K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2014, 11:45   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang aktindsigten....så behøver man ikke en printer...

Man kan godt bare skrive den selv på et stykke papir...man kan evt skrive den af fra den der ligger her på siden og som du har fået link til...

Så skriver du bare hvad der står og evt påføre det som lgkh62 har skrevet
Citat:
M.h.t. du afleverer K10´s formular med aktindsigt kan jeg anbefale at du i hånden påfører.
*** Via aktindsigten bedes udleveret alle journaliseringslister ***
og så underskriver den...og aflevere den ved skranken på jobcenteret eller borgerservice...

Husk nu at få en kvittering på at du har afleveret den...

Du kan evt tage to kopier med derop og så kan de underskrive på den ene af dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 16:07   #32
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Hejsa her inde

Jeg har en lille update, AP i dag gik ok, mest fordi jeg lavede ikke en skid. Jeg var der 15min før tid dvs 07.45. Og fik morgen kaffe. Kl 08.00 havde lederne morgen møde og var først færdig kl 08.30. Jeg tog en snak med lederen fra min gruppe, og spurgte om hun gjorde notater i min sag. Og fik at vide det gjorde hun ikke, hun havde ikke fået at vide, at hun skulle lave noget omkring min sag.

Jeg spurgte om hun havde tænkt sig at gøre det, der til var svaret nej. Og hun sagde videre, at jeg var jo en alder af 38 år. Og jeg var voksen, så hun så ingen grund til at skrive noget, når jeg nu skrev mit forløb ned. Og hun stolede på det jeg skrev osv. Da vi var færdige med at snakke kunne jeg gå hjem, for der var min time over.

Snakkede også med min SB, om forløbet der ude og at jeg var gået ned i tid pga mine smerte. Og hun var lidt i tvivl pm hvor god min afprøvning var, nu når jeg ikke var ordentlig smerte dækket, og der måske ville komme nogle piller. Som ville hjælpe mig ydeligere som metadon havde hjulpet mig, for der var jo sket en stor ændring fra jeg var inde hos hende og bad om at komme videre til nu.

Og hun var også i tvivl om, om den AP jeg er i gang med, til ser de skåne behov jeg har brug for med min ryg.

Afslutningen blev at vi lod det køre til d.20, og hvis jeg havde ydeligere problemer inden, så ville hun stoppe forløbet. For så skulle jeg afprøves et nyt sted hvor skåne forhold var bedre for mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ang aktindsigten....så behøver man ikke en printer...

Man kan godt bare skrive den selv på et stykke papir...man kan evt skrive den af fra den der ligger her på siden og som du har fået link til...

Så skriver du bare hvad der står og evt påføre det som lgkh62 har skrevet


og så underskriver den...og aflevere den ved skranken på jobcenteret eller borgerservice...

Husk nu at få en kvittering på at du har afleveret den...

Du kan evt tage to kopier med derop og så kan de underskrive på den ene af dem..
Hej Web og tusinde tak for råd, planen er at jeg kommer til en printer i morgen, også skulle den gerne blive afleveret
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 17:16   #33
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Trex
Jeg bliver meget bekymret over det du skriver. Det er IKKE din opgave at lave en Arbejdsvurdering bestilt af SB.
Det er Arbejdsstedets opgave at beskrive alt jf hvad SB har skrevet i henvisningen til Afprøvningsstedet.

Svaret fra Lederen i din arbejdsgruppe er under al kritik. Hvad kan SB vurdere på når der ingenting kommer tilbage.
Uprofessionelt overskrivende alle grænser.

At SB er i tvivl om din arbejdsprøvning var god nok da du ikke var ordentlig smertedækket! Her er det vigtigt du får beskrevet du var smertedækket bedst muligt men din arbejdsprøvning forværrede din situation så Give Smertecenter igen kom ind over smertebehandlingen.

Hvis din SB er i tvivl om AP du er i gang med tilser dine skånebehov ! Jamen har SB ikke beskrevet inden til Arbejdsstedet hvad de er og bedt Arbejdsstedet afdække og beskrive disse? Kræv det.

Kontakt din SB og kræv at Arbejdsstedet laver Arbejdsvurderingen for de lader dig sejle din egen sø og laver Deres arbejde dybt kritisabelt.

Når din SB evt. stopper dig d.20 og sender dig i et andet forløb for bedre udredning, kan jeg desværre formode det ikke er den sidste arbejdsprøvning du bliver sendt i pga at din SB ikke har sat tingene i værk korrekt fra begyndelsen af.

Så få beskrevet din nuværende Arbejdsprøvning fyldestgørende af Arbejdsstedet ved du kontakter din SB og beder hende tage kontakt til Arbejdsstedet
og kræver de laver en skriftlig Arbejdsvurderingsrapport, - beskrivelse
.
Få beskrevet kontakt til Give Smertecenter og Sygeplejerske da din arbejdsprøvning udløser forværring.
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 08-01-2014 kl. 17:20.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 17:38   #34
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Trex
Jeg bliver meget bekymret over det du skriver. Det er IKKE din opgave at lave en Arbejdsvurdering bestilt af SB.
Det er Arbejdsstedets opgave at beskrive alt jf hvad SB har skrevet i henvisningen til Afprøvningsstedet.

Svaret fra Lederen i din arbejdsgruppe er under al kritik. Hvad kan SB vurdere på når der ingenting kommer tilbage.
Uprofessionelt overskrivende alle grænser.

At SB er i tvivl om din arbejdsprøvning var god nok da du ikke var ordentlig smertedækket! Her er det vigtigt du får beskrevet du var smertedækket bedst muligt men din arbejdsprøvning forværrede din situation så Give Smertecenter igen kom ind over smertebehandlingen.

Hvis din SB er i tvivl om AP du er i gang med tilser dine skånebehov ! Jamen har SB ikke beskrevet inden til Arbejdsstedet hvad de er og bedt Arbejdsstedet afdække og beskrive disse? Kræv det.

Kontakt din SB og kræv at Arbejdsstedet laver Arbejdsvurderingen for de lader dig sejle din egen sø og laver Deres arbejde dybt kritisabelt.

Når din SB evt. stopper dig d.20 og sender dig i et andet forløb for bedre udredning, kan jeg desværre formode det ikke er den sidste arbejdsprøvning du bliver sendt i pga at din SB ikke har sat tingene i værk korrekt fra begyndelsen af.

Så få beskrevet din nuværende Arbejdsprøvning fyldestgørende af Arbejdsstedet ved du kontakter din SB og beder hende tage kontakt til Arbejdsstedet
og kræver de laver en skriftlig Arbejdsvurderingsrapport, - beskrivelse
.
Få beskrevet kontakt til Give Smertecenter og Sygeplejerske da din arbejdsprøvning udløser forværring.
Hilsen lgkh62
Hej LG , nu får jeg det rigtigt dårligt!

Jeg tror jeg har lavet en rigtig f... Up. Hun spurgte ang smerter, og jeg sagde at det var pga job afprøvning, plus at den nye reform også gjorde at man konstant tænkte på økonomien og, at det stressede mig og at det også spillede ind på mine smerter

Det er lidt af et problem, for mine smerter var begyndt at stige inden AP. Og jeg havde kontaktet smerte klinik, inden AP for at få gjort noget ved smerterne ?

beskrevet kontakt til Give Smertecenter og Sygeplejerske da din arbejdsprøvning udløser forværring. Hvad mener du præcis med det?

Sidst redigeret af Trex; 08-01-2014 kl. 17:43. Årsag: Glemte tekst
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 17:53   #35
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er jobkonsulentens opgave at dokumentere forløbet i en arbejdsprøvning.

Til brug for udarbejdelse af af rapporten holder jobkonsulenten en række møder med borgeren hvor der skrives ned hvad der skal med i rapporten.

Ved nogle af disse møder skal arbejdsgiver også deltage, derfor er det mest praktisk at disse møder foregår i virksomheden, for at informere om hvad arbejdsgiver oplever borgeren kan og ikke kan.

Arbejdsgiver behøver ikke gøre sig notater, for at give sit besyv med ved disse møder, konsulenten ved godt hvad der skal spørges ind til, bla. via de samtaler der er med borgeren i løbet af forløbet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 18:34   #36
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Trex
Tag det fra den rigtige ende af og du tag styring på din sag Du vil løbe panden mod en mur mange gange, men kommer videre. Viden gør stærk.

Tænk på Kommunen som en medspiller i stedet for en modspiller. De er til for dig og skal opfylde Deres rådgivningspligt, så stil krav,
men det er dig der giver bolden op og tager medbestemmelse, derfor:

1. Få afleveret skema, hvor du udbeder aktindsigt og journaliseringslister NU!
- når du har modtaget aktindsigten så sæt papirerne i en mappe i datoorden. Få overblik.

2. Du sender en mail til dit Jobcenter cc. din sagsbehandler, hvor du beder SB beskrive formål og mål med Arbejdsprøvningen.

Du beder SB kontakte stedet for Arbejdsprøvning og udbeder at De laver en skriftlig udredning af Arbejdsevne og skånehensyn, da dette ikke foregår p.t. jf samtale med leder i dag på Arbejdsstedet. Dette til brug for belysning af din arbejdsprøvning efterfølgende.

(Når du sender mail til Jobcenter cc. sagsbehandler, har du mulighed for i Outlook at sætte et flueben i du gerne vil modtage en kvittering på mailen er modtaget af modtager og det er din dokumentation på at Kommunen har modtaget mail. Jeg sender til Jobcenter cc. sagsbehandler. Det for at få Kommunen til at arkivere og forholde sig til, da jeg har oplevet SB ikke har taget aktion på mail)

Det er dig, der har kontakt med Smertecenter og det er her du kan få hjælp til belysning af skånebehov og smertedækning.
Det er her de evt. kan være behjælpelig med at det er urealistisk med rygbelastende arbejde og der i stedet for skal iværksættes andre tiltag af din SB.
Jeg formoder også du her har mulighed for hjælp fra en Socialrådgiver i din sag. Det tilbud fik jeg af Smertecenter.
Hilsen lgkh62

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er jobkonsulentens opgave at dokumentere forløbet i en arbejdsprøvning.

Til brug for udarbejdelse af af rapporten holder jobkonsulenten en række møder med borgeren hvor der skrives ned hvad der skal med i rapporten.

Ved nogle af disse møder skal arbejdsgiver også deltage, derfor er det mest praktisk at disse møder foregår i virksomheden, for at informere om hvad arbejdsgiver oplever borgeren kan og ikke kan.

Arbejdsgiver behøver ikke gøre sig notater, for at give sit besyv med ved disse møder, konsulenten ved godt hvad der skal spørges ind til, bla. via de samtaler der er med borgeren i løbet af forløbet.
Hej Trex
Der er forskel på hvordan tingene gøres i de forskellige kommuner kan jeg se ud fra hvad jeg beskriver og Nøgne Tæer beskriver.
I min Kommune beskrives ALT af Arbejdsgiver.

Her er det jo nemt at spørge din Jobkonsulent om det forholder sig som Nøgne Tær har beskrevet, i din Kommune.
At det er Jobkonsulenten som udfærdiger Arbejdsevnerapport.
Det er vigtigt at den bliver udarbejdet detaljeret-fyldestgørende beskrevet
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 20:26   #37
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Nøgne tær og LG

Jeg takker for svar.

Første punkt. Jeg afsender ansøgning om aktindsigt i morgen.

Anden punkt. Skal jeg stadig sende den mail til SB, som LG har skrevet eftersom at der er forskellige måder kommunerne gør tingene på?

Punkt tre. Jeg kontakter jobkonsulenten i morgen ang måden, arbejdsgiver skal beskrive min AP på

Det hjalp for mig at få det hele sat op i punkter, det blev mere overskueligt for min lille kylling hjerne

Jeg syntes jeg havde et vigtig spørgsmål, men det er bare væk nu. Syntes det kører lidt rundt, men jeg får det gjort i morgen som aftalt, så må jeg tage den derfra
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 20:33   #38
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
[QUOTE=Trex;294399]Nøgne tær og LG

Anden punkt. Skal jeg stadig sende den mail til SB, som LG har skrevet eftersom at der er forskellige måder kommunerne gør tingene på?

Punkt tre. Jeg kontakter jobkonsulenten i morgen ang måden, arbejdsgiver skal beskrive min AP på

Hej Trex
Punkt tre: Jeg ville kontakte Jobkonsulenten først for at få bekræftet om det er Jobkonsulenter der udarbejder din rapport vedr. arbejdsprøvningen.
Når du har svar på det tager vi det derfra
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 20:42   #39
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
[QUOTE=lgkh62;294401]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Nøgne tær og LG

Anden punkt. Skal jeg stadig sende den mail til SB, som LG har skrevet eftersom at der er forskellige måder kommunerne gør tingene på?

Punkt tre. Jeg kontakter jobkonsulenten i morgen ang måden, arbejdsgiver skal beskrive min AP på

Hej Trex
Punkt tre: Jeg ville kontakte Jobkonsulenten først for at få bekræftet om det er Jobkonsulenter der udarbejder din rapport vedr. arbejdsprøvningen.
Når du har svar på det tager vi det derfra
Hilsen lgkh62
super! Jeg takker og bukker og vender retur, når jeg har snakket med hende
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 20:51   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Nøgne tær og LG

Jeg takker for svar.

Første punkt. Jeg afsender ansøgning om aktindsigt i morgen.

Anden punkt. Skal jeg stadig sende den mail til SB, som LG har skrevet eftersom at der er forskellige måder kommunerne gør tingene på?

Punkt tre. Jeg kontakter jobkonsulenten i morgen ang måden, arbejdsgiver skal beskrive min AP på

Det hjalp for mig at få det hele sat op i punkter, det blev mere overskueligt for min lille kylling hjerne

Jeg syntes jeg havde et vigtig spørgsmål, men det er bare væk nu. Syntes det kører lidt rundt, men jeg får det gjort i morgen som aftalt, så må jeg tage den derfra
Du burde ikke tale sådan om dig selv....tro mig vi er mange der har det som du har det...

Hvor det er skide svært at finde et overblik....så du er ikke alene om det....

Der er jo en årsag til at man har svært ved at finde det overblik...og det kan man ikke rigtigt gøre noget ved...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension