K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 19:20   #21
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Smile Her står der

>>nødtestamente
testamente oprettet i en nødsituation, hvor testator er forhindret i at oprette testamente på normal vis for en notar eller 2 vidner >>

Dvs vidner er faktisk ikke nødvendige, hvis det er et nødtestamente!

Da der er to vidner, der er arveberettigede efter arvelader, er det sandsynligvis IKKE gyldigt. Men jeg er ikke jurist.

Citat fra: http://www.familieadvokaten.dk/

mvh
Pinny- der har været del i 2 arvesager. Heldigvis blev ingen uvenner. OK- jeg ville nu gerne have haft symaskinen, men.... Jeg fik så en masse bøger oa.

Vi skiftedes til at vælge først, om de mere værdifulde ting/ting der kun havde værdi for os 5 søskende.

Min farbrors børn blev derimod dødeligt uvenner! De taler ikke med den yngste bror, der fik slægtsgården. Det gør familiefester noget komplicerede....

Sidst redigeret af Pinny; 20-11-2011 kl. 19:23. Årsag: Rettelser...
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 22:47   #22
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
Smile

Nej der er ikke andet at gøre end snakke med skifteretten/advokaten da der er mange penge i spil
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 23:08   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, nødtestamenter har jeg hørt rigtig meget om hele mit liv - begge mine forældre var læger (speciallæger), så det er blevet diskuteret pænt meget i løbet af årene, hvor de både har været vidner og taget noter mm. Og jeg ved 110% at der skal være et vidne der IKKE har noget i klemme mht arven.

Man kan ikke bare fx sidde hos sin døende ''svigermor'' og så komme ud med et stykke papir i hånden og sige, at man har nedfældet en nødtestamente hvor Svigermor siger, at man selv og ens børn skal arve, og at hun i øvrigt døde for 5 minutter siden. Og slet ikke nævnede noget om hendes andre to børn.
Den havde ellers været genial

Men som de andre er inde på, så er der ikke andet for, end at kæmpe for sagen og få nogle rigtig gode folk med ind over.

Jeg kan da huske fra mine forældre, at disse sager RET OFTE var temmelig komplicerede. De skulle fx udtale sig om hvilken medicin patienten havde fået, og om den kunne virke sløvende på sådan en måde, at patienten ikke helt vidste hvad patienten sagde. Og om evt sygdom var af sådan en art, at der kunne stilles spørgsmålstegn ved patientens virkelighedsopfattelse osv osv.
Jeg har aldrig haft det indtryk at det var nemme sager, og slet ikke når der stod andre arvinger på den anden side, og var stik mod ''Svigermors sidste ønske''...............

Der er ikke noget der kan spillet familier så godt og grundigt som hvis det handler om arv!

Jeg arbejdede engang på Håndværkerforeningens plejehjem, og der gik Fru. Erna og skrev navne på alle sine sager, og da jeg spurgte hvad hun lavede, svarede hun, at hun ikke havde så lang tid igen og såmænd bare skrev arvingernes navne bag på alle malerier, porcelæn, nip, arvestykker mm, så de ikke også skulle skændes om dét. Pengene havde hun styr på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 00:03   #24
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
helenekr ej hvor sjovt med fru Erna
Manden her der er død blev jo dopet med en masse smertestillene og det var ikke pamol.Og han har ikke oplyst et nødtest.Hans søster har spurgt og han skulle bare svare ja eller nej.men der står heldigvis ikke i nødtest.skal brian(min søn) arvene svar ja eller nej.Så klog har hun heldigvis ikke været
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 00:06   #25
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
helenekr ej hvor sjovt med fru Erna
Manden her der er død blev jo dopet med en masse smertestillene og det var ikke pamol.Og han har ikke oplyst et nødtest.Hans søster har spurgt og han skulle bare svare ja eller nej.men der står heldigvis ikke i nødtest.skal brian(min søn) arvene svar ja eller nej.Så klog har hun heldigvis ikke været
Er din søn i familie med afdøde?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 00:58   #26
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
ja det er hans biologisk far
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 01:08   #27
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
ja det er hans biologisk far
Så er der uanset hvad der ellers findes ud af i skifteretten, tvangsarven, og det er 1/8 af den samlede arv.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 01:42   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Omvendt ved jeg så også hvordan man kan redde situationen, men da jeg ikke ved om det er lovligt, så tør jeg ikke sidde her og offentliggøre det på k10

Ok, ringede lige til min Mor, og det var så ikke lovligt, men ideen var god sagde hun, hahaha....

Håber i hvert fald at afdødes sidste ønske bliver respekteret og at i vinder sagen.

Og ja, Fru Erna var rigtig humoristisk og kniv skarp lige til det sidste. Her er jeg så heldig stillet, at jeg ikke ejer noget af værdi, så ungerne kommer vist kun til at skændes om HVEM der skal kører HVAD til containeren
- og penge er der heller ikke, så de må også selv splejse til begravelsen, men da de er 4 stykker, så bliver de vel heller ikke overbebyrdet. Kisten skal være den billigste, og jeg beholder gerne natkjolen på, og efter kremeringen må de gerne sprede asken et fedt sted. Ikke noget med grav og plæner hér.
Så alt i alt, en rigtig Netto begravelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 08:14   #29
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Hvis den afdøde har vedgået faderskab ang din søn, vil han vel også være arveberegtig efter ham.? Og man kan jo ikke gøre sine børn helt arveløs, man kan lave en tvangsarv hvor det kun er en hvis 5 de får, men det skal være skrevet ned og godkendt af en advokadt.

Ja der kan hurtig blive balade når der skal delles efter dødsfald. Men håber på en god løsning for jer.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 12:47   #30
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
Angry

Jytte ja han er arveberetiget men skal ikke nøjes med 1/8 for de kommer først frem med nødtestamente efter en måneds snak frem og tilbage bla. Har de spurgt hvor meget vil du have, da de ikke syntes det er rimligt det skal deles i 3 og de 2 andre har svinet min søn til og ønsket der skal sker ham noget ondt.Da han fortalte dem at han ikke ville give fuldmagt til dem så de kunne ordne boet.Der er noget i det her som ikke er som det skal være
Min søn har fået at vide hvor meget der er i kontanteri banken i dk .Meeen ikke noget om hus i udlandet og ikke noget om to konto i hver sit land udlandet.Det fik vi først at vide til mødet med bobestyr.Og de var klar over at konto var der,for de viste godt at min søn fars kæreste ikke kunne hæve fra den konto.Så det her lugter langt væk
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan ikke oprette en ny tråd i forum Flex Hjælp til Forum Brug 8 09-09-2011 20:18
Udnytte restarbejdsevne ved at oprette ApS?? Robin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-08-2009 09:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension