K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2008, 20:37   #11
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
ja det lyder rystende ikk....

jeg har en sammenfalden ryg efter trafikuheld i 1998

jeg bad om en MR scanning, men socialrådgiver og min læge blev enige om via mail, at dette var der ikke belæg for... Det var nok psykiske smerter.....

nu har jeg så fået den, og den nye læge skrev ..... Der er ingen tvivl om at patientens oplevelse af hendes smerter stemmer overens med de skader ulykken har medført på dennes rygsøjle....

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:41   #12
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
et andet eks.

min sagsbehandler har skrevet at lægen nægtede kendskab til de kramper jeg havde pga nerver i klemme...

ved møde med dem begge to føjede lægen sig og sagde dette var rigtigt, lige til jeg hev piller op af tasken hvorpå der stod 1 tablet daglig mod nattelige kramper

der stod heldigvis i min lægejournal at det var mod kramper og at det var selv samme læge der havde udleveret pillerne....

ta den do
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:45   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ok... det er da uhyggeligt.

Hvad i alverden ved en sagsbehandler om rygskader?

Men nu faldt 10-øren.

Problematikken er kendt... øv!

Men HVORFOR gør lægen det? Hvad er årsagen?



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:48   #14
Sommerpige
På vej til at lære K10
 
Sommerpiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2008
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Sommerpige er ny på vejen
Jeg stoler nu på lægen, han har bare ikke haft noget med mine sygdomme at gøre. Jeg betaler selv for min fysioterapi. Har ikke været hos en psykiater i ca 1½ år da jeg fik lidt mere ro efter jeg begyndte på nedsat tid. Havde brug for en pause... Min psykiske sygdom gør bl.a. at jeg bruger meget energi på at skulle have en "normal" social omgang med andre mennesker da det ikke ligger naturligt for mig, og det er så indgroet en del af min personlighed at det ikke er noget der bare går væk med medicin eller andet
Fik jo at vide at de smerter jeg har mest er psykisk betinget da lægerne ikke kunne finde noget på mig fysisk. Men nu er der så en fys. der har opdaget min hypermobilitet (ikke at netop det skulle være specielt svært at se) og alt det andet der ikke fungerer, så der er altså en fysiologisk forklaring på smerterne. Jeg har bare ikke fået helt redegjort for hvor slemt det står til
Det arbejde jeg har er desværre et Ensidigt Gentaget Arbejde, og det anbefales ikke til hypermobile/skæve mennesker. Det er fysisk hårdt. Men min psykiske tilstand gør det også ret kompliceret at finde et velegnet arbejde. Nu er jeg derfor lidt i vildrede om hvad pokker jeg skal gøre. Derfor tænkte jeg om førtidspension var det bedste...
Sommerpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:57   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes, du skulle tage en snak med din egen læge og fortælle, hvad du har fået at vide at fysioterapeuten.

Det er jo muligt, at der kan findes en løsning, så du kan fortsætte med at arbejde, hvis det er det, du gerne vil.

Det er det optimale, hvis man kan arbejde mest muligt, men det kræver jo, at man kan klare sin hverdag.

Det skal du så finde ud af sammen med din læge, om der kan gøres noget.
Tænk, hvis du kunne slippe for nogle af smerterne, hvis du fik den rigtige behandling.

Hvis ikke, så er det måske pension, der er løsningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 21:06   #16
Sommerpige
På vej til at lære K10
 
Sommerpiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2008
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Sommerpige er ny på vejen
Ja, jeg skal også lige have fundet ud at om jeg kan "repereres"
Men uanset hvad så holder jeg ikke til det arbejde meget længere.
Sommerpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 21:14   #17
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
han var på det tidspunkt også lægekonsulent ved kommunen..

det er han ikke mere.....
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 21:17   #18
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
smerteklinik

har sommerpigen overvejet at kontakte en smerteklinik?

de er gode til at udrede ...

har selv haft gavn af det

send mig en mail, så skal du få adressen og telefonnummer...

hvis du ikke bor i nærheden af den jeg har brugt, hjælper de gerne med
at finde den nærmeste....
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 21:18   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kitter... det er da løgn.

Skriver du, at den læge, der behandler dig, SAMTIDIG er lægekonsulent?

Det er jo endnu mere i strid med noget andet, jeg har læst om lægekonsulenter.

Meget har jeg da set, men nu falder jeg da ned på gulvet af forbløffelse.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 21:25   #20
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
ja det er rystende...

men så har jeg da sørget for at en af de uduelige lægekonsulenter røg af h.... til
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension