K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 23:23   #1
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
strøtanker om at være lettet



I dag var min pensionssag efter § 18 på pensionsmøde og i dag fik jeg ringet op af sagsbehandler, at jeg blev tilkendt pension. Og at der slet ingen tvivl var For pokker da

Hold kæft hvor er jeg lettet og hold nu kæft, hvor er det ikke gået op for mig. Jeg er glad, lettet og forvirret og meget meget spændt på den kommende tid, hvor jeg skal finde ud af at redefinere min opfattelse af mig selv. Det er jo sådan set en proces jeg har arbejdet med læææænge og jeg er ikke færdig
Det er svært at se mig selv slået af pinden - for alvor og samtidig vide, at det bestemt var det jeg skulle,- altså hoppe af pinden og at jeg ligesom selv har ønsket det ud fra de konditioner der nu er i mit liv

Det her er både en solstrålehistorie og så en bunke møg; for hvor ville jeg gerne have arbejdet for fulde hammer til jeg blev tudsegammel.

Pyhhh og ahhhh og næsten hysterisk forvirring
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 23:43   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tillykke med pensionen, hvor er det dejligt for dig.

Jeg har selv lige fået pension for 14 dage siden, har ikke helt forstået det endnu - det tager tid.

Jeg er ikke i tvivl om at det for mig er det eneste rigitge, var der den mindste smule tvivl var jeg ikke gået med til at sagsbehandleren søgte for mig.

Det er et andet liv vi skal i gang med - det bedste er at man ikke mere er jagtet af jobcenteret, og nu kan handle, deltage i foreninger og rejse udenlands i det omfang vi er i stand til.

Nyd det med god samvittighed og vær åben for nye ting i dit liv.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 23:55   #3
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
´@ Tumnus, det var det eneste rigtige, og jeg skal knageme nok vide at få noget godt ud af det - ja af mit liv
Jeg sidder i en stor pose blandede følelser, men jeg ved at tingene normaliserer sig igen. Og at det formentligt er et ganske normalt og forventeligt fænomen jeg oplever netop nu.

Tillykke til dig også
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 09:56   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Tillykke med pensionen, og den ro og lettelse der følger med den.. jeg kan sagtens forstå de blandede følelser omkring den, det er jo ikke fordi det er LYKKEN at få pension, men når nu ens tilstand er så grel at det er der, man er nået til, så er det jo heller ikke just lykken at blive sat midt i et tungt system uden altid at blive mødt med den store forståelse, man lever ofte i årevis i utryghed, usikkerhed om fremtiden, er man købt eller solgt rent økonomisk, og man er hele tiden til eksamen i sin egen sygdom eller lidelse, og mange bliver sendt fra herodes til pilatus i adskillige arbejdsprøvninger og underøgelser, oplever ufatteligt dårlig og mangelfuld sagsbehandling.. så det er jo i langt højere grad et " tillykke med at ha fået dit liv tibage" , når man ønsker andre tillykke med en pension.. ingen får den jo for sjov skyld..

Er stødt på flere indlæg om uforståen over ordet tillykke, når folk endelig og efter årelangt tovtrækkeri, tilkendes pension... jeg kan altså ikke helt forstå dette, særligt da ikke herinde, hvor de allerfleste for længst har mærket på egen krop og psyke, hvad det vil sige at sidde i dette system... så jeg siger altså bestemt tillykke med at være kommet ud på den anden side, hvor du nu har fået dit liv tilbage og skal til at finde ud af, hvordan dit liv nu kan leves bedst...
Nej det er jo ikke umiddelbart lykken med en pension, meen det kan virkelig være ulykkeligt ikke at få den.

Selv håber jeg at være tæt på min nu, og det ser jeg frem til, for så kan jeg slippe for at bruge så mange af mine få kræfter til at spekulere og bekymre mig og frygte, og rode rundt i hele dette cirkus... og det kan man måske næsten få øjeblikke af " lykke" ud af at slippe for.

knus og tillykke fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 06:56   #5
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Da jeg blev tilkendt pension pr. 1/6 i år var jeg også helt rundt på gulvet.
Det er jeg faktisk stadig . Kan ikke tro at jeg nu er UDE af det .. system
Jeg havde også en underlig, irrationel skyldfølelse fordi der er så mange andre,
der sidder fast i systemet...
Mange og tillykke herfra.
0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 09:05   #6
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Stort Til lykke med pensionen, skal også lyde fra mig.

Jeg er meget enig med både tumnus, fibro og 0401MVaB i, at det er helt på sin plads med en lykønskning, når du nu er kommet gennem Nåleøjet efter årelange forsøg på at få "Systemet" til forstå og acceptere, at du ikke kan sidde på Pinden længere.

Jeg er i samme situation som fibro, hvor min sb indstiller mig til ftp. Jeg er glad for at være nået hertil efter 6 snart 7 år i "Systemet".

Nyd din Pension med god samvittighed

Mvh

Ginger64
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 11:45   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Tillykke med pensionen, og den ro og lettelse der følger med den.. jeg kan sagtens forstå de blandede følelser omkring den, det er jo ikke fordi det er LYKKEN at få pension, men når nu ens tilstand er så grel at det er der, man er nået til, så er det jo heller ikke just lykken at blive sat midt i et tungt system uden altid at blive mødt med den store forståelse, man lever ofte i årevis i utryghed, usikkerhed om fremtiden, er man købt eller solgt rent økonomisk, og man er hele tiden til eksamen i sin egen sygdom eller lidelse, og mange bliver sendt fra herodes til pilatus i adskillige arbejdsprøvninger og underøgelser, oplever ufatteligt dårlig og mangelfuld sagsbehandling.. så det er jo i langt højere grad et " tillykke med at ha fået dit liv tibage" , når man ønsker andre tillykke med en pension.. ingen får den jo for sjov skyld..

Er stødt på flere indlæg om uforståen over ordet tillykke, når folk endelig og efter årelangt tovtrækkeri, tilkendes pension... jeg kan altså ikke helt forstå dette, særligt da ikke herinde, hvor de allerfleste for længst har mærket på egen krop og psyke, hvad det vil sige at sidde i dette system... så jeg siger altså bestemt tillykke med at være kommet ud på den anden side, hvor du nu har fået dit liv tilbage og skal til at finde ud af, hvordan dit liv nu kan leves bedst...
Nej det er jo ikke umiddelbart lykken med en pension, meen det kan virkelig være ulykkeligt ikke at få den.

Selv håber jeg at være tæt på min nu, og det ser jeg frem til, for så kan jeg slippe for at bruge så mange af mine få kræfter til at spekulere og bekymre mig og frygte, og rode rundt i hele dette cirkus... og det kan man måske næsten få øjeblikke af " lykke" ud af at slippe for.

knus og tillykke fra Fibro
Så rigtigt, så rigtigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 20:19   #8
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Tak for de dejlige og varme lykønskninger
Jeg skal nok vide af at forvalte min nye status godt. Dog er jeg stadig rundt på gulvet

Der har dog ikke været et langt sejt forløb forud (vedr pension) for jeg har selv frem til februar, overhovedet ikke villet høre tale om pension.
Jeg er dybt taknemmelig over den støtte, jeg har alt overvejende har mødt i kommunalt regi gennem de godt 6 år, jeg har været i det på den ene eller anden måde.
For år tilbage var der dog noget, jeg var bange for ville løbe af sporet - og jeg involverede så min advokat, som jeg har brugt i min arbejdsskade-sag. Det var guld værd, om ikke andet så for min sikkerhedsfølelse.
Det er jo ekstremt pebret at bruge advokat, og jeg var kun økonomisk i stand til fordi jeg havde fået en erstatning. Men jeg kunne virkelig - af hjertet - ønske den samme mulighed for alle. Ligesom jeg sådan ville ønske, at alle ville blive ordentligt behandlet i systemet.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 20:41   #9
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Sutsko... ja det ville være så rart, hvis alle fik en reel og anstændig behandling af systemet.. det er jo rædsomt og meget skræmmende at læse om alle dem, der i årevis har været trukket rundt og behandlet respektløst osv... personligt er jeg gennem mine 2½, blevet behandlet rigtigt pænt, særligt det sidste 1½ år på kontanthjælp hvor jeg fik en vidunderlig SB...Eneste er den laaange træge behandlingstid, det synes jeg har været det værste nærmest..

Også revacenteret har i den grad været skarpe og gjort deres allerbedste for at beskrive mig grundigt og korrekt og det skal jeg love for er lykkedes til UG! Og rørende søde mennesker allesammen, hvor er det bare rart det OGSÅ kan ske...ville sådan ønske det skete langt oftere, eller endnu bedre, hver gang som folk har krav på. Jeg synes så også jeg har fået et lille indblik i deres arbejde, som skal gøres under gældende regler, og jeg har flere gange hørt de forskellige pive lidt over, at det er så svært at skulle trylle, fordi systemet beder dem om det umulige med folk, som bare ikke kan.. så rigtigt ofte ville SB og andre, sikkert rigtigt gerne kunne gøre det bedre for folk...
Og så tror jeg iøvrigt der er ret stor forskel på om det er en socialrådgiver eller socialformidler, der har ens sag... har personligt oplevet ret stor forskel på de to jeg har haft... den første på sygedagpengene var kun formidler, hvor hende nu på kontantafd., er socialrådgiver, en ildsjæl med hjertet på rette sted og stor retfærdighedssans...!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
er både trist, lettet og "tom" inden i sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2011 21:06
Lettet ! - men stadig "presset". :-/ S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 15-03-2011 09:44
Er bare så lettet nu. KatrineB Din historie 4 28-05-2010 08:14
nu er jeg lettet fortvivletpige Din historie 3 10-03-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension