K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2013, 10:57   #11
Birka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Birka er ny på vejen
Det er med sikkerhed lægekonsulenten i BAN der har fjernet diagnoser og som vurderer at der er gode behandlingsmuligheder. Det kan jeg sige fordi jeg har pga. aktindsigt af flere omgange både har det lægekonsulentskøn fra jobcenteret, hvor lægekonsulenten der godt nok fjerner en diagnose (træthedssyndrom) men dog alligevel skønner at der er tale om alvorlige og stationære diagnoser samt at han mener at helbredstilstanden ikke kan bedres gennem mere behandling. Jeg fik så lægekonsulentskønnet fra BAN her fornylig, da jeg søgte aktindsigt der, og her har jeg kun èn diagnose, og "der er (ifølge dette skøn) gode muligheder for at optimere behandlingen", og så er der dette behandlingsforslag, som jo allerede har været afprøvet. På den måde kan man sige, at der er tale om et skøn der går imod både lægerne og det tidligere lægekonsulentskøn i jobcenteret. Så jo, jeg er sikker på at det er sket i BAN. Det gør det ekstra slemt rent retsikkerhedsmæssigt syntes jeg.

Jeg vil skrive til ombudsmanden, som i er inde på. Selvom de ikke kunne tage sagen, er ankestyrelsen da nu gjort opmærksom på at det finder sted i BAN.

Det var i øvrigt en lægekonsulent der underskriver sig E.M C. nogen der har erfaringer med denne?

Tak for svar.

Der findes desværre ingen lovgivning på dette område, men kun retningslinjer.

Det er det der er kernen i problemet. Fandtes det, ville vi stå helt anderledes. Men man kunne forvente, at de retningslinjer, især de nyeste, blev efterfulgt. Det gør de så ikke altid desværre.

Men det føles da forbryderisk, fordi man er magtesløs og ens situation så usikker. Det bliver nemt til en social deroute oveni sygdom. Vi må kæmpe videre for sagen og råbe op om det så meget vi orker.
Birka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 12:41   #12
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Der tager du grundigt fejl!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Birka Se meddelelser
Tak for svar.

Der findes desværre ingen lovgivning på dette område, men kun retningslinjer.

Det er det der er kernen i problemet. Fandtes det, ville vi stå helt anderledes. Men man kunne forvente, at de retningslinjer, især de nyeste, blev efterfulgt. Det gør de så ikke altid desværre.

Men det føles da forbryderisk, fordi man er magtesløs og ens situation så usikker. Det bliver nemt til en social deroute oveni sygdom. Vi må kæmpe videre for sagen og råbe op om det så meget vi orker.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152391

Kapitel 7

Inhabilitet

§ 32. Lægekonsulenterne og de børnesagkyndige konsulenter må ikke gennem deres arbejde have kendskab til den, som sagen vedrører

Sidst redigeret af einstein; 11-07-2013 kl. 12:43.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 12:45   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Forstår ikke, for normalt foretages der ikke sagsbehandling i klageinstansen... de kan således ikke ændre nogen.
De kan hjemvise vi kommunen hvis de finder at noget skal ændres.

Kan det være du lægekonsulent notat fra kommunen, som du bare ikke er bekendt med, dette ville jeg finde mest logisk.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 13:57   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der kan jo være adskillige diagnoser, der peger på den samme sygdom, alt efter hvilken speciallæge, der har udfærdiget erklæringen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 20:32   #15
Birka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Birka er ny på vejen
Der er med sikkerhed ikke tale om flere forskellige symptomer der kan tilhøre samme sygdom, for det må vist være symptomer du mener og ikke diagnoser.
Der er tale om selvstændige sygdomme, det fremgår også af de lægefaglige oplysninger.

BAN behandler en sag, idet de gennemgår akterne og kommer med en afgørelse, der enten kan være en stadsfæstelse af jobcenterets afgørelse, eller en hjemsendelse osv. Det er vel en form for sagsbehandling/gennemgang af sagens akter.

Nu har jeg forsøgt ringe til BAN for at høre om det lægeskøn, men fik besked på at idet de har sendt sagen videre, kan de ikke længere udtale sig, fordi de ikke har sagen mere.

Til "nøgne tæer": nej det kan ikke være et skøn fra kommunen, det er dateret d.6.5.2013 dvs. kort før selve afgørelsen, på det tidspunkt havde sagen ligget i BAN og ventet på at blive behandlet siden sommer 2012, så nej, det er et lægeskøn foretaget i mens sagen var til afgørelse i BAN.

Men ja, det er mystisk med det lægeskøn.
Birka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 20:51   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det har længe været et kendt problem:

Statsforvaltningen - kriminel topstyring i ankesager!

Der er et hav af sindssyge lægekonsulenter i BAN - her kan du læse mere om det.

Livsfarlig lægekonsulent ansat i Beskæftigelsesankenævnet hvor han laver falske lægejournaler for Staten i ankesager om fleksjob og førtidspension.
Flere ministre kender til sagen, men vil ikke gribe ind trods ulovlighederne


Statsforvaltningen begår groft magtmisbrug når de handler ulovligt i ankesager, kun af hensyntagen til kommunernes økonomi.


Beskæftigelsesankenævnet under Statsforvaltningen eksisterer for, at sikre danske borgeres retsikkerhed, som ankeinstans for klager over kommunale afgørelser. Mange af klagerne over kommunens afgørelser omhandler ulovlig brug af kommunernes lægekonsulenter.

Men Beskæftigelsesankenævnet agerer i stedet advokatvirksomhed for kommunerne, og holder sig ikke tilbage, for at bruge kriminelle metoder til, at stadfæste kommunernes afslag.

Man har sat ulven til at vogte får, idet Beskæftigelsesankenævnet selv har ansat en livsfarlig meget kontroversiel lægekonsulent, med en dom i Patientklagenævnet, til at svinge sparekniven.
Lægekonsulent og ortopædkirurg Kim Engfred, har en dom for ved grov uagtsomhed, at være skyld i en patients død.

http://www.avisen.dk/blogs/karinafre...ger_36191.aspx

Og han er absolut ikke den eneste!!!

Der foregår MEGEN svindel med lægekonsulenterne i BAN. Ombudsmanden er opmærksom på problemet, så bliv ved at anmeld....

I øvrigt er det uhørt at en lægekonsulent kun underskriver sig med initialer. Men det er vel også en beslutning BAN har taget, efter flere af deres lægekonsulenter er taget med bukserne nede....

Sidst redigeret af Ninja; 11-07-2013 kl. 20:56.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 09:54   #17
Birka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Birka er ny på vejen
Tak Helenekr

Hold da op. ja det er bestemt skærpede omstændigheder, fordi der jo netop henvises til beskæftigelsesankenævnet i retssikkerhedens navn.

EMC ja, det er det eneste der står.
Birka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 10:52   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej jeg mener det, jeg skriver. Speciallæger med hvert deres arbejdsområde stiller diagnoser og ikke symptomer. Som een har skrevet, optimalt hvis der var et team af speciallæger, der stillede diagnose inden for deres felt og man så ved at se sagen fra de respektives sider kunne pejle sig ind på, hvilken sygdom, der er tale om og ikke flere løshængende diagnoser. Men det er økonomien ikke til.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 12:37   #19
Birka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Birka er ny på vejen
Ok, Stampe, jeg er helt med på forskellen på diagnoser og symptomer, men at se sygdomsbilledet i det perspektiv du beskriver, altså som udtryk for èn sygdom, kræver jo at der èr tale om èn sygdom. Det er der vel nogen gange og nogen gange ikke. Og det er der ikke i mit tilfælde, idet er selvstændige lidelser. Der er efter min mening desuden en risiko for at ændre de lægefaglige oplysninger, hvis et team sammenskriver med det formål at forklare udfra èn overordnet forklaring/lidelse. Og ser man på de retningslinjer der er, er det ikke meningen at lægekonsulenten eller et lægekonsulentteam skal ændre essensen i de oplysninger som der tages udgangspunkt i. Det tror jeg kun er en god ide i meget oplagte sager, hvor der tydeligt er tale om én overordnet sygdom.
Birka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 14:23   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lægekonsulenten i BAN skal overhoved ikke begynde at fifle med hverken diagnoser eller andet, og skal i særdeleshed slet ikke begynde at udelukke noget fremfor noget andet.

Lægekonsulentens rolle i BAN er, at oversætte de lægepapirer der allerede ER i sagen - IKKE at omskrive dem!!

Jeg er helt overbevist om, Birka, at du sidder med et intern nota, som du rent faktisk slet ikke skulle have haft/set.
Det er simpelthen en fejl at du sidder med den udtalelse.

Lægekonsulenten plejer at at give en intern note til sagsbehandleren, så denne kan bruge vurderingen til at skrue på de håndtag der er i lovgivningen, hvad angår yderligere tiltag som fx behandlingsmæssige tilbud oa.
Det er ikke noget borgeren får at se, og den kommer heller ikke med når man søger aktindsigt, da man ikke har ret til aktindsigt i offentlige interne noter.

Jeg har selv - på ulovligvis - fået indsigt i de interne papirer der lå i min egen sag, og det var bestemt ikke skønlæsning.

Men hvor om alting er, så er der ikke andet for end at få klaget pr omgående.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring med ASK ladytass Alt det andet 9 24-09-2012 12:32
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
Klage over lægekonsulent Helenevind Alt det andet 25 25-08-2009 10:52
klage over lægekonsulent jettelundfrede Lægekonsulenternes Rolle 0 29-08-2008 16:18
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension