K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2014, 12:19   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Tusinde tak for svar vovse

Ang ryg stilling, den er jeg klar over. Alt der hedder forover bøjet arbejde, er bare en Big No Go! Og stå stille og stå og snakke dur heller ikke, så hvis jeg ikke kan bevæge mig, så sætter jeg mig i hug og hviler ryggen op mod en væg. Så kan jeg bedre holde til at snakke, folk ser godt nok lidt underlige ud når jeg bare pludselig sætter mig i hug
Hmmm, hos mig er det bagoverbøjning, der er "Big No Go!"

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Det jeg faldt over du skrev, var fordøjelsen. Jeg har meget hård mave, og sover ikke ret meget, og lige nu har jeg poser under øjnene på str med bære poser, så meget at min bror begyndte at kalde mig posedamen fra Kvickly men har kontaktet smerteklinik, og der blev udskrevet både pulver og dråber jeg skal prøve, så håber dæleme jeg kan få en normal mave og alm toilet tider igen
http://www.dagensjoke.dk/visjoke.aspx?id=155

Min egen erfaring er, at der er 2 sider af den sag, altså fordøjelsen.

Den ene handler om, at få noget ud af den anden vej.
Dette problem kan løses med afføringsmiddel, hvis ikke det er nok, at ændre på nogle kostvaner.

Det andet problem handler om, at selvom man får styr på det første problem (det med, at få noget ud den anden vej), så kan man godt gå rundt og have det skidt, mere eller mindre ond i baghovedet, træt, tømt for energi, mangle overblik.
Og dette hænger, så vidt jeg kan se, sammen med, at man mangler nogle fordøjelsesenzymer.

3 gode links om dette:
http://www.netspiren.dk/info/En-sund...lse-151l1.aspx

http://www.sund-forskning.dk/artikler/mavesyre-lidt

http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id.../grp=8/menu=3/

Denne side af sagen er jeg selv først blevet opmærksom på for nylig.

Når jeg har spist tager jeg nogle dråber (bitterstoffer)
disse: http://www.helsebixen.dk/shop/boldoc...FcJd3godZA4AZg

Og det har godt nok gjort en stor forskel i forhold til mit velbefindende.
Der gik ca. en uge fra jeg begyndte med dråberne til jeg mærkede forskellen.

Det er nu rart med et hoved, der fungerer.

Du skal ikke have dårlig samvittighed over, at du ikke svarer med det samme herinde, det er jo ikke sådan, at vi sidder ved vores pc og venter på, at du kommer ind og svarer.
Vi ser din tråd når du har svaret, og så tager vi den derfra.

Der skal jo også være plads til andre ting i vores liv.

Det gør mig ondt, at du har så meget at slås med. Når man er i en sårbar situation skal der ikke meget til før det hele ser uoverskueligt ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 17:28   #52
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Vovse, tusinde tak for svar pg links jeg er på begyndt behandling mod min hårde mave, det er fanme dyrt! jeg fik pulver movisol og dråber laxoberal 500kr for en månede det er ikke til mit budget

Movisol bliver jeg syg af, selv om jeg tog det sammen med morgen mad. En rigtig kvalme med svede ture osv selv om jeg kun tog et brev, anbefalet er 1-3 breve om morgenen. Så jeg stoppede med den og holder mig til dråber, jeg mærkede ingen forandring så jeg øgede dråber, samtidig med masser af vand osv. Men pludselig var det som om hele virkning kom på engang, så færdig jeg blev syg! Diarré og opkast også lagde jeg bare i sengen i 2-3 dage.

Nu er jeg tilbage med hård mave, men denne gang holder jeg mig fast til et antal dråber, samtidig med varieret kost og masser af vand, syntes det er svært og drikke meget vand.

Vovse jeg vil læse dine links igennem, og se om der er noget nyt jeg ikke har fundet på nettet
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 18:18   #53
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Så kommer der også en update på perioden, hvor jeg ikke har været her inde.for 14 dage siden om mandagen blev min AP afbrudt fordi jeg ikke kunne holde til det, aftalen var så at jeg skulle til møde med min SB og jobkonsulemt. Men i sidste uge ringede SB og sagde,at hun havde lagt min sag over til afklarings teamet, og at jeg så ville høre fra dem.

Jeg fik brev fra afklaring, hvor der stod min kontakt person og at de ville finde et nyt møde tidspunkt til hvor jeg, min JK, og afklarings team skulle mødes. Men ingen dato for møde, der stod også at jeg kunne kontakte ang mødet hvis jeg ønskede nogle oplysninger osv.

Jeg ringede til hende i dag for at presse på med det møde så der kunne komme gang i noget, for ikke pg sidde og vente på dem.

Det hun spurgte om, var hvordan jeg havde det og om jeg stadig var i behandling hos smerte klinikken, jeg svarede at jeg havde kraftige ryg smerter og jeg kunne lave noget ca 15-30 min hverdag, også var jeg brugt op for den dag. Ang smerte klinik svarede jeg, at jeg stadig gik der oppe både hos lægen og psykolog. Svaret var at jeg ikke var ordentlig smerte dækket, og at de så ville få svært ved at sende mig i en arbejds prøvning.

Det næste hun sagde tog mig med bukserne nede, og jeg vidste sgu ikke hvad jeg skulle svare, hun sagde at det var jo efter min forespørgsel, at de var blevet kontaktet, om det var med henblik på opklaring mod flex eller FTP? Der vidste jeg ikke hvad jeg skulle svare, og sagde at det var min SB der havde ført sagen over til dem.

Aftalen blev at jeg skulle kontakte hende igen, når jeg havde været hos smerte klinikken, så ville hun indhente de sidste oplysninger der oppe fra. Må indrømme, at jeg tænkte pis! Jeg skulle nok have forhørt mig her inde, inden jeg snakkede med hende. Men det var på henblik mod at få et møde op og stå, for at komme videre.

Forstår jeg det rigtigt, at det hele står på standby indtil at smerteklinikken ikke kan gøre mere for mig?

Min aktindsigt er kommet, og jeg har løseligt kigget den igennem. Og som jeg ser det, er der alt både fra mine undersøgelser med ryggen og operation osv. Plus alt fra min sygedagpenge periode, fra kommunens læge udtalelser osv. Alt omkring kontant hjælp, men ingenting fra smerte klinikken?

Ps. Jeg har kontaktet smerteklinikken i dag, men kan først komme videre med en ny møde tid med dem i morgen.
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 09:03   #54
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er meget normalt at man ikke bliver afsluttet inden man er færdig ved smerteklininken, det kunne jo være de fandt noget medicin, der kunne give dig yderligere arbejdes evne, så længe du ikke er afsluttet der, sidder du fast.

De vil altid sige, at alt ikke er afprøvet, når du ikke er afslutte ved sm.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 12:29   #55
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja det er meget normalt at man ikke bliver afsluttet inden man er færdig ved smerteklininken, det kunne jo være de fandt noget medicin, der kunne give dig yderligere arbejdes evne, så længe du ikke er afsluttet der, sidder du fast.

De vil altid sige, at alt ikke er afprøvet, når du ikke er afslutte ved sm.
Det var lige hvad jeg frygtede mange tak for svar
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 19:17   #56
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Jeg har lige et spørgsmål, som har undret mig lidt. I min aktindsigt der fandt jeg ikke noget matriale fra hverken min sagsbehandler eller jobkonsulent, burde der ikke være noget af det de har noteret med den arbejdsprøvning, jeg lige har været igennem?

Også skal jeg lige høre om, om der også skulle være noget fra smerte klinikken, eller kommer det ikke sammen med en aktindsigt?
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 08:40   #57
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Jeg har lige et spørgsmål, som har undret mig lidt. I min aktindsigt der fandt jeg ikke noget matriale fra hverken min sagsbehandler eller jobkonsulent, burde der ikke være noget af det de har noteret med den arbejdsprøvning, jeg lige har været igennem?

Også skal jeg lige høre om, om der også skulle være noget fra smerte klinikken, eller kommer det ikke sammen med en aktindsigt?
Jeg synes du skal starte med, at spørge kommunen efter disse ting.

Skriv spørgsmålene på papir og aflever det personligt på kommunen, mod kvittering.

Første gang jeg bad om aktindsigt var der også flere ting, der manglede, det tog et stykke tid før jeg havde fået alt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 09:54   #58
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har formodentlig været i afprøvning, under de regler/lov, hvor målet er ordinært arbejde, dvs 37timer.

Du er nu sendt under den rigtige afklaring, som sigter mod afklaring af din RESTARBEJDSEVNE. Dvs at du IKKE kan overstige 50% arbejdsevne.

her burde du have været fra start, hvorfor jeg prøver at advarere når folk bliver sat i praktikker, fordi de som udgangspunkt, ikke kan afklare, borgere med begrænset restarbejdsevne,således at folk efterfølgende kan indstilles til fleks eller førtidspension.

Det er meget vigtigt at man er opmærksom på, formål. Hvis der står ordinært arbejde og/eller 37timer, er der noget galt.

En afklaring, har kun det ene mål, nemlig afklaring af restarbejdsevnen.

Vedr. smerteklinikken, kan du der spørge om, hvad planen er, vedr. medicinen, Dertil hvornår de anser dig for optimalt smertedækket.

Husk her for din egen skyld, at du IKKE tager mere medicin, end du tåler og kan leve med fremadrettet.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 06-02-2014 kl. 09:57.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 12:52   #59
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes du skal starte med, at spørge kommunen efter disse ting.

Skriv spørgsmålene på papir og aflever det personligt på kommunen, mod kvittering.

Første gang jeg bad om aktindsigt var der også flere ting, der manglede, det tog et stykke tid før jeg havde fået alt.
Jeg takker for svar Vovse, og det vil jeg prøve. Hvem sørger for at alle papirer blev samlet i sådan en aktindsigt, er det kommunen eller ens sagsbehandler ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du har formodentlig været i afprøvning, under de regler/lov, hvor målet er ordinært arbejde, dvs 37timer.

Du er nu sendt under den rigtige afklaring, som sigter mod afklaring af din RESTARBEJDSEVNE. Dvs at du IKKE kan overstige 50% arbejdsevne.

her burde du have været fra start, hvorfor jeg prøver at advarere når folk bliver sat i praktikker, fordi de som udgangspunkt, ikke kan afklare, borgere med begrænset restarbejdsevne,således at folk efterfølgende kan indstilles til fleks eller førtidspension.

Det er meget vigtigt at man er opmærksom på, formål. Hvis der står ordinært arbejde og/eller 37timer, er der noget galt.

En afklaring, har kun det ene mål, nemlig afklaring af restarbejdsevnen.

Vedr. smerteklinikken, kan du der spørge om, hvad planen er, vedr. medicinen, Dertil hvornår de anser dig for optimalt smertedækket.

Husk her for din egen skyld, at du IKKE tager mere medicin, end du tåler og kan leve med fremadrettet.

VH Popiae
tusinde tak for svar, jeg kommer aldrig op på 50% arbejds evne, og jeg er meget opmærksom på ikke at tage mere medicin.

Jeg har det sidste stykke tid lagt mærke til hvad jeg laver i løbet af en dag. Og jeg har fundet ud af hvad jeg faktisk kan, og må indrømme da jeg fik det ned på papir føltes det som om at få en stor hammer i hovedet!

Jeg har 30 min om dagen jeg kan lave noget i nogle dage, og andre dage kan jeg ikke lave en skid pga smerter

Så på mine gode dage, hvor jeg kan lave noget der vælger jeg at gå tur med kæresten uanset vejr. For efterhånden hader jeg lejligheden og elsker at komme ud, og få noget frisk luft det hjælper på humøret selv om der lige har været en periode hvor det bare har været sygt koldt

Og jeg har fundet min grænse hvor langt jeg kan gå, og det er lige præcis 1.8 km. Vi har en anden og kønnere rute jeg hellere vil gå, men den er 2.1 km og hvis jeg vælger den, så kan jeg slet ingenting når jeg kommer hjem, og næste dag er det også udelukket at komme ud og gå, hvis jeg vælger den rute.

Så hvis man koger det hele lidt ned, så har jeg 30 min til rådighed hverdag hvor jeg kan være fysisk, og nogle dage kan jeg slet ingenting

Så er det jeg begynder tænke, hvis jeg kommer i flex, og skal arbejde 30 min hverdag, så kan jeg ikke en skid sammen med min kæreste når jeg kommer hjem, andet end at sidde i sofaen og skåne min ryg. Og den tur vi går er både for at komme ud, plus nogle gange letter det smerten i min ryg at komme ud og gå,

Så lige nu har jeg slet ikke nogen anelse om hvordan den næste arbejdsprøvning skal klares, så er man låst inde i lejligheden igen pga smerter...
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 23:03   #60
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Jeg takker for svar Vovse, og det vil jeg prøve. Hvem sørger for at alle papirer blev samlet i sådan en aktindsigt, er det kommunen eller ens sagsbehandler ?
Jeg ved ikke om det er ens i alle kommuner, men i min kommune er det "pigerne", som sidder ved skranken, som laver aktindsigten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Så lige nu har jeg slet ikke nogen anelse om hvordan den næste arbejdsprøvning skal klares, så er man låst inde i lejligheden igen pga smerter...
Det er præcis derfor det er så pokkers vigtigt, at sige fra i tide, og skrive en udførlig dagbog.


Set i bakspejlet er min erfaring, at hvis først jeg i en længere periode har overanstrengt min ryg, så tager det måneder, måske år, før min ryg er "god" igen.

Hvis jeg skrev hvad jeg mener med "overanstrengt", så ville raske mennesker ryste på hovedet.

Men nu, hvor jeg har fået fp i 4 år, har jeg det faktisk bedre end nogensinde før, og det er udelukkende fordi jeg selv sætter dagsordenen.
Og selvom jeg en sjælden gang overanstrenger ryggen, så, tager det max. en uge, at komme ovenpå igen. Og det er kun fordi, der er langt imellem at det sker.

Jeg håber, at du når lige så langt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension