K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2012, 12:28   #1
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Har jeg krav på at få lavet en ressourceprofil, inden der bliver igangsat en arbejdsprøvning?
Kan en arbejdsprøvning foregå på en hvilket som helst arbejdsplads, eller skal det være på REVA?
Fortæl fortæl .... jeg kender ikke meget til vores rettigheder
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 12:31   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Nej, det har du ikke...

Det kan dog være en god idé da man her kan uddybe en masse om skånehensyn. Men i forhold til en fretidig afgørelse er en ressourceprofil uden en igangsætr arbejdsprøvning, og de vurderinger der i den, ikke meget værd.

Du skal huske at få udspecificeret de evt. skånehensyn du har, så du er sikker på at jobkonsulenten, sagsbehandler og ikke mindst arbejdsstedet er klar over disse.

En arbejdsprøvning kan principielt foregå overalt, bare der kan tages de nødvendige skånehensyn...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 12:55   #3
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Ricky.

Mange tak for dit svar, så blev jeg så meget klogere.
Der er indtil videre kun blevet til snak om ressourceprofil, men så må jeg slå et slag for at få den lavet, næste gang jeg skal til opfølgningssamtale.

Ha' en god dag
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 12:57   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
God ide... Evt. kan du jo få den tilsendt på mail, for meget af det er kun historiske fakta som uddannelser tidligere jobs og lign. Det kan man jo lige så godt, for at spare tid, klare hjemmefra
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 13:18   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Arbejdsprøvning kan foregå alle steder.

Her i kommunen skal vi igennem REVA for at blive godkendt til flex og pension, men REVA er som regel ikke det første sted de vælger at sende en i arbejdsprøvning.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 21:14   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
så må jeg slå et slag for at få den lavet, næste gang jeg skal til opfølgningssamtale.
God idé, men husk, at det vigtigste lige nu er, at få dine skånebehov skrevet ned, ellers kan det blive svært, at kræve, at kommunen respekterer dem.

Mulle11, jeg husker ikke "hvor du står" nu, om du f.eks. er visiteret til fleks, men jeg vil blot bemærke, at min sidste arb.prøvning (praktik) foregik i en mindre virksomhed, og som du kan se i min signatur er jeg nu på fp.

Det var en anden aktør, som stod for etablering af praktikken og jeg er aldrig tidligere, i min årelange kamp med kommunen, blevet behandlet så fint og fair.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 10:37   #7
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg har været i 3 arbejdsprøvninger i private virksomheder. Er nu indstillet til pension, men ved ikke om de kan finde på at kræve at jeg skal omkring REVA.....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 12:09   #8
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Vovse.
Tak for dit indlæg

.... netop i går modtog jeg min ressourceprofil med posten, hvor der nøje står beskrevet om mine skånehensyn osv.
I en speciallægeerklæring står der, at min tilstand må betragtes som stationær med væsentlig nedsat arbejdsevne trods indsættelse af ovenstående skånehensyn. Der er ikke noget kirurgisk behandlingsmæssigt omkring lidelsen,og jeg er fysiurgisk maksimalt rehabilieteret

ALTSÅ .... ALT IALT IKKE NOGET YDERLIGERE BEHANDLINGSTILTAG.

Jeg er endnu ikke visiteret til noget, men skal ud i min første arbejdsprøvning i privat virksomhed i næste uge, og er utrolig spændt på, hvordan det udarter sig. Man kan kun grue for en tid med ulidelige smerter og en hverdag uden livskvalitet.

Hilsen
Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 12:11   #9
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Heidi.

Jeg ønsker ALT DET BEDSTE for, at du må få tilkendt din førtidspension, så du slipper for yderligere arbejdsprøvninger og for alt i verden får RO på dit liv.

Hilsen
Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 12:17   #10
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa mulle
du skal huske på nu når du skal arbejdsprøves at du ikke går over din smerte grænse du skal sige fra og ikke ladedig præsse eller får dårligsamvittighed over det er noget du ikke kan bar du kun gøre hvad du kan så du også resten af dagen kan være menneske slevom jeg ved det kan være svært i sig selv at være det bare man gå hjemme. det er nu du virkelig skal passe på dig selv så man får det rette billede af dig så ikke gør noget de krop siger nej til for at behage andre

hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension