K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2010, 00:35   #31
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan/bør skrive en mail, til sagsbehandleren, som kort opsumere mødet idag.

På den måde, kan de ikke senere bla frasige sig information, vedr udmeldning af uddannelse og din sygdom.

VH Popiae
En mail dur DESVÆRRE ikke. Jeg er simpelthen så ked af, at jeg nu også er blevet en af dem der råber op om skriftlige aftaler mig her og underskrifter mig der, men efter at have fået aktindsigt må jeg konstatere, at der er noget om snakken.

Fx. blev min seneste progressionsrapport sendt på mail efter aftale med sagsbehandleren, og sidst i rapporten stod der, at mine kommentarer ville blive eftersendt. Det blev de. Men i min sag findes rapporten - ikke mine kommentarer. Suk.

Men altså: Du kan jo sende en mail hvori du opsummerer og så ringe en dag eller to efter i telefontiden og forsøge at komme til at tale med din sagsbehandler, og der spørge, om hun/han har modtaget din mail.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 01:20   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, mail duer, fordi det er bevis i evt klagesag, uanset om sagsbehandler ser den eller ej.

Bevis for at information er givet, hvilket i dette tilfælde, her og nu er det vigtigste.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 01:40   #33
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Okaaaaaaaay. Godt at vide.
Er det fordi, at man kan printe internetsiden ud hvor der står e-mailen og datoen?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 08:39   #34
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hej Kolding

Du kan vel få boligsikring når du har så lidt - eller har du nået loftet?

Til din medicin kan du søge hjælp via § 82 - når din medicin er vigtigt for dit liv - så skal de hjælpe Kommunen har et skuffecirkulære hvoraf det fremgår, hvornår man kan få hjælp og hvornår man ikke kan.....ALTSÅ, det rådighedsbeløb der skiller en fra at få hjælp eller ej

Man kan godt få enkeltydelser som løbende udgifter i særlige tilfælde.... det er ikke jobcentreret der tager stilling til den slags, så din sagsbehandler dernede kan ikke hjælpe dig når det handler om det - der skal du derhen i kommunen hvor de bevilger enkeltydelser

Ydermere kan der samme sted gives hjælp efter § 34 - hvis man har en høj husleje

mvh
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 09:20   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, mail kan printes ud, eller sendes direkte.

Der står selvsagt både navn og dato, samt tid.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 14:11   #36
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
En lille update..

Jeg skulle i dag møde for første gang på VISA.. det blev som jeg frygtede..

Der er fra morgenstunden kl. 8-10 undervisning i forskellige emner. Det kunne være trivsel, sund kost o.lign.
Derefter kl. 10-15 er der arbejde i produktionen. Her pakkes forskellige ting. Fx. stå og sortere chokolade og efterfølgende pakke dem i poser.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvad jeg skal få ud af ovenstående????

Jeg meddelte dem på stedet, at produktionen kunne der ikke blive tale om. Jeg kan ikke stå med 30-40 mennesker og arbejde i 5 timer dagligt. Det er min psyke ikke til i øjeblikket.

Min vejleder mente dog godt, at jeg kunne deltage i undervisningen dagligt. Jeg føler jeg blev presset til at acceptere.

Jeg har det bestemt ikke godt med mennesker, jeg ikke er tryg ved, og nu skal jeg altså sidde i en klasse med helt ukendte mennesker. Det var jo netop en af grundene til, at jeg blev meldt ud af mit studie, fordi jeg ikke kunne holde til det psykisk.

Jeg har lige gennemlæst tråden, og jeg går ud fra, jeg skal kontakte min sagsbehandler hurtigst muligt. Er det på Jobcentret? Jeg ved ikke hvem, min sagsbehandler er, eller hvor denne "hører hjemme"?

Jeg skal ned til min psykiater imorgen. Kan han få mig meldt fra? Evt. over på noget andet..?

Hvis man evt. skal sygemeldes.. Hvem gør det? Kan min psykiater gøre det? Kan min alm. læge? Er det ligegyldigt, hvem der gør det, eller vejer psykiaterens "tungere"?

Jeg ønsker bare hurtigst muligt at blive klar, så jeg kan tage min uddannelse..
Tak til alle der lytter..

Sidst redigeret af 6000kolding; 16-11-2010 kl. 14:14.
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 15:01   #37
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Både din læge og din psykiater kan sygemelde dig.

Men vent nu lige lidt.

JA, du blev meldt ud fra fuldtidsstudiet fordi du ikke kunne klare undervisningen i lokaler med en masse andre.

Det her drejer sig om undervisning i løst og fast TO timer om dagen, og det lyder som om, at stedet du er VISA gerne vil samarbejde med dig om at finde en måde du kan klare det på, så jeg er ret overbevist om, at de vil gå med til at lave en aftale om, at du kun kommer fx. tre dage om ugen til undervisningen her til at starte med.

Du kan samarbejde med din psykiater og VISA om at håndtere de problematikker der dukker op i dig i forbindelse med at deltage i undervisningen hos VISA. De værkstøjer du vil få indarbejdet dér vil du så have med dig til evig tid, også når du påbegynder studie igen.

Du skriver jo:

Citat:
Jeg ønsker bare hurtigst muligt at blive klar, så jeg kan tage min uddannelse.
Du bliver ikke klar af at gå derhjemme. Nok kan det give en del ro på at passe sig selv, men det vil ikke ruste dig til at håndtere din angst.
Lige her har du muligheden for at træne det at indgå i en social sammenhæng i forbindelse med undervisning.

Du skal få en snak med din kontakt hos VISA, og vedkommende sende en progressionsrapport til kommunen hvor jeres snak bliver beskrevet og hvor der anmodes om dispensation for timeantallet. Det skal beskrives helt tydeligt hvad det er du ikke kan og hvad I arbejder hen mod.

Jeg håber du lige fik lidt at tænke over.

Hvis du stadig ønsker at blive sygemeldt, så er det din sagsbehandler i Jobcentret du skal ringe til. Der har du en sagsbehandler, og du kan blive oplyst om hvem det er ved at sige dit CPR.nr.

Sidst redigeret af annagw; 16-11-2010 kl. 15:09.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
studie af hvad der sker på et jobcenter østerbro Politik og Samfund 2 24-11-2011 00:02
Afbryde studie og søge fleksjob? Fibro25 Spørgsmål ang fleksjob 4 02-03-2011 20:34
FP og studie. Bassemanden Alt det andet 6 26-06-2010 10:15
Førtidspension og studie. Peavey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-08-2009 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension