K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 15:14   #21
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så vidt jeg kan se ville spanien være dit bopæls og opholdsland, og du behøver derfor ingen steder at tage hen for at besøge din bopæl 1 gang om ugen.

Danmark ville være dit arbejdsland.

Der hvor forvirringen opstår er at man godt må tage et flexjob i et andet EU-land hvis de har samme flexordning som Danmark, dit job er i Danmark og derfor er den regel ikke relevant for dig.

For virkelig at få noget ordentlig information tror jeg du skal henvende dig til "Solvit" her i Danmark http://ec.europa.eu/solvit/site/cent...sses/index.htm

De burde vide mere om det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 16:19   #22
Hammerslag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
Hammerslag er ny på vejen
Tak Ragdoll

Tror du har ret. Så deres hjemmeside. De virker kompetente. Skrev til dem i går. De garanterer et svar inden 8 dage. Ams siger at jeg har mulighed for udstationering i op til 1 år. Hvor længe skal man så være hjemme inden man må smutte igen? :-)
Hammerslag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 17:42   #23
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ankestyrelsen

Jamen så må Hammerslag lige se på Ankestyrelsens principafgørelse 104-09, den må vist passe på ham, og giver mulighed for at have fleksjob i Danmark, mens man bor i et andet EU-land, f.eks. som grænsearbejder i Danmark, hvilket dog forudsætter, at fleksjobbet blev bevilget inden flytningen.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 22:15   #24
Hammerslag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
Hammerslag er ny på vejen
Nu har jeg fået svar fra beskæftigelsesminister Inger Støjberg.

Hun skriver at jeg IKKE må skifte bopæl og passe mit fleksjob over internettet fra Spanien.

En meget tynd begrundelse synes jeg. Tror ikke den holder i forhold til EU lovgivningen.

Min sagsbehandler i kommunen havde ingen indvendninger imod og min arbejdsgiver heller ikke.

ØV.

Hammerslag
Hammerslag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 23:02   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kunne du ikke skrive begrundelsen ind som hun har givet dig her på siden, jeg vil gerne se den, desuden er der flere flekser der passer deres job fra Sverige af ...

Har du prøvet at stille det samme spørgsmål til http://www.ams.dk/ desværre er det flere gange set at beskæftigelse-minister og hendes undersåtter ikke har så meget tjek på reglerne som man kan forvente af folk som dem....
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 23:40   #26
Hammerslag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
Hammerslag er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Kunne du ikke skrive begrundelsen ind som hun har givet dig her på siden, jeg vil gerne se den, desuden er der flere flekser der passer deres job fra Sverige af ...

Har du prøvet at stille det samme spørgsmål til http://www.ams.dk/ desværre er det flere gange set at beskæftigelse-minister og hendes undersåtter ikke har så meget tjek på reglerne som man kan forvente af folk som dem....
Svar fra Beskæftigelsesminister, Inger Støjberg den 9. april 2010:

"Du har i emails til mig og til Arbejdsmarkedsstyrelsen spurgt om det er tilladt at arbejde i et fleksjob for en dansk virksomhed som bosiddende i et andet EU-land. Du oplyser at arbejdet udføres via internettet og at arbejdsgiveren er indforstået hermed.

Jeg går ikke ind i konkrete sager, da det er kommunen, der træffer afgørelsen om blandt andet retten til fleksjob. Kommunens afgørelse kan påklages til beskæftigelsesankenævnet.

Jeg kan generelt oplyse at fleksjobordningen er en beskæftigelsesfremmende ordning som er blevet oprettet for personer der har tilknytning til det danske arbejdsmarked. Af samme grund skal den fleksjobvisiterede som udgangspunkt være bosiddende i Danmark.

Det er rigtigt, som du også er inde på at min forgænger som beskæftigelsesminister, Claus Hjort Frederiksen i et svar til Folketingets arbejdsmarkedsudvalg har anført at personer der flytter til et andet EU-land mens de er i fleksjob kan bevare deres ret til fleksjobbet når de er grænsearbejdere.

Når arbejdet udføres via internettet fra et andet land er der imidlertid ikke tale om grænsearbejde. Der vil derfor ikke i denne situation kunne etableres eller videreføres en fleksjobordning....................... "


Kan man ikke sige at Internet arbejde herved diskrimineres?

Det er jo netop teknologien der giver mulighed for at syge mennesker ikke skal bruge måske 1/3 af deres arbejdsdag på transport.

Er det ikke "Beskæftigelsesfremmende" når opholdet i Spanien pga. færre smerter sætter mig i stand til at blive længere på arbejdsmarkedet?

Betyder det at en fleksjobber der bor i Sverige eller Tyskland ikke må arbejde hjemmefra?

Hammerslag
Hammerslag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 23:59   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... der er forskel på folk. Er man syg/handicappet, findes der mange huller i loven i forhold til raske.

Utroligt nok, så flokkes indiske it-medarbejdere om jobbene i DK.

Mon ikke de passer jobbet i Indien for danske firmaer?

Men de er selvfølgelig ikke fleksere, men de er sandelig heller ikke EU-borgere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 21:14   #28
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammerslag Se meddelelser
Hej

Jeg er visiteret til Fleksjob i en IT Virksomhed i Danmark fordi jeg brækkede ryggen ved en ulykke for 8 år siden og stadig har smerter. Jeg kan klare alle mine arbejdsopgaver fra en fjernarbejdsplads på grund af al den nye teknologi. Skal bare have en internetforbindelse. Derfor arbejder jeg næsten udelukende hjemmefra. Må jeg passe mit Fleksjob fra et andet EU land feks. Spanien hvis min arbejdsgiver er indforstået med det? Jeg betaler selvfølgelig stadig skat i Danmark. Den eneste ændring er min bopæl.
Man må være udstationeret til udlandet, op til 6 måneder, hvis man har været ansat i firmaets Danske afdeling i en vis periode.
Ellers kan man ikke arbejde og bosætte sig i udlandet, uden at miste retten til fleksjob og overgå til landets lokale regler, altså hvis det er indenfor EU
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 21:17   #29
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Jamen så må Hammerslag lige se på Ankestyrelsens principafgørelse 104-09, den må vist passe på ham, og giver mulighed for at have fleksjob i Danmark, mens man bor i et andet EU-land, f.eks. som grænsearbejder i Danmark, hvilket dog forudsætter, at fleksjobbet blev bevilget inden flytningen.
Der er ganske stor forskel på det at være grænsegænger og at bosætte sig i et andet land !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge Førtidspension fra andet EU land Søge FP i EU Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-06-2012 00:51
Sygdom og ophold i andet EU-land Papaya Spørgsmål ang fleksjob 13 27-05-2012 10:39
Syg i et andet EU land (U.K) ? LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-04-2011 18:48
Må man bo i et andet EU land og få FTP med L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-12-2009 10:33
flytte til et andet eu land,storbritanien. nysgerrig. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 03-11-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension