K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2009, 10:09   #31
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Den angst du oplever, når du er sammem mrd børnene, kunne
det tænkes, at du på et tidspunkt har følt dig utilstrækkelig i
forhold til dine børn, og måske føler du skal leve op til en hel
masse?
Godt du oplevede en sejr nu.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 11:01   #32
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Ja, Enteneller - og at der ikke indblandes 800 andre uvedkommende ting ind i debatten. Det er fint du er bevidst om tingene / og sensetiv til at fornemme og vedstår følelserne og uanset hvad, så er det et godt skridt på vejen - ros dig selv. Det er godt nok. Ro på.

Selvfølgelig er du klar til clairvoyance - det er heldigvis sådan kærligt indrettet at vi får tingene i det tempo vi kan kapere ellers ville vi kortslutte... om det så er med små eller store skridt der er individuelt.

Clairvoyance er som god sex - du skal have lyst til det - ellers bliver resultatet derefter. Men har du lyst og bidrager med et åbent sind, ja så er mulighedene mangfoldige. Giv dig blot - spørg og få svar.

Ametyst

Sidst redigeret af Ametyst; 15-06-2009 kl. 11:18.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 13:45   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tanja og Ametyst,

Og så blev det alligevel en hård dag, ud at handle og hjem 3 steder og slappe af, ungerne på besøg, men jeg skal da huske at rose mig selv, for det gik godt også med en time på sofaen efter de var gået i skole. Det er bare så hårdt når det lige er børnene, ens eget lys i mørket, man har svært ved at håndtere angsten/smerterne overfor. Jeg ved simpelt hen ikke hvad det er, men det er nok noget med, at man er mere på end når man er sig selv.

Idag skal jeg så også til psykiater igen og vi skal have taget stilling til om jeg skal op i dosis på Seroplex. Jeg er 40 mg. men når jeg har det godt og det har jeg vidst primært, så føler jeg jo ikke at jeg skal have mere. Jeg syntes bare at psykiaterne tager det meget roligt hvad medicinen angår, så længe man ikke har bivirkninger som de siger. Man kan jo bare trappe ned igen siger de. Dog sagde psykiateren, der lavede min special lægeerklæring til ftp at jeg kunne jo holde mig på de 40 i noget tid, det var fint nok !!. Dog skrev hun i sin erklæring, at jeg evt. skal medicineres for ADHD træk for at kunne klare samvær med børnene !!?? Jeg prøvede modiodal en uge, men sammenligner det, ligesom min psykolog med en form for speed for jeg skal love for at jeg blev lidt "høj". Det er svært for når jeg har det godt, så kan jeg det hele, men når jeg har det dårligt så er jeg villig til at labbe mere medicin i mig, heldigvis meditere jeg også, man bliver bare så ked af de dukkerter ind i mellem og al den stilling tagen man hele tiden skal spise skeer med når man er syg. Sådan har vi det jo nok alle sammen.

Mine børn bor primært hos deres far og det er både de og han glade for og jeg egentlig også. Jeg ser dem så i løbet af ugen alligevel, og de sover her når "der er brug for det", hvis far skal arbejde aften eller de vil det. Jeg skal bare acceptere, at det er godt nok, for jeg er ikke så smerte ramt når jeg er alene, tvært imod. Det var også det jeg håbede at clairvoyanten kunne hjælpe mig lidt med at finde ud af hvor den angst og smerte kommer fra oprindeligt. Efter 3 år ved psykologen er jeg ikke blevet konkret klogere, men har heldigvis fået det bedre.

Ja det var lidt udenom, men rart at få luft, jeg har endnu ikke hørt fra hende clairvoyanten, måske skulle jeg ringe igen, trods at jeg også har skrevet en mail. Nogen gange er det jo godt at lave noget helt andet når man ikke har det så godt.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 21:32   #34
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Min veninde sagde også at der i programmet "Kernesund familie" var et barn med Damp/Adhd hvor de havde fundet ud af maden, det han spiste gjorde meget ved hans tilstand og det har jeg også hørt om Asberger og det er jeg da slet ikke i tvivl om.
Min datter her ikke en "total" ADHD, men noget af det, og min erfaring er, at farvestoffer (E100 - E199) er det rene gift, hvis det indtages jævnligt. Andre tilsætningsstoffer er, efter min overbevisning, heller ikke af det gode.

For nogle år siden sloges jeg med en depression, og prøvede flere forskellige slags medicin mod det, men den eneste virkning jeg havde ud af det, var bivirkninger.

Efter en del mislykkede forsøg, tog jeg sidste år beslutning om, at tage en periode helt uden sukker og kaffe (ryger ikke, og drikker meget sjældent alkohol), og skære meget kraftigt ned på hvidt brød.

Jeg ve' det godt, nu lyder jeg som en rigtig klidmoster.

Men fakta er, at siden jeg begyndte at skære kraftigt ned på alt det usunde, og ind i mellem tage et par dage helt uden sukker (kaffe og alm. the er næsten helt droppet) har jeg fået det bedre end nogensinde før, oveni knolden.
At der så også er røget nogle kilo af er blot en sidegevinst, det var tiltrængt.

Jeg vil vove den påstand (håber ikke at jeg kommer i alt for kraftig modvind nu), at mange med psykiske problemer, kan få det bedre ved at droppe (eller skære kraftigt ned på) kaffe, alm. the, sukker, alkohol, spiritus, tobak og hvidt brød.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 21:46   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Trold,

Der er ingen tvivl om at madvarer og drikke kan have stor indvirkning på psyken. Det samme som ens adfærd og livsførelse hvad enten man er i arbejde eller ej. Kaffen tror jeg dog nok bliver det sidste jeg slipper. Jeg mærker udemærket hvad der klikker min angst og det arbejder jeg med, den daglige kaffe og et glas rødvin en gang i mellem er en nydelse jeg helst ikke helt vil undvære, men det giver da stof til eftertanke.

Jeg holder enddog på at ro og afslapning er en stor del af det at slippe psykiske belastninger og smerte, man er/kan blive meget mere selvhelbredende end man tror.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 18:07   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Halløjsa,

Jeg vil da bare lide sige at jeg var til clairvoyant igår og det var faktisk ret godt. Jeg var hos Lisbeth Schubert, som også har være med i Jagten på den sjette sans, hun arbejder sammen med Tove Kofoed og andre på en klinik, der hedder "Center for Indre Respons" inde i Kbh.

Det startede med, at jeg ikke måtte fortælle for meget om mig selv, hun skulle stille ind på mig efter, at jeg havde tilkendegjordt, at jeg gerne ville vide hvad der i min barndom kunne føre til den jeg var idag.

Hun sagde nærmest alt "rigtigt". Der var meget jeg kunne nikke genkendende til og bruge til noget. Jeg fatter ikke lige hvordan de kan se det. Selvfølgelig er der nogle gengangere, men jeg er altså rimeligt imponeret.

Det koster kr. 800,00 pr. gang, jeg blev anbefalet nogle sindsro behandlinger og senere noget healing, men clairvoyancen var temmelig inspirerende.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 18:56   #37
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Jeg synes det umoralsk at lave indlæg hvor man promovere religion og overtro, på et forum for folk i en meget sårbar situation. Specielt når der er tale om en meget dyr sådan tro.

Jeg mener du er blevet taget ved næsen. 800 kr er mange penge på sygedagpenge/kontanthjælp. Clairvoyance er ren humbug. Jeg er ked af at sige det, men jeg mener du er blevet snydt, og jeg mener det er vigtigt at man ikke frister andre i en sårbar situation til at blive snydt for penge, som der måske er så mange af.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 20:53   #38
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Jeg synes det umoralsk at lave indlæg hvor man promovere religion og overtro, på et forum for folk i en meget sårbar situation. Specielt når der er tale om en meget dyr sådan tro.

Jeg mener du er blevet taget ved næsen. 800 kr er mange penge på sygedagpenge/kontanthjælp. Clairvoyance er ren humbug. Jeg er ked af at sige det, men jeg mener du er blevet snydt, og jeg mener det er vigtigt at man ikke frister andre i en sårbar situation til at blive snydt for penge, som der måske er så mange af.
Kohai, man kan sige det er lige så umoralsk at nedgøre andres oplevelse med en clairvoyant, især hvis det er noget som hjælper pågældende.
Har du beviserne for at det er svindel og humbug?? Hvor ser du ligheden med religion og clairvoyance?
Har du selv prøvet at konsultere en sådan?? Eller hvordan har du dannet dig din mening?
jeg ser ikke at ovenstående indlæg, siger noget om at det er mirakelkuren for alle, eller forsøger at overtale nogen til det samme.

Selvom vi er syge og svage som du siger, så tror jeg de fleste selv kan skelne om de har lyst til, brug for og ikke mindst råd til at tage en konsultation med en clairvoyant.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 21:22   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er af den mening, at der er mere mellem himmel og jord end man umiddelbart kan fatte. Jeg feks er en ørn mht krystaller og krystalhealing, og bruger mange krystaller i min hverdag, både til mig, men også til ungerne! Jeg tror også på knalisering, åndeligevejledere ect...og meget metafysisk anlagt.

Men jeg er enig med Kohai, der er MANGE fuskere imellem og man skal dæleme se sig godt for! Vi har bla set det i Operation-X hvor de såkaldte clairvoyanter, både brugte facebook, internet, prs nummer og meget andet, for at finde en masse ud af de personer de skulle hjælpe, og dermed snød sig til informationer.....

Men man kan ikke skære alle over en kam!

Og tro kan jo også flytte bjerge, så hvis man tror på det hjælper, jamen så hjælper det også!

Selv har jeg det sådan lidt, der er nogle ting i mit liv som kun JEG ved noget om. Kommer der en clairvoyant og fortæller mig om lige præcis dé ting, jamen så ved jeg det er 110% sandt - jeg har endnu aldrig mødt nogen der er kommet bare i nærheden af disse ting, selvom de har været helt afgørende for hvem jeg er i dag. Men joooo, de kan sige noget om så meget andet, men ikke noget virkelig personligt....nærmest kun på horoskop basis.
Men de fleste er også særlig gode til at aflæse kropssprog, så størstedelen fortæller man selv uden at vide det. Jeg har en veninde der er clairvoyant.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 21:44   #40
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Kohai, man kan sige det er lige så umoralsk at nedgøre andres oplevelse med en clairvoyant, især hvis det er noget som hjælper pågældende.
Har du beviserne for at det er svindel og humbug?? Hvor ser du ligheden med religion og clairvoyance?
Har du selv prøvet at konsultere en sådan?? Eller hvordan har du dannet dig din mening?
jeg ser ikke at ovenstående indlæg, siger noget om at det er mirakelkuren for alle, eller forsøger at overtale nogen til det samme.

Selvom vi er syge og svage som du siger, så tror jeg de fleste selv kan skelne om de har lyst til, brug for og ikke mindst råd til at tage en konsultation med en clairvoyant.
Ja, jeg mener det er svindel og humbug, når man tager 800 kroner for at spå en anden person. Det er religion når man tror på overnaturlige fænomener, det være sig gud, buddha, eller overnaturlige evner. Men! Omend der er svindel og humbug, så kan det have en gavnlig virkning hvis man tror på det. Det vil jeg ikke bestride. Men jeg mener at det nærmer sig en psykisk lidelse, hvis man seriøst tror man kan se i folks fortid og fremtid pga overnaturlige evner. Og det er så de ærlige af slagsen, der også snyder sig selv - der er folk derude som er i det for penge, og som er fantastiske dygtige til at indfange mennesker der er nede i kulkælderen, og overbevise dem om at de har brug for overnaturlig hjælp.

Tro kan være en ufattelig stærk hjælp til mennesker i nød, det være sig pga sygdom eller andet. Men jeg synes ikke at det er i orden at missionere sin tro på et forum som det her.

Ja, de fleste kan godt skelne om de vil bruge penge på den slags eller ej. Men der er nogen som kan være i en situation hvor de lader sig lokke af løftet om nemme svar.

Det er upassende at prædike sin tro på et forum der ikke handler om religion. Specielt når man henvender sig til syge mennesker og det mere end antydes at der for betaling kan opnås bedring af sygdomstilstanden. Det er ikke i orden.

Sidst redigeret af Kohai; 18-07-2009 kl. 21:47.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Årsag til migræne måske fundet sun-lady Et godt link! 4 17-10-2012 01:41
Oplyse årsag til sygemelding fra aktivering? annagw Alt det andet 56 03-08-2011 09:36
Psykiske lidelser årsag til 8.700 nye førtidspensionister i 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2010 08:20
Pension, årsag Trold At søge førtidspension 38 30-12-2009 00:37
DIAGNOSE - ÅRSAG OG R O D thor01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-10-2008 22:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension