K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 13:12   #1
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Kontakte regeringen

Jeg sidder her søndag morgen og læser nogle af alle de indlæg, der er kommet her ang. kommunernes behandling af "syge".

Nogle af dem er ret groteske og synes også min egen hører under denne kategori.

Jeg har overvejet at kontakte en god kammerat, som er politiker og ville høre, om der er nogle herinde, der er med på at vi sætter en skrivelse sammen, hvor vi forklarer, hvordan det er at være syg i dagens danmark og hvad vi skal finde os i fra div. kommuner.

Denne skrivelse vil jeg så sende til ham og bede ham tage det op i spørgetimen i tinget.

Jeg ville gerne bruge nogle citater fra nogle af sagerne herinde. Giv gerne jeres kommentarer til dette.

og god søndag til alle jer skønne mennesker
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 15:16   #2
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Ja, det synes jeg lyder godt.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 15:22   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
jo jo det lyder da fint men men men....

- da den nye regering trådte til og fremlagde deres regeringsgrundlag, sagde de alle at det første der skulle ske var at fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagene, og alle var enige og intet sker folk kan gå endnu et år mindst uden forsørgelse og det jeg jeg ikke er OK.

Men det viser at regeringen i bund og grund er ligeglade tomme valgløfter....

Ideen er god nok, men det ændrer ikke en disse desværre.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 15:41   #4
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
jo jo det lyder da fint men men men....

- da den nye regering trådte til og fremlagde deres regeringsgrundlag, sagde de alle at det første der skulle ske var at fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagene, og alle var enige og intet sker folk kan gå endnu et år mindst uden forsørgelse og det jeg jeg ikke er OK.

Men det viser at regeringen i bund og grund er ligeglade tomme valgløfter....

Ideen er god nok, men det ændrer ikke en disse desværre.
Nej desværre. Det er jeg godt nok også skuffet over.

Jeg skrev dog alligevel, i en form for frustration, i går mails til både SF og De Radikale. Bare for at blive hørt og for at bede om en forklaring på, hvorledes en så utvetydig holdning VUPTI kan ændres til det modsatte på bare et par måneder.
Derudover har jeg skrevet til Mette Frederiksen på hendes Facebook-side OG til hendes mailadresse.

Johanne Schmidt-Nielsen gav i går udtryk for, at hun håbede vi allesammen ville være med til at presse regeringen til at fjerne den varighedsbegrænsning, og selvom jeg ikke kan ændre på noget som helst, så valgte jeg alligevel at råbe op og udtrykke min utilfredshed. For hvis ingen siger noget, så sker der da slet ingenting.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:54   #5
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Nej desværre. Det er jeg godt nok også skuffet over.

Jeg skrev dog alligevel, i en form for frustration, i går mails til både SF og De Radikale. Bare for at blive hørt og for at bede om en forklaring på, hvorledes en så utvetydig holdning VUPTI kan ændres til det modsatte på bare et par måneder.
Derudover har jeg skrevet til Mette Frederiksen på hendes Facebook-side OG til hendes mailadresse.

Johanne Schmidt-Nielsen gav i går udtryk for, at hun håbede vi allesammen ville være med til at presse regeringen til at fjerne den varighedsbegrænsning, og selvom jeg ikke kan ændre på noget som helst, så valgte jeg alligevel at råbe op og udtrykke min utilfredshed. For hvis ingen siger noget, så sker der da slet ingenting.
Det er netop, det jeg mener Priks. Hvis vi alle bare sætter os og siger "der er alligevel ingen der hører os", så er der ingen, der hører os. Men hvis vi derimod prøver at løfte i flok, så kan det sgu da være, at vi kan råbe nogen op
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:56   #6
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
[QUOTE=Isabel;192689]Ja, det synes jeg lyder godt.
Isabel[/QUOITE]

Isabel din sag er netop en af dem, jeg godt kunne tænke mig at citere. Syns du er behandlet himmelråbende forfærdeligt

Og så må vi jo se om vi i flok kan gøre noget
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:57   #7
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
jo jo det lyder da fint men men men....

- da den nye regering trådte til og fremlagde deres regeringsgrundlag, sagde de alle at det første der skulle ske var at fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagene, og alle var enige og intet sker folk kan gå endnu et år mindst uden forsørgelse og det jeg jeg ikke er OK.

Men det viser at regeringen i bund og grund er ligeglade tomme valgløfter....

Ideen er god nok, men det ændrer ikke en disse desværre.
Hvis vi er nok, der råber op, kan det da være, vi bliver hørt
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:13   #8
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vil meget gerne være med også.
Har tidligere på året været i kontakt med özlem fra SF i samme forbindelse - og har planlagt snart at sende hende en opfølgning på hvor lidt der er sket í vores og andres sager.
Her i nordjylland kører der også noget omkring lægekonsulenterne - men det batter alt for lidt.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:32   #9
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Vil meget gerne være med også.
Har tidligere på året været i kontakt med özlem fra SF i samme forbindelse - og har planlagt snart at sende hende en opfølgning på hvor lidt der er sket í vores og andres sager.
Her i nordjylland kører der også noget omkring lægekonsulenterne - men det batter alt for lidt.
Marianne
Ja jeg har læst en del om jyllands lægekonsulenter, der selv kommer med diagnoser o.l. Det lyder rigtigt godt Marianne. Går det helt galt, må vi S*u samles på Borgen og demonstrere
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:42   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kontakte Regeringen... -glem det... -det er Enhedslisten der skal kontaktes hvis der skal ændres noget


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal jeg kontakte? stolpesten Alt det andet 5 06-05-2013 13:35
Skal jeg selv kontakte kommunen? Jasmina Alt det andet 11 28-02-2012 09:55
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
At kontakte pressen... God ide? mumle_mund Alt det andet 8 10-01-2009 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension