K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2014, 12:33   #111
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Update

Var til møde både hos sagsbehandler og jobkonsulent i dag, må indrømme at jeg tabte sgu hagen ved sagsbehandler, nu når da det er kommet frem, at jeg har haft en dårlig barndom, så er min sag nu blevet " kompleks " så de har søgt om at jeg kommer på resource forløb, da jeg vil have brug for fred og ro. Jeg blev sgu i dårlig humør og blev sur.

Og igen føler jeg min latterlige og fucked up barndom og opvækst, spænder ben for mig igen. Bliver sgu i så dårligt humør!
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 13:52   #112
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Update

Var til møde både hos sagsbehandler og jobkonsulent i dag, må indrømme at jeg tabte sgu hagen ved sagsbehandler, nu når da det er kommet frem, at jeg har haft en dårlig barndom, så er min sag nu blevet " kompleks " så de har søgt om at jeg kommer på resource forløb, da jeg vil have brug for fred og ro. Jeg blev sgu i dårlig humør og blev sur.

Og igen føler jeg min latterlige og fucked up barndom og opvækst, spænder ben for mig igen. Bliver sgu i så dårligt humør!
Sagsbehandler og jobkonsulent KAN IKKE søge om at du kommer på ressourceforløb - det kan de ikke.

Men de arrangere et møde med rehabiliteringsteamet, som ud fra dine papirer, det forberedende skema og et møde med dig vurdere om rehabiliteringsteamet indstiller dig til fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.

De vurderer alle tre ting - ikke kun ressourceforløb

Det forberedende skema som skal bruges til mødet, skal indeholde dit eget syn på din situation og du er i hele skemaet medbestemmende om hvad der skal stå og hvordan det skal formuleres.

Til mødet med rehabiliteringsteamet, deltager din sagsbehandler. Men hun har stort set ingen taltetid, ud over måske at præsentere din sag. Resten af tiden er samtale mellem dig og teamet. Din sagsbehandler er ikke medbestemmende i hvad de indstiller til og må slet ikke være tilstede mens teamet diskuterer hvad de vil indstille.

Håber at det kan give dig lidt ro, måske det vil være en fordel at du møder rehabiliteringsteamet fremfor sagsbehandler/jobkonsulent?

Min sagsbehandlerente også at jeg skulle i ressourceforløbog hvergang hun bragte det op og ville have mig med på den galej, gled jeg af - "det kan vi tage hvis det bliver aktuelt". Når hun sagde måske en periode med fred og ro, ville være godt, var mit svar "det har jeg også nu og det hjælper jo ikke" (jeg var ledig efter min skade var forværret)

Ressourceforløb hverken ville jeg diskutere eller sige god overfor hende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 08:26   #113
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Gisne

Tusinde tak for svar, og undskyld mit sene svar.

Jamen så er jeg faktisk mere rolig,for så kan jeg snakke min egen sag ved mødet. Og SB kan ikke aflevere mine papirer uden jeg kigger dem igennem for så er det jo ikk den rigtige vurdering af mig.

Jeg har gået og tænkt på Resource forløb siden det blev nævnt til mødet, og positivt er, at hvis jeg kommer det så er der ingen gensidig og ingen formue man skal tænke på, plus ens økonomi ikk er helt smadret som nu. Og for mig ville det give mere ro til tilbud som træning og arbejdsprøvning. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal syntes om det lige nu andet end det ville give ro på økonomien, hvilket betyder meget lige nu.
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 09:01   #114
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De trækker den ud!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 10:35   #115
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
De trækker den ud!
Jeg forstår ikke hvad du mener.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 18:46   #116
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
De trækker den ud!
Jeg forstår dig heller ikke, der er jo kun en vej vist enten ressource forløb eller flex. Så tror ikke de trækker noget ud.
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2015, 11:43   #117
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Så er der update i min sag, var til møde hos teamet i dag og det som jeg mest frygtede skete. Afgørelsen blev ressource forløb på 3år.. Begrundelsen var at jeg ikke var fyldt 40 år od det skulle de jo overholde bla bla.. Og de mente seriøs at de hjalp mig ved at indstille til et forløb, for så kunne jeg jo få ro og fred plus at jeg ikke længere var på gensidig, det mente de også ville hjælpe.

Lægen var virkelig arrogant og prøvede i hele tiden at modargumenter, for alt jeg sagde og jeg blev sur til sidst og sagde at jeg følte virkelig at han var arrogant og følte det som om at han troede jeg løj over for dem, men det var tydeligt hvad han mente..

Så det blev til 3 dejlige år mere i det her fantastiske system, jeg er sgu tom for ord og fatter slet ikke at der blev til 3 år mere, det kan jeg ikke overskue lige nu og det tager lige lidt tid inden det bundfælder..
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2015, 14:07   #118
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er sg surt...

Men men et ressourceforløb SKAL jo overholde det at have et formål....et formål ud over at du bare skal have fred og vente til du bliver over 40 år...

I disse tider ved jeg ikke hvor meget man vil få ud af at klage....hvis altså ens ressourceforløb ikke har noget formål ud over at man skal vente på at borgeren er 40 år...

Et af problemerne ved at klage...ja det er jo at de bare kan smide en af det ressourceforløb...hvis de mener at man ikke vil "deltage".....hvilket i sig selv lyder vanvittigt når det drejer sig om fred og ro...

Det er ren opbevaring og en syltekrukke....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 16:10   #119
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tak for svar web

Jeg har ikke tænkt mig at klage eller anke eller noget andet, jeg havde slet ikke set at det var en 3 årige forløb jeg fik smækket i fjæset. Jeg havde troet max 1-1,6 år.

Jeg må se hvad der sker og hvad de finder på af underlige ting
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 14:01   #120
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Update af tråden til dem som har hjulpet og fulgt mig herinde
Her d.8 november blev jeg tilkendt mikro flex 2x45 min i ugen, i næste uge skal jeg til møder med nye SB og JK i flex gruppen og håber på et job, trods den korte arbejds tid

Ang min barndom og de ting jeg har været igennem, så har jeg været til hypnose og det har hjulpet mig helt vildt meget! Alt fra barndommen fylder nu det, som det skal og jeg bruger ikke tanker og energi på det hver dag mere og det har hjulpet mig ekstremt meget i min daglig dag

Den bedste nyhed ud over,at komme væk res forløb og latterlige mennesker fra kommunen, så skal jeg dælen dulme være far til februar det bliver en dreng og navnet er Lukas vi har prøvet i 4 år på at blive forældre og nu da det endelig lykkedes, så er det bare en kæmpe lettelse

Jeg er selvfølgelig ikke færdig med at komme herinde, uanset hvor langt vi kommer så vil der altid være spørgsmål og det er dejligt at få og har fået en masse hjælp herinde tusinde tak, til alle der har hjulpet mig
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension