K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2009, 10:41   #1
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
S graver deres egen grav.

Nu har s endeligt offentligtgjordt deres Skatteudspil som går ud på at beskatte hver tjent Million med 5% ydermere vil de beskatte folks pensionsopsparinger. At beskatte folk der skaber arbejdspladser i Danmark løser ikke finanskrisen. De skulle hellere finanserer deres Velfærd ved at omdirigerer alle de penge vk har brugt til at forgylde den private sektor privathospitaler feks. eller neddrosle vores indsats i afghanistan. At plukke folk for de penge de lægger til side til deres Alderdom vil heller ikke skaffe dem stemmer. Jeg stemmer selv rødt, men det her er da politisk selvmord der vil noget. Hilsen paw.
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 11:09   #2
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Det er ren symbolpolitik. Der er så få mennesker, der tjener over en million, at provenuet vil være minimalt - og muligvis negativ når de dynamiske effekter medtages.

S har malet sig op i et hjørne, hvor de lover mere velfærd, men samtidig lover at lønmodtagere ikke vil skulle betale mere i skat. Det kan således kun finansieres ved besparelser, og der har de svært ved at indrømme.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 12:09   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det handler om, at S kort og godt er pisse bange for at stå ved, at de ønsker skatten hævet, simple as that... befolkningen er lige blevet vændet til skattelettelser og frås af VKO, så selvfølgelig er de nervøse ved at lave om på tingene...

Men jeg synes også det er godt at de melder ud, at det er dem der har meget, der skal betale mere... det er trods alt DEM der har skummet fløden de sidste små 10 år, så det er kun fair, at når de selv har været medspillere til at skabe krisen, også må punge ud.

Der kan dog godt laves besparelser i velfærden, på enkelte punkter som vedrører dem der alerede har penge nok selv... hvad jeg er mere interesseret i at høre før jeg vurderer S nye udmeldinger er, HVAD det er de har tænkt sig at spare på.

Jeg synes det er fint med de 5%, også selv om det ikke batter så meget, for det er netop disse pampere der har så mange penge, der trænger til at fatte, at de må til lommerne... problemet er hele den brogede middelklasse, som under krisen står på skelet af fattigdomsgrøften der er problemet, for der er fandens mange stemmer at hente her.

Så det er logisk, at det S forsøger er, at begrænse "modbydelighederne" til færrest antal vælgere, og desvære er velfærden et af de få områder, som bla.a. VKO har hevet penge ud af for at finansiere deres skattelettelser over de sidste 10 år... problemet er nu så, at S, som helst så velfærden bedret, selv bliver tvunget til at bruge samme trick, men bare er nødt til det på et meget mere kritisk tidspunkt, hvor flere og flere har behov for velfærden.

Så i den forstand, er S ikke en skid bedre end VKO... jeg har heller aldrig haft tiltro til S over en dørtærskel... de er som så mange andre partier som en flok mennesker der render rundt med spande i regnvejr, og prøver at fange så mange regndråber ved at "flytte sig" til hvor de mener det regner mest.

Men husk nu... et er hvad de siger nu, nget andet hvad de gør efter de har vundet valget... vi er ved at rende ind i en tid, hvor alt hvad der bliver sagt fra politikerne har stor indflydelse på kommende valg, da vi er tæt på, så de vil være møg hamrende forsigtige med HVAD de siger i medierne alle sammen.

Om S' nye udspil er godt eller skidt, det kan jeg ikk ehelt finde ud af... umiddelbart tror jeg det er godt, at de melder ud hvad de vil... det skal bare lige gøres lidt mere præcist, for vi vil gerne vide HVOR det er frøken S ønsker at spare og prioritere i velfærden.

Men indrømmet, lyder det lidt som om, at man funderer over, hvordan man bedst kan tage så meget som muligt fra velfærden, uden at løbe fra sine velfærdsløfter, og samtidigt holde de mange forvente middeldanskere i ave, nok til at de stemmer rødt aligevel, ved at bibeholde skattelettelserne/skattestop.

Hvordan man bærer sig ad med på samme tid at skære i velfærden, og bibeholde den for at lefle for middelklassen ved jeg ikke... det er da en bedrift der vil noget, hvis de kan det.

Sidst redigeret af Razmo; 11-07-2009 kl. 12:13.
  Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 11:00   #4
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
det er dem der har meget, der skal betale mere... det er trods alt DEM der har skummet fløden de sidste små 10 år, så det er kun fair, at når de selv har været medspillere til at skabe krisen, også må punge ud.
Det undrer mig stadigvæk at folk har så ondt af, at nogle tjener mere end den gennemsnitlige dansker. Hvorfor er det at folk ikke kan se de som tjener kassen de rent faktisk også har måttet arbejde for det, og vel og mærket mere end 37 timer om ugen. Hvorfor skal de altid straffes ,de betaler jo altså topskat i forvejen.

Jeg synes genneralt så har mange godt nok meget imod dem som kan finde udaf, at tjene penge hvorfor, midsundelse eller ?

De her mennesker de har mange af dem faktisk arbejdet sig op til deres position,hvor de er idag,mange er altså ikke kommet sovende til pengene men knoklet,og har også måttet lide afsavn, men det har de gjort for,at deres familie kan få det godt senere hen.

Lone
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 12:52   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Det undrer mig stadigvæk at folk har så ondt af, at nogle tjener mere end den gennemsnitlige dansker. Hvorfor er det at folk ikke kan se de som tjener kassen de rent faktisk også har måttet arbejde for det, og vel og mærket mere end 37 timer om ugen. Hvorfor skal de altid straffes ,de betaler jo altså topskat i forvejen.

Jeg synes genneralt så har mange godt nok meget imod dem som kan finde udaf, at tjene penge hvorfor, midsundelse eller ?

De her mennesker de har mange af dem faktisk arbejdet sig op til deres position,hvor de er idag,mange er altså ikke kommet sovende til pengene men knoklet,og har også måttet lide afsavn, men det har de gjort for,at deres familie kan få det godt senere hen.

Lone
Det er heller ikke det jeg skriver Lone T... Jeg skriver, at dem der har skummet fløden, og spekuleret os alle en energikrise på, sammen med resten af den kapitalistiske verden SELV BØR BETALE ved kasse ét (spare) ligesom alle os andre... det kan ikke være rigtigt, at dem der har skabt dette krisehelvede, skal side over når der skal spares.... derfor er det kun fair, at dem der tjener så meget må betale mere i skat.... de brede skuldre skal bære det tungeste læs, det bryster de sig jo selv af i alle højrepartierne, og i dette tilfælde har de selv skabt den ekstra "last" (krisen).

Grunden til at dem der tjener meget skal betale mere, er kort og godt, at DET ER DER BEHOV FOR, hvis ikke alle de svage, syge og fattige skal blive totalt mast under denne krise... selvfølgelig vil det betyde, at de rige skal spænde livremmen ind, men sådan ER det altså, hvis vi vil have et velfærdssystem som det vi har haft i DK i mange mange år efterhånden...

Man kan jo så vælge at mene om vi skal have den velfærd eller ej... men noget kunne jo tyde på, når man ser hvordan dem der fyres nu pludseligt GODT vil have et velfungerende velfærdssystem pludseligt finder ud af, at det er blevet ødelagt, og begynder at brokke sig... Hvis man vil have mulighed for at blive sikret hvis man bliver ledig, og ønsker at der er hjælp at hente, så må man sgi' også acceptere at skulle betale mere i skat når man arbejder.

Der er desvære bare mange der GLEMMER det fællesskab, og den solidaritet så snart de har fået job, villa, vovse og volvo... og så er Fogh pludseligt den store helt, der gav endnu flere penge i lommen, og brødføder griskheden i folk så de glemmer alt om muligheden for at stå i lort til halsen hvis lykken vender en dag.

Fogh har udhulet velfærden sammen med de andre VKO rotter, og puttet pengene ned i statskassen og dem der tjener mange penge... jo flere du tjente, jo flere fik du.... vi andre fik en bar røv at trutte i, og en beskæftigelsesminister på grænsen til socialbøddel, og resten var/er bare ligeglade.

Men man ligger som man reder, og nu er det VKO og mange af deres vælgeres tur til at smage krisen... sådan BØR det være, for det er mest retfærdigt i mine øjne. Man kan ikke bare skumme fløden, og så forvente at være "imun" når lykken vender og lade de svageste bære hele læsset.... og det ER hvad der sker, hvis man fortsat bare henter pengene i udhulingen af vores velfærdssamfund.

Sidst redigeret af Razmo; 14-07-2009 kl. 12:57.
  Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 13:02   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Vedr. besparelser
Spin og politikernes forbrug
Jeg synes der må være flere penge at hente ind ved at forbyde spindoktorer på statens regning, at lade politikere tale af egen tanke fortæller mere om deres agenda og kompetence i en politisk forhandling og kompromissøgning, end en professionnel "poleret" udtalelse som desværre ofte er baseret på popularitet end på ærlighed.
Samtidig bremser det en presse i at være uhildet og informationssøgende overfor fejl hos politikerne, når politikerne pludselig bliver potentielle arbejdsgivere på sigt

Tænk sig, de 3 top spindoktorer scorer ca. 4 mio. om året på deres job for at få politikere til at fremstå bedst muligt, og så mukker man over rigsrevisionen hvis opgave det er at få politikerne til at agere ærligt med økonomiske dispositioner.....

4 mio. er nok til f. eks at flytte 570 kontanthjælpsmodtagere over på førtidspension (beregnet ved en kontanthjælp på 8000 og en ftp på 15000, i virkeligheden blev det nok nærmere over 600 ). Da spin er hvert år, var det 570 mennesker som kunne slippe ud af torturmølle systemet er når man er nedslidt og ødelagt, alternativt kunne det finansiere 570 på en rimelig ydelse mens deres helbred blev afklaret uden meningsløse og nogen gange ødelæggende aktiverings og prøvningsforløb

Politikere taler for meget om at der skal spares og viser sig så som selvfede og sløsede i embedsmæssigt forbrug, england har netop haft en række skandaler, herhjemme er vores folkevalgte såmænd heller ikke for pæne i kanten.


Ansvarlighed med forbrug skal lederne gå forrest med

Til ALLE POLITIKERE : vær eksempler til efterfølgning, ikke afskrækkende.
I erhvervslivet går lederne med i løntilbageholdenhed og ulønnet ferie, se f. eks. Danfoss..
Hvornår går staten med på samme, og sparer på egen ledelses løn ? Der er ingen folkevalgte der kommer til at sulte ved at spare 3 ugers løn, nok heller ingen topembedsmænd, medmindre de har sat sig kritisk økonomisk, og det burde folkevalgte og statsadministratorer holde sig fri af, da det kan være korruptionsfremmende.

Om S skattepakke...
Vedr. de 20000 som ville blive ramt af en beskatning på 5% af det de tjener over 1 million...Lad os nu ikke tale på deres vegne, det er jo nok ingen af os
Det ville være en belastning pr. måned ekstra på ca. 4200 ud af en månedsløn på godt 83300.
Tanken er selvfølgelig fæl, vi vil alle helst beholde vores penge, men er solidaritet så meget et fyord fordi man er veltjenende ? Jeg tror der er flere borgerlige der ser rødt, end der er af de fysiske 20000 fordi man kikker på egne principper. Jeg kender et par stykker som ligger deroppe i indtjening, og de har menneskesyn nok til at ville trække deres del, da de lettere kan disponere så de ikke lider særligt afsavn.
Heldigvis er der åbenbart en tendens nu til flere unge vil arbejde frivilligt for at hjælpe i samfundet, det er ovenud prisværdigt og for mig et tegn på at medmennesklig moral og menneskesyn kan vende tilbage som fokuspunkt for hvordan vi ser os selv som danskere, og ikke en selvvalgt rød/blå-rig/fattig syntetisk kaste-opdeling.

pyhh, nu er min hjerne træt, men jeg håber i forstår hvad jeg mener..jeg har ihvertfald nydt udøvelsen af min ytringsfrihed
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 15:41   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... det er jo tankevækkende, at en arbejder kan knokle et helt liv, være gået ud af skolen i 9. klasse, blive nedslidt, og så ende på kontanthjælp - eller helt uden - og ikke have penge til husleje og mad... de mest basale ting i tilværelsen.

For slet ikke at nævne folkepensionen, hvis der ikke har været overskud fra mindstelønnen til at indbetale - OG FRADRAGE I SKAT - kæmpe pensionsindbetalinger.

Så kan man ikke nyde sit otium efter et langt og slidsomt arbejdsliv.

Denne arbejder har knoklet, så andre kan tjene over en million om året, men det tæller åbenbart ikke en s....

Man sidder IKKE på en øde ø UDEN hjælp fra andre, hvis man tjener en million. Kun hvis man har arvet dem uden nogensinde at have løftet en finger.

Vi er FÆLLES om at tjene penge, derfor også FÆLLES om at dele.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trolls og deres dagsorden anfo Politik og Samfund 7 01-07-2012 01:49
Tilfældige sagsbehandlere og deres spørgsmål. mukke Alt det andet 4 10-04-2012 09:42
Svin genkendes jo på deres handlinger... Multe Politik og Samfund 9 23-07-2010 11:24
Ligebehandlingsnævnet får deres egen hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 05-01-2010 21:30
Gid de dog passede deres arbejde ordentligt! gittedl Spørgsmål ang fleksjob 9 29-07-2007 18:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension