K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2011, 09:22   #1
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Er det for sént at klage????

Jeg har brug for jeres hjælp herinde. Jeg blev stoppet med sygedagpenge 1 Maj, da jeg da havde været på sygedagpenge i 1 år. Grunden til de valgt at stoppe dem, var fordi de ikke havde fået mig afklaret ordentligt endnu. hmmmm. Fra 1 maj måtte jeg så være selvforsørgende, da vi har formue over de 10000 som ikke er tilladt, hvis man skal modtage kontanthjælp. Alligevel fik jeg en sagsbehandler ved kontanthjælpsafdelingen. Hun sagde fra start at jeg enten skulle have flexjob eller førtidspension, og jeg kom ud i afklaringsforløb. nu har sagen så kørt siden 1 Maj, men de kan åbenbart ikke beslutte hvad jeg skal hører under. Jeg kan bare ikke forstå jeg ikke kunne blive forlænget de 26 uger, når jeg fra start fik at vide at jeg aldrig kom ud på alm arbejdsvilkår igen. Jeg klagede allerede dengang, men har intet hørt endnu. Kan man klage igen så????? det har kostet mig en del penge indtil videre, og går mig meget på at det tager så lang tid, især når jeg selv skal bøde for det. Jeg forstår simpelthen ikke at jeg ik blev forlænget med sygedagpenge, når jeg lige efter stoppet fik at vide jeg enten skulle have flex eller førtids. Nogen der kan hjælpe mig????? synes det er temmeligt urimeligt.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 10:02   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvordan klagede du dengang?

Fik du en skriftlig afgørelse? Var der i denne afgørelse en klagevejledning?

Man har 4 uger til at klage over en afgørelse, når man har modtaget den.
Hvis du allerede gjorde det dengang, da du fik afgørelsen, må du kontakte dem og høre, om de overhovedet har behandlet din klage.... (de er da alt for sent på den så, da de selv har 4 uger til at revurdere en sag, når en borger har klaget over en afgørelse).

Vil nok være en god idé at skrive det til dem, at du vil høre, om hvor langt de var kommet med din klage.... (oplys dem hvornår du gjorde det).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 12:28   #3
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
jeg skrev skriftlig klage dengang der kom en afgørelse fra kommunen om at de stoppede mine sygedagpenge. Men i klagen skrev jeg ikke at de allerede tale flex og førtids, for det sagde de først efter klagen var sendt Men de vidste jo så åbenbart allerede dengang de stoppede sygedagpengene at jeg aldrig kom tilbage på alm arb marked. Så forstår jeg ikke de lukkede sygedagpengene. Og sikke en tid at tage en beslutning. I guder der er mange ind under ens sag. Kan dælme godt forstå nogle mennesker blir mere syge når de også skal kæmpe med kommunen. grrrr
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 14:23   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nu ved jeg ikke, om du fik en klagevejledning i din skriftlige afslag dengang i maj, men skriv lige til dem og skriv, at du altså havde klaget over afslag på forlængelse af dine sygedagpenge... men ikke har hørt noget som helst siden... Og hvis de nægter osv. så skriv det til borgmesteren........ Hvis man f.eks. har klaget enten mundtligt eller skriftligt, bør de have skrevet en notat om det i deres journalsystem. De har notatpligt....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 14:27   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...eller klag direkte til Statsforvaltningen!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 14:32   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...eller klag direkte til Statsforvaltningen!
Yes også en god idé.... (så kan de lige give dem en løftet pegefinger om at overholde deres klagefrister...)

Maggie: Kommunen har pligt til at give dig en klagevejledning i den skriftlige afgørelse... Hvis de ikke gjorde det dengang, synes jeg absolut, du også bør klage over det. (for deri skal de oplyse netop hvordan en klagesag forløber sig)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 14:53   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser

Maggie: Kommunen har pligt til at give dig en klagevejledning i den skriftlige afgørelse... Hvis de ikke gjorde det dengang, synes jeg absolut, du også bør klage over det. (for deri skal de oplyse netop hvordan en klagesag forløber sig)
Nemlig!

På med vanten, Maggie - så kan de sgu lære det, kan de!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 20:10   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Enig med de andre - skriv en klage, og send den til sagsbehandler, afdelingsleder og borgmester
Skriv at du klagede (dato) over stop af sygedagpenge , men aldrig modtog noget svar
At du - efter sygedagpengestop - fik at vide, at du skulle afklares til enten fleks eller fp, og at du finder det uacceptabelt at du endnu hverken har fået svar, eller modtaget forlængelsen af sygedagpenge efter §27, stk.1, nr. 4
Skriv at du snarest forventer at dette bliver bragt i orden, hvis ikke, at de omgående sender sagen videre til Beskæftigelsesankenævnet

- og nej, det er ikke for sent at klage, for du har jo allerede klaget inden for 4 ugers fristen. Du har overholdt din del som du skal
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg klage? Boye Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-02-2013 22:58
Klage over SB og sag Lupo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 21-05-2012 13:54
Kan man klage? Peppe Dit og Dat 4 15-10-2010 05:24
ask klage Nullemusen Alt det andet 2 18-06-2010 21:55
Klage Tullee Alt det andet 8 22-03-2010 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension