K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2011, 17:12   #1
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Kontanthjælpsloft

Vi har i snart 1 1/2 år forsøgt at få min kæreste på førtidspension, men det trækker ud. Det gør ikke så meget, men jeg har tænkt lidt.
For 1 1/2 siden, da vi første gang henvendte os til kommunen, fortalte sagsbehandleren at hun kunne søge om huslejehjælp, men vi sagde at det skulle vi nok klare.

Nu er situationen så en anden, efter min mindste er flyttet hjem til os og derfor overvejer vi at søge om den huslejehjælp.

Vi har ikke børn sammen.
Vi har boet sammen i 2 år og 3 mdr.

Vores husleje inkl varme og vand er på 10.000
Min kæreste har en datter på 13 år og får 3500 i børnepenge fra faderen.

Sagsbehandleren i jobcenteret, sagde at vi skulle søge efter §54. Jeg har dog læst herinde at det er §34.

Som I sikkert har bemærket, så har vi ikke ret meget styr på alt det her og håber I kan give et bud på om min kæreste kan søge huslejehjælp og evt. hvor meget hun kan forvente at få. Kunne forstille mig at det vil blive højere, hvis kontanthjælpsloftet forsvinder.

Tak
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 18:16   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Huslejehjælp......er det boligsikring du tænker på? Eller får i boligsikring allerede?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 20:43   #3
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
"Huslejehjælp", er det det beløb man kan søge om at få bevilget til faste udgifter i eget hus, udover den almindelige kontanthjælpssats?

Hvis det er, så skal I vide, at det altid vil være tilbagebetalingspligtigt.

Ellers aner jeg faktisk ikke hvad det er du kalder huslejehjælp, for normalvis får man ikke bevilget beløb til udgifter ud over kontanthjælpssatsen?
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 22:27   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Carl.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men har lige et spørgsmål til det Nullemus skriver.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Ellers aner jeg faktisk ikke hvad det er du kalder huslejehjælp, for normalvis får man ikke bevilget beløb til udgifter ud over kontanthjælpssatsen?
Hvad mener du med det?
Man kan jo fx. få fast hjælp til medicin ("medicinbevilling"), engangsydelser til tandlæge o.l...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 22:31   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved godt hvad det er Carl mener, og det tror jeg også at i andre gør, men jeg husker desværre ikke hvad det hedder.

Men Carl skriver noget om §34 og §54, jeg mener bestemt at det hedder enten §34 eller §37.

Det er det tilskud, som man kan søge hvis man har høje bolig-udgifter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 08:17   #6
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg ved godt hvad det er Carl mener, og det tror jeg også at i andre gør, men jeg husker desværre ikke hvad det hedder.

Men Carl skriver noget om §34 og §54, jeg mener bestemt at det hedder enten §34 eller §37.

Det er det tilskud, som man kan søge hvis man har høje bolig-udgifter.
Ja det er det tilskud jeg taler om.
Tidligere kunne man vist kun få det, indtil man ramte loftet. Nu bliver loftet nok fjernet og det må betyde at min kæreste kan få det.
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 13:00   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmm, hvis de fjerner loftet, så får i jo flere penge....så det er ikke sikkert de vil gå med til det så. Men det skal da ABSOLUT forsøges! Det er §34 og i kan jo ringe op og få en tid hos sagsbehandleren og lige få drøftet det igennem, i skal jo også have et ansøgningsskema såfremt sagsbehandleren mener det er noget for jer, det er da bare om at prøve....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 18:21   #8
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Carl.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men har lige et spørgsmål til det Nullemus skriver.



Hvad mener du med det?
Man kan jo fx. få fast hjælp til medicin ("medicinbevilling"), engangsydelser til tandlæge o.l...
Det du nævner er enkeltydelser man kan søge og er faktisk uafhængigt af om du er på kontanthjælp, pension o.s.v.

Derunder hører udgifter til f.eks. at betale huslejeudgifter i egen bolig hver måned ikke under.
Hvis man er på kontanthjælp og eksempelvis har egen bolig og kontanthjælpen ikke slår til, så kan man, mod at skrive under på at det er tilbagebetalingspligtigt, blive bevilget ekstra hjælp til at betale boligudgifter, ud over den normale kontanthjælpssats, men som sagt har det intet med at søge enkeltydelser at gøre.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§34, kontanthjælpsloft, varighed Cirkel Alt det andet 1 18-01-2012 12:15
§34 og kontanthjælpsloft Cirkel Alt det andet 7 03-01-2012 23:31
kontanthjælpsloft Xeva Politik og Samfund 2 08-02-2009 09:35
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 19:46
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 11:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension