K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2009, 15:37   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
positivt møde på kommunen i dag

I dag skulle jeg så til møde på kommunen, for at søge kontanthjælp, og komme videre med min sag om visitation til flexjob, må ærligt indrømme, at jeg var hunderæd for om de ville kræve min arbejdsskadeerstatning brugt før de ville udbetale kontanthjælp.

Mødet var utroligt positivt, hun skulle så bare dobbelt chekke loven med sin leder, på at de ikke må røre min erstatning. ( vi havde § klar hvis de begyndte på noget ).

Jeg får så en engangsydelse her til februar ( min su var forudbetalt )og derefter kontanthjælp. De ville så lige undersøge om jeg også kunne få ekstra hjælp via § 36 ( tror nok det var den )til høje boligudgifter.

Nogen der kender noget til denne §, og evt hvad der kræves for at få ekstrahjælp til høje boligudgifter ? og evt hvad udgifterne skal være på ? Er det kun når man får enkeltydelser, eller også på kontanthjælp ?

Men alt i alt et positivt møde, skal så til møde med en jobkonsulent, her om nogle uger, og denne person skal så sende mig videre i systemet så jeg kommer ud i Aalborg SV, og får noget arbejdsprøvning igen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 19:10   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det hedder § 34, og gives som tilskud til husleje, varme og el.

Det samlede beløb, man kan modtage i kontanthjælp, boligsikring og §34 nedsættes efter 6 måneder, hvor man så ryger på kontanthjælp med loft.

Du kan læse mere her:

Citat:
§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i forbindelse med udbetaling af hjælp efter § 25 få en særlig støtte.

Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig.

Stk. 3. Følgende personer kan ikke få særlig støtte:


1) Ægtepar, der er omfattet af § 13, stk. 7 og 8.

2) Personer under 25 år, som får hjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4 og stk. 12, nr. 3 og 4.

3) Personer, der får hjælp efter §§ 25 a og 27.

4) Personer, der modtager orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.


Stk. 4. Personer, der får nedsat hjælpen efter § 25, stk. 5-10, § 38 a og § 39, får særlig støtte med det beløb, der ville have været udbetalt, hvis de pågældende ikke havde været omfattet af nedsættelsen.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler for beregningen af støtten efter stk. 1, herunder regler om begrænsning af støtten og fradrag for indtægter.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 12:13   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej supersus

Tillykke med dit engangsbeløb Du skal huske at du ikke skal betale skat eller afgift af summen. Men oplyse renter, af beløbet.

Jeg har selv fået udb. et engangsbeløb og den kan de ikke røre ved he he

Godt at du er klar med § er i baglommen.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 13:01   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Hej supersus

Tillykke med dit engangsbeløb Du skal huske at du ikke skal betale skat eller afgift af summen. Men oplyse renter, af beløbet.

Jeg har selv fået udb. et engangsbeløb og den kan de ikke røre ved he he

Godt at du er klar med § er i baglommen.

bmdc
Øhh den forstod jeg ikke helt. Skal jeg IKKE betale skat af engangsbeløb som kommunen udbetaler for næste mdr.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 11:35   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg har forstået det sådan at engangsbeløbet var et du havde fået fra en pensionskasse og ikke fra kommunen

Det var da en skam ØV, for det luner rigtig godt på kontoen.

Så undskyld jeg har vildledt dig fremfor at vejlede dig

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 13:10   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hehehe
I taler bare forbi hinanden, bmdc taler om arbejdsskadeerstatning mht. engangsbeløb, men supersus taler om engangsbeløbet fra kommunen nu.
bmdc, læs lige på tråden her, så klarer det op : http://www.k10.dk/showthread.php?t=7202
supersus, jeg håber det her opklarede forvirringen

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 19:41   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Tak Nøvsen, det er sørme godt jeg har dig, du er da rigtig, vågen

Endny engang undskylyld til dig, supersus Håber at du tilgiver mig.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et positivt og godt møde Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 04-10-2012 21:57
Møde på kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 22 26-08-2011 10:06
angst før møde med kommunen MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 18-06-2011 12:22
Bisidder til møde med kommunen Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 23 11-02-2011 18:54
Møde i Kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 19 09-04-2010 06:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension