K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2014, 03:40   #81
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Exclamation Jeg forstår ikke

At fysioterapi evt rygtræning ikke har været indover?
Jeg er skæv i mit bækken, og har slidgitgt i lænen og nakken- Det giver udstrålende smerter/lammelser i hænder og fingre. Og Jordens værste hovedpiner. Migræneagtige.

(Og en masse højere oppe i min ryg/nakke)- en del er muskulært (mine musler knuder sammen som myoser- det gør pisseondt "myofascielt syndom").

Jeg har kronisk seneskedehindebetændelse.

Det bliver bare ikke bedre, hvis det ikke trænes!

Nu mere man slapper af/holder fri- nu mere ondt gør det. Kronikere skal holde sig i form. Og tage færrest mulige piller- at tage smertestillende, kan forværre sagen!

(Jeg får noget hjertevrøvl af dem!)
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 11:00   #82
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
At fysioterapi evt rygtræning ikke har været indover?
Jeg er skæv i mit bækken, og har slidgitgt i lænen og nakken- Det giver udstrålende smerter/lammelser i hænder og fingre. Og Jordens værste hovedpiner. Migræneagtige.

(Og en masse højere oppe i min ryg/nakke)- en del er muskulært (mine musler knuder sammen som myoser- det gør pisseondt "myofascielt syndom").
Har man smerter et eller andet sted i kroppen er det svært at undgå også, at få muskelsmerter i området.
For mit eget vedkommende udgør muskelsmerterne (spændinger) den største del af smerterne.

Til denne del af problematikken er zoneterapi super godt, og de fleste vil kunne lære, at gøre det på sig selv, det er ikke så svært som det måske lyder.

Hvis man har smerter/spændinger i baghovedet, skuldrene eller andre steder i det område, så kan det være en god idé, at have fokus på sin fordøjelse.
Smerter i baghovedet hænger oftest sammen med en sløv fordøjelse/forstoppelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 11:27   #83
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for svar vovse

Som jeg skrev til Peter, så er jeg meget opmærksom på min ryg. Og set i bak spejlet så har jeg nok fortrudt jeg sagde ja til til det fys der inde, for jeg føler det måske bliver for meget, når arbejds prøvning også starter samtidig med.

Når jeg har gode ryg dage, så laver jeg nogle ryg øvelser med bold her hjemme. Og hvis jeg holder mig til de gode dage, så er de faktisk dejlige at lave. Men jeg har også prøvet at lave de øvelser på dårlige dage. Fordi jeg troede at hvis jeg bare blev ved med at træne, så ville det hjælpe min ryg og gøre den stærkere. Men hvis jeg laver de øvelser på dårlige dage, så har jeg rigtig ondt langt tid efter, så det er jeg stoppet med.

Gå ture er også min favorit, og jeg går tur hver dag og hvis jeg ikke gør det får jeg mere ondt i ryggen. Hvis jeg har rigtig ondt i ryggen, så kan det faktisk løsne op med en gå tur, plus at man bliver også naturlig træt efter sådan en gå tur og det er skønt
Jeg takker for jeres indlæg
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 16:46   #84
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Og set i bak spejlet så har jeg nok fortrudt jeg sagde ja til til det fys der inde, for jeg føler det måske bliver for meget, når arbejds prøvning også starter samtidig med.
Skriv evt. en mail til sb, at du er blevet opmærksom på, at du allerede har været i et tilsvarende forløb og, at dette ikke medførte bedring af din ryg/øget arbejdsevne.

Når man har kroniske smerter er det helt normalt, at hukommelse og koncentration ikke virker optimalt.

Alternativt, hvis du ikke vil trække din accept tilbage, så bør du skrive en udførlig dagbog (det bør du gøre under alle omstændigheder) mens du er i arb.prøvning, start evt. 1-2 uger før, dagbogen skal være for hele døgnet og weekenden med.
Og hvis der så er dage hvor du ikke magter, at deltage i træning, så melder du simpelthen fra og sørger for, at det fremgå tydeligt af din dagbog hvorfor, så der hele vejen igennem er en sammenhæng.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 08:03   #85
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Med al respekt: Jeg har ikke fordøjelsesproblemer. Jo, jeg noget syre/stress relateret, men generelt ikke problemer med det, der kommer ud i den anden ende.

Jeg kommer dog nemt til at kaste op, men det ligger til familien- og det med stressmaven, der er slem forår og efterår. Min søster har det nu værre: Det der reflux gik i lungerne, så hun måtte lade være med at ryge.

Jeg fejlsynker kun- og det er ubehageligt. Men så må jeg lade være med at ligge på maven.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 11:19   #86
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Men så må jeg lade være med at ligge på maven.
Det er mange år siden, at en kiropraktor fortalte mig, at det ikke er godt for nakkehvirvlerne, at man sover på maven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 13:04   #87
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for svar vovse

Jeg tror at jeg melder fra til den fys, og det er jo ikke fordi jeg sidder her hjemme og laver ingenting, jeg går ture, laver øvelser, og går i fitness center, så syntes da selv jeg prøver at forbedre min tilstand.

Plus at jeg har lige betalt 650kr til mit eget fitness kort, og de penge vil bare være ud af vinduet, har ligesom sparet sammen for at kunne få det kort

Ang ligge på maven, og sove på maven. Det kan jeg bare ikke, så får jeg sindsygt ondt i ryggen
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 13:27   #88
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vil bare lige fortælle dig, at min mand har været færdig afprøvet i et år nu i nov. kom hans papier til den kommunale læge, som slog ned på, at han var stoppet ved fysen, så derfor røg hans papir retur, nu har han så været til fys som har opgivet han pr,1-12-13 og papirne er færdig ved lægen, så nu venter vi bare.

Han har været uden indtægt i 2½ år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 19:52   #89
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
vil bare lige fortælle dig, at min mand har været færdig afprøvet i et år nu i nov. kom hans papier til den kommunale læge, som slog ned på, at han var stoppet ved fysen, så derfor røg hans papir retur, nu har han så været til fys som har opgivet han pr,1-12-13 og papirne er færdig ved lægen, så nu venter vi bare.

Han har været uden indtægt i 2½ år.
Ja ok tænkte det nok,jeg må nok hellere holde mig til den fys der inde så. Jeg gider ikke det hele går i stå når man står ved enden, fordi jeg ikke har taget det forløb ved den fys.
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 15:39   #90
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Update for i dag

Det har bare været en hel igennem lorte dag i dag, igen er der ting i min barndom, som stopper mig i at gøre alm ting som alle andre gør..

Jeg troede den undersøgelse jeg skulle til i dag, kun skulle fore gå mundtligt men fik mig lidt af en overraskelse da jeg endelig fik snakket med min fys.

Jeg spurgte først om det var nødvendig at jeg skulle have tøjet af, hvortil hun svarede ja, og jeg er også nød til at røre ved hele din krop for at undersøge dig..

Derfra gik det galt for mig.. Jeg kunne mærke at jeg begyndte at svede,og jeg begyndte at blive rigtig rasende inden i.. Og de tanker der gik igennem mit hovede tør jeg slet ikke skrive her. Og nu når jeg skriver om det begynder jeg at ryste i hele kroppen

Jeg fik sagt til hende, at hun skulle gå væk og at hun ikke skulle røre ved mig. Tårene begyndte at komme, og jeg kunne bare mærke at jeg var så tæt på at få et raseri anfald, jeg havde virkelig lyst til at smadre hele biksen og hende, hvis hun ikke holdte afstand..

Jeg fik lavet åndræts øvelser, og kom ned på jorden igen. Jeg prøvede på at forklare hende at der var sket nogle ting i min barndom som gjorde at jeg ikke bare smed mit tøj og lod mig undersøge af hvilken som helst.. Jeg følte ikke rigtig hun forstod mig, og der jeg gik derfra havde jeg bare den tanke, at hun skulle aldrig røre ved mig.

Jeg snakkede med min kæreste om det da jeg kom hjem, også brød jeg sgu sammen.. Det værste ved det hele er at jeg kunne have lavet utrolig meget skade,uden selv at ville det og jeg blev sgu bange for mig selv og alt det jeg nåede at tænke inden jeg fik ro på mig selv igen, og hun stod bare der uden at ane hvad der var så tæt på at ske.

Så jeg er sgu nok nød til at kontakte min Jobkonsulent og sige, at hvis det her skal fungere, så er der ikke nogen der skal undersøge mig fysisk.

Jeg ved ikke om der er andre her inde, der lider af det samme. For så vil jeg rigtig gerne høre hvad i gør de situationer?
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension