K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2009, 18:35   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
hjælp til kørekort

hej
er der nogen som ved om man kan få hjælp til kørekort som ftp`er hvis man sku føle sig klar og ha overskud til at begynde ta kørekort
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 18:46   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nej, der findes ingen "rabatordning" eller tilskud fra kommunen.

Men hvis dit helbred er fysisk eller fysisk nedsat, så du kun kan komme rundt i en invalidebil, så er sagen anderledes.

Du kan søge på "trivselsbil" her på siden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 18:52   #3
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ok vil lige høre når jeg allivel er herinde om psykolog hjælp er det noget man selv ska betale? eller blive henvist til en man "kender" dsv en man har været hos før
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 20:00   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kommer an på, hvilke problemer du har.

Det er ingen "gavebod" at komme på pension (som mange fejlagtigt tror).

Er det kriseterapi, så skal du via egen læge.

Er det noget andet, så skal du søge i kommunen, og så skal det sikkert via lægekonsulenten osv.

Der er muligheder via enkeltydelser eller §100.

Det kan du også søge på siden her om.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 22:55   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Er man kommet på ftp er det man får først og fremmest mere fred og ro, der er ingen "bonus" i det mht. økonomi, jo måske hvis man kommer fra kontanthjælp kan der være, men det er ikke noget jeg har eksempler på.
Hvis man gerne vil have hjælp til noget som uddannelse, kørekort, osv. er det som regel under revalidering man kan få den slags, enkeltydelser kan man søge til psykologhjælp men alt den slags er jo primært til de "arbejdsmarkedsparate" som kan føres tilbage til arbejdsmarkedet.
Man kan måske søge enkeltydelser som ftp, men man er nok nødt til at bo billigt og spare op i længere tid for at få råd til kørekort.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 23:50   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nu har jeg været førtidspensionist i en månede.
og har stadig ikke vænnet mig til det.. tror stadig når telefonen ringer det er kommunen og har stadig marrigt om dem
jeg skal virkelig banke mig selv i hovede og sig til mig selv det er slut nu..

jeg kommer fra kontanthjælpen og får nu 1500 kr mere om måneden
det er jeg glad for men om jeg skulle have levet for det jeg fik i kontanthjælpen ville jeg også være glad for, bare det at få ro og accept på jeg er for syg til arbejde, efter at have været i hele vride maskinen siden 1997
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til kørekort? Supercarla Hjælpemidler til handicappede 13 26-08-2014 17:00
medicin og kørekort dadi1145 Dit og Dat 32 08-09-2009 23:52
Kan jeg eje en bil uden kørekort? Supercarla Alt det andet 9 09-06-2009 10:06
§100 / fornyelse af kørekort ? perbeer Alt det andet 17 19-01-2009 16:28
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension