K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2009, 15:33   #1
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
Question Hvordan finder jeg flexjob?

Hej,

Efter langt kamp får jeg måske en visitation til fleksjob. Jeg har et banalt spørgsmål:

Hvordan kan jeg gå videre? Ja, jed ved jeg skal søge et job. I min tilfælde vil jeg gerne finde det hurtigt.
Derfor vil jeg helst "gøre" det selv - kommune er langsomt. MEN:

1) I jobnet er det kun meget få annonce
2) Jeg kan sende nogle udopfordet ansøgninger til virskomhederne - MEN hvad skal jeg tilbyde dem som som "gullerød": a) jeg har en sygedom b) jeg kan arbejde max 16-18 timer. Jeg er tvivl at det vil sige "JUBII, kom bare og arbejder hos os"
3)Hvordan kan jeg være ærligt om min sygedom? Jeg mener, jeg har en okay CV som pt kan jeg ikke bruge ret meget. Derfor skal jeg forklare - hvorfor, hvordan og etc.

Alle gode (og relevante idé er meget velkommen!

Tusind tak på forhånd!
Barbara
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 16:53   #2
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Hej
Jeg er ny her, men har fulgt med herinde længe inden jeg tog mig sammen til at tilmelde mig.
Babara jeg blev visiteret til flexjob den 1 - 7 og har da sendt et par uopfordrede ansøgninger ud og har da også tænkt mig at rende folk på dørene for at finde noget hurtigt.
Jeg havde en super god sagsbehandler som sagde : brug dit scociale net, gamle arb. plads , gamle kolleger , alle du kan komme i tanke om, der har forbindelse til arb.markedet
Hvad ansøgningen angår må jeg indrømme jeg er hudløs ærlig, jeg får ikke noget ud af at pynte på tingene, ( er afprøvet til 20 timer pga kroniske smerter)
Pøj Pøj med det videre forløb (håber vi er heldige )
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 17:02   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det kan godt være svært at finde ud af, hvordan man skal gribe det an. Måske kan du få hjælp og vejledning fra kommunen til at skrive en god ansøgning og et CV.
Og ellers vil jeg også sige, brug dit netværk og send uopfordrede ansøgninger ud. Følg gerne op på ansøgningerne med en telefonopringning.
En gulerod til arbejdsgiveren kan måske være de fordele der er ved ordningen; tilskuddet, refusion fra første sygedag.

Held og lykke med jagten!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 17:19   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der er flere jobsøgnings-hjemmesider... feks. www.jobindex.dk
Her kan man feks. skrive "fleksjob" i søgefunktionen, og der vil dukker stillinger op. Det var her, jeg fandt mit nuværende job.

Ellers er der også stillinger på ijobnu.dk: http://www.ijobnu.dk/sw44788.asp

Har selv fået tilbudt jobs ved uopfordrende ansøgninger - 2 jobs, som jeg måtte sige nej tak til. De var så ikke helt indenfor mit område. Valgte det job, som jeg fandt på jobindex.dk

Kan godt forstå, det er lidt svært at vurdere, hvor meget man skal fortælle om sin sygdom osv... i en ansøgning. Men min erfaring er, at man kan at vende det til det positive i ansøgningen, sådan at virksomheden skal vide, at der er hjælpemidler at få og at man kan det og det osv. Det er også noget man kan gå mere i dybden om til selve jobsamtalen. (i mit tilfælde var jeg selv overrasket over, at personerne til samtalen foreslog noget andet, jeg kunne gøre i stedet for den jobfunktion, jeg ikke kunne udføre.)

Held og lykke - vær kreativ - søg bredt.... !!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 17:34   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
I stedet for at skrive, hvad du fejler, kunne du skrive, hvad du har brug
for f.eks varierende arbejdstillinger, skal undgå tunge løft, og så
kan du starte med at nævne, hvad du kan tilbyde, så kan De sikkert se
at det ikke er relevant i forhold til dit CV, som gulerod, kunne du skrive,
om tilskuddet, og evt. at der tilbydes en praktik på 4 uger, som er uden
udgift for arbejdsgivveren.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 17:44   #6
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
TAK!

Tusind tak for Jeres hurtigt svar!

Det er altid dejligt at høre nogle positive historie (mennesker) og får gode råd.

Min selvsikkerhed blev rimeligt lav efterhånden, men efter jeg havde læst svarene ser måske ikke så håbløs ud.

TAK!
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 17:46   #7
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Lav uopfordrede ansøgninger

fortæl hvad du er god til

hvad du har lavet

du er fleks jobber med 16-18 timer effektiv arbejde om ugen

du skal ikke have fuldtid men kan nøjes med et halvdags job resten fra kommunen

om du får 2/3 eller 1/2 tilskud der er refusion fra 1. sygedag

Man kan godt skrive hvorfor man er havned der hvor man er

er der ikke nogle af jobafprøvnings stederne der kunne bruge dig.

MVH
Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 18:48   #8
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
undskyld hvad jeg mente med at være ærlig var i forhold til dine skånehensyn
( ku godt se det kunne misforstås) ggg
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 23:15   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Barbara Se meddelelser
Hej,

Efter langt kamp får jeg måske en visitation til fleksjob. Jeg har et banalt spørgsmål:

Hvordan kan jeg gå videre? Ja, jed ved jeg skal søge et job. I min tilfælde vil jeg gerne finde det hurtigt.
Derfor vil jeg helst "gøre" det selv - kommune er langsomt. MEN:

1) I jobnet er det kun meget få annonce
Det kan være en god ide at finde job hvor de søger deltid og søge at få dem lavet om til fleksjob ..

Når jeg skriver ansøgninger så vedlægger jeg en kort intro om hvad fleks ordningen går ud på og om hvordan man får refusion , evt læg en kopi ved af dit fleksbevis .
Samt visitkort til din jobrådgiver hvis de ønsker mere info om ordningen og et til dig selv hvis de ønsker mere info om dig

Citat:
2) Jeg kan sende nogle udopfordet ansøgninger til virskomhederne - MEN hvad skal jeg tilbyde dem som som "gullerød": a) jeg har en sygedom b) jeg kan arbejde max 16-18 timer. Jeg er tvivl at det vil sige "JUBII, kom bare og arbejder hos os"
Du skal bruge dine evner som gulerod samt refusion til både pension, løn osv , du skal også huske at skrive at der er refusion til løn fra første sygedag af.

Citat:
3)Hvordan kan jeg være ærligt om min sygedom? Jeg mener, jeg har en okay CV som pt kan jeg ikke bruge ret meget. Derfor skal jeg forklare - hvorfor, hvordan og etc.
Du kan faktisk godt få et godt cv ud af det du har selv om det måske ikke er noget du kan lave mere.

Se det på den måde at hvert job har givet dig nogle kvalifikationer ud over det job du kunne ..

eks .. natrengøring .. dette job gør at man er god til at arbejde selvstændigt og kan kontroller sit eget job samt stå inde for det man laver.

eks .. fabriksarbejde .. har givet gode kommunikations evner, god til at samarbejde og til at løse konflikter ..

det er bare lige kort fortalt det her og eks jeg lige kunne komme på , men alle job giver nogen færdigheder ud over selve det at kunne bestride jobbet ...

Hvad ang at skrive om sygdom det ville jeg ikke gøre, jeg ville vende det om og skrive om mine evner til et evt job hvordan det gør mig god til jobbet og så ville jeg slutte af med mine skånehensyn , er det faste hensyn som feks hæve/sænkebord stole eller hvad det nu kan være så er det vigtigt at oplyse at kommunen sørger for disse ting ..
Citat:
Alle gode (og relevante idé er meget velkommen!

Tusind tak på forhånd!
Håber du kan bruge noget af det , og jeg ved at vi har haft en tråd om emnet før for nogle år siden hvor vi også var nogen der lagde vores egne alternative cv frem sådan at andre kunne få inspiration ,men kan ikke for min død finde dem nu men jeg skal prøve at lede videre ..
  Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 20:50   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja jeg ville nu også gerne vide hvordan man tryller bare en arbejdesplads der bare vil tage mig i arbejdsprøvning for lige nu sidder jeg fast i et system hvor jeg selv skal finde et sted der vejleder på men jeg er på 3 uge det håbeløst og et marit at sidde ved pc en hel formiddag jeg får jo ondt af det så er spændt på om det ender med en syge melding inde jeg finder noget
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan finder en psyk skånebehov? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 11-01-2012 13:06
Hvordan søger/finder man et fleksjob? Mama Spørgsmål ang fleksjob 8 17-06-2011 12:23
Hvordan finder du ud af hvilken lægekonsulent defrost Alt det andet 15 12-05-2011 18:29
Hvordan finder jeg de tråde - Physen Hjælp til Forum Brug 8 10-04-2010 03:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension