K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2008, 23:38   #1
palle jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
palle jensen er ny på vejen
Red face Kan jeg stole på min sagsbehandler

Hej jeg har et spørgsmål jeg blev sygemeldt på ubestemt tid pga stress og depression skulle lige høre jeg har talt med min sagsbehandler angående flexjob hun siger til mig du har en god chance men kan jeg stole på hvad det siger ?
palle jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 00:51   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej palle jensen og velkommen til.

Det er svært at vide, om man kan stole på sagsbehandlerne. De fleste kan man vel godt stole på. Problemet er, at de får ordrer oppefra på en masse "mystiske" ting, som intet har med lovgivning eller rimelighed at gøre.

Det er meget svært at blive visiteret til fleksjob. Erhvervsliv og Beskæftigelsesministeren har strammet meget op om ordningen og har sagt, at alt for mange blev visiteret til fleksjob, og at der er for mange arbejdsløse fleksere.

Men din sagsbehandler skal først undersøge, om du kan arbejde på det ordinære arbejdsmarked, dernæst om du kan arbejde evt. med skånebehov. Så skal revalideringsmuligheden undersøges osv. osv.

Der skal indhentes en masse lægepapirer, og du skal arbejdsprøves.

Så der er lang vej.

Jeg går ud fra, at HVIS din sagsbehandler mener det alvorligt, at hun så for lææænge siden er begyndt at skrive din ressourceprofil SAMMEN med dig, og så skulle hun gerne i denne profil SKRIVE, at hun vil visitere dig til fleksjob.

Denne profil skal godkendes af dig.

Har du en ressourceprofil?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 16:45   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg HÅBER inderligt du kan stole på din sagsbehandler! Selv skal jeg have alt sort på hvidt, da jeg ikke stoler på nogen som helst indenfor kommunen (mere!) - jeg er blevet lovet så meget, og er blevet brændt af så mange gange at jeg simpelthen ikke tager deres ord for gode varer. Men. Man kan ikke skære alle sagsbehandlere og/eller jobkonsulenter over én kam, og jeg er sikker på der stadig findes nogle reelle nogen tilbage af slagsen.
Men for mig skal det altså stå skrevet sort på hvidt hvis jeg skal overbevises.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 21:54   #4
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
flex

hejsa...
min jobvejler var også åben over for mig med hensyn til flexjob....blev så glad..men næste gang vi ses sagde hun at hun havde snakket med de øverste så flexjob blev ligesom fejet af vejen igen....!!pas på du ik får for mange skuffelser...det tærer på en psykisk..!!
held og lykke*S*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 22:28   #5
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
tja jeg ville nok ikke stole for meget på det før jeg har fået det på skrift og det er blevet godkendt.... vendter selv på at blive bevilliget et fleksjob..!!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 22:56   #6
palle jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
palle jensen er ny på vejen
Skala 30 pga stress hvad menes med det fik jeg vide af min psykriater


takke for svarene
palle jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 23:00   #7
palle jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
palle jensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hej palle jensen og velkommen til.

Det er svært at vide, om man kan stole på sagsbehandlerne. De fleste kan man vel godt stole på. Problemet er, at de får ordrer oppefra på en masse "mystiske" ting, som intet har med lovgivning eller rimelighed at gøre.

Det er meget svært at blive visiteret til fleksjob. Erhvervsliv og Beskæftigelsesministeren har strammet meget op om ordningen og har sagt, at alt for mange blev visiteret til fleksjob, og at der er for mange arbejdsløse fleksere.

Men din sagsbehandler skal først undersøge, om du kan arbejde på det ordinære arbejdsmarked, dernæst om du kan arbejde evt. med skånebehov. Så skal revalideringsmuligheden undersøges osv. osv.

Der skal indhentes en masse lægepapirer, og du skal arbejdsprøves.

Så der er lang vej.

Jeg går ud fra, at HVIS din sagsbehandler mener det alvorligt, at hun så for lææænge siden er begyndt at skrive din ressourceprofil SAMMEN med dig, og så skulle hun gerne i denne profil SKRIVE, at hun vil visitere dig til fleksjob.

Denne profil skal godkendes af dig.

Har du en ressourceprofil?

ja jeg har lavet en ressourceprofil
palle jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 23:02   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej igen, Palle.

Måske du kan finde mere om stress her:

www.stressforeningen.dk

Måske andre har hørt om det tal.

Fint, at du har en ressourceprofil, men din sagsbehandler skulle helst allerede nu have skrevet i den, at hun vil visitere dig til fleksjob, hvis hun altså mener, hvad hun siger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 23:05   #9
palle jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
palle jensen er ny på vejen
hun vil sende den til mig men hun snakke noget om reva jeg ved ikke slet ikke om hun har skrevet noget med flexjob ?
palle jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 23:10   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Reva betyder, at du skal arbejdsprøves, så man kan se, OM din arbejdsevne er nedsat og i så fald hvor meget.

Man kan også se, hvilke skånebehov du har.

Skal du på reva, så husk at skrive dagbog over, hvordan hele din dag forløber hver eneste dag, du er der. Skriv hvor meget du sover, hvor mange smerter du har, hvilke arbejdsstillinger du har forsøgt dig med osv. En hel masse detaljer. Det vil gavne dig på længere sigt.

Det er vigtigt, at du - når du får din ressourceprofil - gennemlæser den meget grundigt, og sikrer dig, at dine egne kommentarer kommer med i profilen.

Ellers skal du ikke godkende den, for ressourceprofilen skal laves SAMMEN med dig. Hun kan IKKE lave den UDEN dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man stole på ask. kimmik Dit og Dat 3 06-04-2012 07:51
Hvem kan man stole på ? Karo Politik og Samfund 7 24-05-2011 01:34
Må sagsbehandler det? helle2440 Alt det andet 19 19-01-2011 10:54
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension