K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2014, 13:27   #1
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Smile Bispebjerg Hospital, Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser , ugler i mosen ?

Hej alle sammen

Imens jeg har en del sager i gang med både ligebehandlingsnævnet og stævninger mod Ankestyrelsen så er jeg jo også i gang med at få lavet en helhedsvurdering af Bispebjerg Hospital Socialmedicinsk Enhed på vegne af kommunen.

Nu er det så at jeg har læst journalerne som de indstil videre har udleveret.

Min første undersøgelse er blevet lavet af en reservelæge under supervision af overlæge Birgit Drews.

Men nå jeg søger lidt oplysninger omkring denne Birgit Drews så dukker der forbindelser mellem Per Fink, Claus Vinther Nielsen og Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser , som jo også har en afdeling på Bispebjerg Hospital.

Claus Vinther Nielsen er bestyrelsesmedlem i Forskningsenheden for Funktionelle Lidelser, Århus Universitetshospital, Århus Sygehus.

Claus Vinther Nielsen var hovedvejleder for speciallæge Birgit Drews Ph.d. opgave.


Det der samtidig få ens øjnebryn til at løfte sig er at der efter klinisk konference står i journalen at:
Ved konferencen peges det på, at det er vigtigt at holde fast i, at
der ikke foreligger en hjerneskade.


Det til trods for at 2 psykiater på 2 forskellige tidspunkter samt smerteklinik på Herlev hospital har konkluderet at jeg har fået en hjerneskade.

Samtidig skriver lægen at Der er positiv erfaring med at aktivering på arbejdspladsen, hvor hjernen stimuleres og udfordres - på længere sigt - vil reducere de oplevede kognitive vanskeligheder.

Og lægen skriver yderligere til en tilknyttet psykolog på hospitalet

"Jeg har set patienten i klinisk funktion og vil gerne have din
psykologiske vurdering af mulige barrierer for fremtidig
beskæftigelse, samt en vurdering af håndtering af de kroniske smerter
som patienten lider under.
Patienten som pga. smerter fra hoved og nakke samt
kognitive vanskeligheder, her klager han mest over hukommelsen, ikke
har været i arbejde siden 2004 . Han var psykisk og somatisk rask
indtil han i 2004 ved bilulykke under arbejdet oplevede smerter og
senere kognitive vanskeligheder efter piskesmældsskade. Flere gange
psykiatrisk/psykologisk være vurderet som normal."



Det er kommer rigtig bag på mig er at man kan finde på at skrive ”var psykisk og .... rask indtil ...” , alle psykologer og psykiater jeg har været hos har konkluderet at der ingen tegn er på psykisk sygedom.


Under emnet "Behandling/rehabilitering", står der:

Der vurderes at patienten kan få gavn af intensiv fysioterapeutisk behandling af nakke og skulder samt lænderyg. Her ses der fx betydelige muskulære spændinger som kan være smerteforværrende også for hovedpinen.
Antagelig kombination af muskelstyrkende og pulsbelastende øvelser,
nærmere bør vurderes af fysioterapeut. Da tidligere træningsforløb
provokerede smerter som førte til ophør forslås der også at patienten taler med psykolog for at undersøge mulige psykiske/adfærdsbarrierer for relevant træning.



Det rigtig spøjse kommer så til sidst i journalen under emnet: Funktionsniveauet/ressourcer

På grund af det lange kroniske forløb er det mindre sandsynlig at
smerterne forsvinder. Der er mulighed for at reducere smerter og
forbedre patientens fysiske funktionsevne igennem fysioterapeutisk
forløb og psykologisk vejledning.
Den kognitive funktion kan umiddelbart ikke forbedres igennem behandling men igennem rehabilitering.



Dette giver ingen mening hvis man tidligere i journalen har set og skrevet at tidligere fysioterapeutisk behandling i over 1 år ingen effekt havde udover at aktiver kraftige smerter og at psykologer og psykiater ingen psykiske barrierer havde fundet og heller ikke fandt nogen psykiske sygdomme.


Jeg har diagnoserne: piskesmælds følgeskader, posttraumatisk hjernesyndrom (hjerneskade), fibromyalgi og KOL


Jeg vil høre om der er andre som har været til en helhedsvurdering på Bispebjerg Hospital Socialmedicinsk Enhed, og haft en fornemmelse af at der forgik aftalt spil før og efter undersøgelserne.

PS. Det kan jo også være jeg er blevet en smule paranoid efter mange års sagsforløb og at der ingen fare på færre er

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2014, 17:32   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
SKynd dig kære ven, at google her inde og nettet generelt, på udtrykket TERM
og TERM-MODELLEN.

Din intuition fejler INTET!











husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2014, 19:54   #3
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej L.S

Det er lige det jeg tænker på, men der er ingen som kan kræve at jeg SKAL tillade denne psykologisk undersøgelse og heller ikke fys. , men man kan møde op og spørge indtil hvad der skulle være af ændringer i forhold til tidligere udredninger og så dem som de SÅ MEGET GERNE vil have lige nu, så må de jo forklare sig før jeg siger god for det, det som står skrevet i deres journal er ikke endeligt og det kan heller ikke blive endeligt da de ikke har lavet udredningen og det kan ikke ske før jeg har sagt ja tak til at gennemgå og gennemføre den.

Det ender nok med at jeg siger fra da de med 99% ikke kan komme med en god forklaring på hvorfor jeg skal gennemgå udredninger som jeg allerede har gennemgået flere gange.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2014, 20:23   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever Se meddelelser
Hej L.S

Det er lige det jeg tænker på, men der er ingen som kan kræve at jeg SKAL tillade denne psykologisk undersøgelse og heller ikke fys. , men man kan møde op og spørge indtil hvad der skulle være af ændringer i forhold til tidligere udredninger og så dem som de SÅ MEGET GERNE vil have lige nu, så må de jo forklare sig før jeg siger god for det, det som står skrevet i deres journal er ikke endeligt og det kan heller ikke blive endeligt da de ikke har lavet udredningen og det kan ikke ske før jeg har sagt ja tak til at gennemgå og gennemføre den.

Det ender nok med at jeg siger fra da de med 99% ikke kan komme med en god forklaring på hvorfor jeg skal gennemgå udredninger som jeg allerede har gennemgået flere gange.
regel nummer ET
altså REGEL NUMMER ET i kontakten med Systemet:

ALT hvad du ikke har på skrift eksisterer ikke.

Ingen vil vedstå sig det, og du kan ikke bevise det.

derfor, spørg ind PÅ SKRIFT!

Min signatur er ikke for sjov.
god vind med mødet!




fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2014, 20:40   #5
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Cool

Hej L.S

Alt kontakt med det offentlige i de 10 år sagen har kørt har fra starten af forgået skriftligt og ved møder via digital lyd optagelse

Det samme vil ske når jeg møder op d. 1 september

Der bliver ingen udredning hvis ikke de kan give mig en skriftlig grund til det før udredningen starter.



Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
regel nummer ET
altså REGEL NUMMER ET i kontakten med Systemet:

ALT hvad du ikke har på skrift eksisterer ikke.

Ingen vil vedstå sig det, og du kan ikke bevise det.

derfor, spørg ind PÅ SKRIFT!

Min signatur er ikke for sjov.
god vind med mødet!




fordi:
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 10:01   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Henvendelse til SUU, Sundhedsudvalget

Kære iamforever

Til information.

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...77/1393003.pdf

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 15:09   #7
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Peter

Spændene, mon der kommer et respons fra udvalget.

Jeg venter selv på svar fra Beskæftigelsesministeren og Folketingets Socialudvalg om betingelsen for at være handicappet i forhold til handicapkonventionen og forskelsbehandlingsloven som jo siger at det er en person med en lægelig diagnosticeret sygedom der medfør en begrænsning som gør at man ikke kan arbejde på lige fod med andre arbejdstagere og dette har varet over en længer periode, om det er det samme som:


1. En person med varige og væsentlige begrænsninger i arbejdsevnen.


2. En person som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.


Kommer ministrene med en ja så stilles handicappet jo en del bedre i forhold til arbejdsmarkedet.


Mvh
Iamforever


Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære iamforever

Til information.

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...77/1393003.pdf

Hilsen Peter
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 15:18   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Funktionelle Lidelser er djævlens værk.

Forskningsklinikken burde jævnes med jorden, og dertilhørende fagpersoner og trygfonden.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 19:38   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Husk hvis det er på forskningsklinikken skal duikke sige ja da det ikke er ægte behandling..
De har endda selv lavet en udtalelse om at de IKKE kan forbedre folk arbejdsevne blot deres livskvalitet
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 21:14   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til information...

Kære Iamforever

... har jeg oprettet denne tråd, som har din interesse.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension