K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2017, 09:25   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
Jeg kan ikke nå en klagefrist, men kan jeg ikke bare skrive følgende og indsende?
Er det nok eller skal der uddybes yderligere?

"D. 10/8-2017 modtog jeg afslag på socialpædagogisk støtte.
Denne afgørelse vil undertegnede hermed klage over.

Jeg har søgt om hjælp til at lave klagen og det kan jeg desværre først få d. 8 september.
Begrundelser for klagen sendes derfor i uge 37."
Det er helt fint det du har skrevet dér.

Eftersom du skriver "Denne afgørelse vil undertegnede hermed klage over" og afleverer den indenfor klagefristen, så er den i orden.

Og skulle der ske noget, så du ikke får mulighed for at uddybe din klage, så skal kommunen undersøge din sag i forhold til al lovgivning på området, og hvis de fastholder afslaget skal de sende den til ankestyrelsen, som så skal gå den igennem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 09:29   #32
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Tak Vovse

Ps. til alle - er stadig nysgerrig efter om det er en journalliste eller journalplan jeg har fået (se #29)
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2017, 22:03   #33
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Klinisk funktion vurderer at min "samlede funktionsevne er væsentligt og varigt nedsat grundet...".
Men synes væsentligt er svært at forholde sig til. Hvad betyder det? Er det det de bruger eller skal jeg bede dem om at bruge anden formulering?
Det er vel et skridt i den rigtige retning - som jeg pt. tænker er arbejdsprøvning/praktik? og på sigt fleksjob.

Skal måske også lige nævne at de vurderer mine "helbredsforhold tilstrækkeligt udredt" og at de "ikke kan pege på medicinske eller psykoterapeutiske behandlingsmuligheder, som vil kunne forbedre den arbejdsmæssige funktionsevne".

De peger på udviklingsmulighed i form af et individuelt psykoedukativt forløb, men som jeg forstår det, så tænker de ikke at det kan bedre min arbejdsevne.

Sidst redigeret af Hut; 07-11-2017 kl. 22:08.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2017, 08:19   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det var klinisk funktion som var den største årsag til at jobcenteret fik lukket min sag i en hulens fart.

De skrev ingen behandlings eller udviklingsmuligheder, hverken fysisk, psykisk eller socialt samt varig og væsentligt nedsat og de ikke kunne pege på nogen jobfunktioner jeg ville kunne varetage og så med en masse argumenter for hvorfor det

Forde de skrev ingen udviklingsmuligheder nogen steder måtte jobcenteret ikke sende mig i ressourceforløb og tilbød en pension med et samme

Om de kan finde på at tilbyde dig et ressourceforløb fordi der er et sted der er udviklingsmuligheder er jo svært at vide, men ønsker du det ikke selv så argumenter for at det ikke er ment som bedreing af erhvervsevnen.

Uden klinisk funktion tror jeg jobcenteret havde trukket min sag endnu mere i langdrag. Men klinisk funktion skal jobcenterne iflg loven høre efter og må ikke bare tilsidesætte deres rapport.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2017, 12:50   #35
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Tak gisne.

Så er væsentligt nedsat måske meget almindelig brugt, selv om jeg har svært at forholde mig til det.
Jeg er fortsat i jobafklaringsforløb og jeg forventer at dette fortsætter og forlænges til jeg er tilstrækkelig afklaret.
Der er en lang række skånehensyn og jeg forventer at jobcenter og jeg sammen finder et sted min arbejdsevne kan blive afprøvet.

Hvad er forskel på arbejdsprøvning og praktik eller kan de dække nogenlunde over det samme?

Klinisk funktion har desuden ændret min diagnose til Infantil autisme.
Og vurderet at mine opmærksomhedsproblemer og ængstelighed er belastningsreaktioner sekundært til denne diagnose, hvorfor de diagnoser jeg havde fået ved privatpraktiserende psykiater er fjernet.
Det er lidt mærkeligt for mig, men som jeg forstår det er det ret almindeligt at en ny og grundig udredning kan føre til ændret diagnose.
Jeg føler i hvertfald at klinisk funktion har taget mig og min sag meget seriøst og lavet et grundigt arbejde. En grundighed som ikke oplevede var muligt hos privatpraktiserende psykiater.

Sidst redigeret af Hut; 08-11-2017 kl. 12:57.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2017, 10:50   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
Hvad er forskel på arbejdsprøvning og praktik eller kan de dække nogenlunde over det samme?
Ja, oftest dækker de over det samme.

Ved praktik bør der stå hvad formålet med praktikken er. Oftest vil formålet være, at "vurdere arbejdsevnen" eller noget i den stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2017, 10:58   #37
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, oftest dækker de over det samme.

Ved praktik bør der stå hvad formålet med praktikken er. Oftest vil formålet være, at "vurdere arbejdsevnen" eller noget i den stil.
Tak Vovse

Så det er ikke så meget betegnelsen - praktik/arbejdsprøvning/andet - der betyder noget, men mere vigtigt at der er defineret et formål, som klart beskriver hvad der skal opnås.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2017, 11:00   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
Tak Vovse

Så det er ikke så meget betegnelsen - praktik/arbejdsprøvning/andet - der betyder noget, men mere vigtigt at der er defineret et formål, som klart beskriver hvad der skal opnås.
Præcis.

Ved en "arbejdsprøvning" giver det vist sig selv hvad formålet er.

Men ved en "praktik" kan der være forskellige formål, hvor "vurdering af arbejdsevne" (ell.l.) er én af dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2018, 09:46   #39
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Lige en kort update.

Jeg er nu tildelt fleksjob.
Planen var at jeg skulle i praktik, men rehab-team vurderede at det ikke var nødvendigt.
Det skyldes primært en grundig og fyldstgørende udredning hos Klinisk Funktion samt en god beskrivelse af de sidste ca. 15 måneder på tidligere arbejdsplads.

Et spørgsmål:
Får nu at vide at hvis jeg skal i fastholdelsesfleksjob, så skulle rehab-team haft kommenteret/vurderet dette. Er det korrekt? Jeg troede at rehab-team blot skulle vurdere fleksjob og jobcenter så efterfølgende selv kunne vurdere om fastholdelsesfleksjob var en mulighed?
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2018, 10:28   #40
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fastholdelsesfleksjob er relevant, hvis man tildeles fleksjob mens man stadig er ansat hos arbejdsgiver, hvor man senest var på fuld tid.

Der er også andre kriterier.

Forstår du ikke længere er ansat, da du skriver tidligere arbejdsgiver.

Når du er tildelt fleksjob er forskellen, at du skal ud og søge job nu, hvor du ellers ville have været blevet i ansættelsen.

Men der er jo ikke noget til hinder for, at du nu søger job hos din tidligere arbejdsgiver som fleksjobber..

Fastholdelsesfleksjob er mere vejen til fleksjob, der er lidt anderledes.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension