstruktur, Bipolar type 2 og ADD. Har været i et forløb på psykiatrisk center i 8 måneder desværre uden nogen forbedring.

Jeg har været studerende i mange år nu, afbrudt af kortere ansættelser, rejser og to barsler. Har aldrig færdiggjort en uddannelse og har ikke haft et fast (fuldtids) job i mere end 4 måneder.

Jeg står og skal til at starte endnu et uddannelsesforløb op, men orker det egentlig ikke mere, da jeg ved chancen for at det bliver til noget er meget lille.

Derfor vil jeg gerne i gang med at finde ud af hvad mine rettigheder er i forhold til at søge fleksjob.

Men hvad gør man når man har været studerende? Man har ikke ret til sygedagpenge/dagpenge og jeg kan heller ikke få kontanthjælp, og så vidt jeg har forstået er en eventuel arbejdsprøvning ulønnet?

Men er det andre der har stået i samme situation? Jeg er jo gift med formue, så kan det virkelig passe at jeg ingen økonomisk hjælp kan få? Og hvor lang tid skal man være i arbejdsprøvning uden løn?

Skal tale med kommunen men de er endnu ikke vendt tilbage pga sommerferie...

Ville bare lige høre om der måske var nogen gode råd eller hvad jeg skal spørge efter?


Hilsen en der er meget bekymret
Bekymringer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 08:51   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ikke kan tage nogen uddannelse overhovedet, skal du have en afklaring af din arbejdsevne.

Her skal efterprøves på alle måder, og evt støtte, hvad du maximalt kan opnå af effektive arbejdstimer.

Dette gøres bedst i et Reva-center hvor rette fagpersonale er til stede.

Vedr. kontanthjælp; kan du formodentlig ikke få pga din mands indtjening.

Man udregner løn x 2, som er max for det man kan få. Feks hvis han tjener ca 20.000kr eller derover, kan du intet få.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Næsten døv, bipolar og smerter i led Lotte37 Spørgsmål ang fleksjob 12 21-09-2013 16:13
Bipolar 2, HMS Arbejdsprøvning LoveFairy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 25-06-2013 21:31
Bipolar lidelse annagw Dit og Dat 62 22-06-2013 21:00
Bipolar + partner, kan I det? Thomas1981 Dit og Dat 9 29-10-2012 17:07
Bipolar lidelse. singel12 Dit og Dat 0 13-04-2011 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension