K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2009, 17:06   #1
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Skånejob

Hej
Jeg er i fleksjob, men har svært ved at klare den på 12 timer og de nævnte en mulighed der er skånejob.

Jeg har prøvet at læse om det men kan ikke rigtig hitte ud af hvad man lever af på skånejob ???

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig.

Ville jo gerne stadig arbejde 10 timer om ugen.

Knus
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 19:30   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Skånejob er for dem på ftp. Så når du skriver du pt er i fleksjob, betyder det så, at de mener, du skal søge ftp...???
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 19:42   #3
lillian
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
lillian er ny på vejen
Fleksjob på de 12 timer er det absolutte minimum, på den måde at det under 12½ time vil være en udgift for arbejdsgiver at få en flekser ansat.

Du skriver ikke hvem der snakker skånejob,men er det kommunen så tænker de nok pension (hvad jo også ville være logisk hvis du har problemer med at klare 12 timer) er det derimod din arbejdsgiver, ja så kan det tyde på at de ikke mener at de får nok for pengene og at de heller så dig ansat i et skånejob (som førtidspensionist)

Jeg har selv været ansat et sted hvor de havde samme tanke, de ville gerne have mig men ikke til den pris (hvis jeg skulle længere ned i tid )
Så alt efter hvem der har sagt det, så kan der være flere tanker bag

Men hvis du skulle kunne få førtidspension så skal du jo huske at du kan have lidt arbejde ved siden af (du kan tjene mener det er i om egnen af 60.000 om året) ved siden af din pension og på den måde kan du jo staidg være lidt på arbejdsmarkedet
lillian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 21:09   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der skal laves opfølgning jævnligt på, hvordan det går i dit fleksjob, og der skal din ressourceprofil også opdateres, evt. også med nye lægepapirer.

Så hvis konklusionen der er, at du ikke kan være selvforsørgende i et fleksjob, så hedder det førtidspension.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 11:50   #5
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Tak for jeres svar

Ja jeg er i fleksjob, men er nu nede på 12 timer og har det stadig ikke godt på det timeantal. Jeg havde et opfølgningsmøde med kommune damen og hun snakkede om muligheden for at komme på førtidspension og så have skånejob.

Er det et skånejob du maks må tjene 60.000 kr om året ??

Jeg ville nemlig gerne kunne leve af det og da min mand tjener så jeg næsten intet ville få i pension - ser det sort ud.

Jeg skal have søgt noget nyt, men overskuddet er ikke stort da jeg sidder i et job det bruger al min energi.

Skal man kunne arbjede 12,5 time før det er ok for en virksomhed at ansætten en ???

Tak for alle jeres dejlige svar
Knus
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 11:51   #6
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Ps. Lillian
Kommer det ikke an på ens løn om de taber penge ?? Hvis man nu ikke får det man er vandt til inden for sit fag, så er man jo billiger end en der forhandler en super løn inden for faget ???
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn i skånejob??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 15-05-2010 16:56
Skånejob Stueplanten Alt det andet 7 30-03-2010 14:19
Skånejob? AnjaSZ Alt det andet 5 23-03-2010 18:29
Skånejob Tusnelda Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2010 22:21
Ang. Skånejob microsign Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension