K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2013, 00:47   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er præcis derfor (og jeg hader i øvrigt den retorik!) at fleksere og førtidspensionister er ''parkeret''. Er man først inde under en af ordningerne, så går alt meget trægt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 11:10   #22
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
SanneHansen

Du skriver: Det var selvfølgelig mine lægepapirer, der udløste pensionen.

Mine lægepapir er der blevet skøjtede let over - deri ligger måske forskellen i sagsbehandlingen, om hvorvidt der bliver taget højde for det lægeligt skrevet. For bliver der ikke det, kan man let komme til at ligge i ankesager i det uendelige.

Må jeg spørge hvad din sygdom er.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 11:52   #23
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
SanneHansen

Du skriver: Det var selvfølgelig mine lægepapirer, der udløste pensionen.

Mine lægepapir er der blevet skøjtede let over - deri ligger måske forskellen i sagsbehandlingen, om hvorvidt der bliver taget højde for det lægeligt skrevet. For bliver der ikke det, kan man let komme til at ligge i ankesager i det uendelige.

Må jeg spørge hvad din sygdom er.?

Jeg burde måske rette udtalelsen til, at det selvfølgelig var mine udtalelser fra speciallægerne, der udløste den hurtige pension uden arbejdsprøvning. Der stod, at arbejdsprøvning var kontraindiceret. MEN det lyder til, at jeg skal være glad for, at min kommune var så professionelle, at de som den største selvfølge lyttede og tog lægerne alvorligt. Kommunens lægekonsulent var desuden enig med speciallægerne, så også han tog lægepapirerne alvorligt. Jeg må indrømme, at jeg troede, at kommunen faktisk tog tydelige og klare lægepapirer alvorligt. - Det lyder ikke til, at det altid forholder sig sådan!

Jeg har en kronisk sygdom i mit nervesystem.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 12:52   #24
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej SanneHansen, tak for svar.

Nej, det forholder sig ikke altid sådan at kommunerne tager lægepapirer alvorligt. Jeg har erfaret at de forholder sig til hvordan økonomien er i kommunen på tidspunktet - måske bare det at der har været mange som har fået bevilliget fortp. i en periode - så er der andre som må bøde for det, ved at løbe ind i en mur med sine lægelige dokumentationer.

Jeg har selv været i arbejdsprøvning efter jeg forespurgte om det igennem 2 år. (Kommunen tog ikke mine lægepapir alvorligt så derfor forespørgelsen). Og det på trods af at jeg havde lægelig dokumentation for at der erfaringsmæssigt ville opstå forværring af symptomer, af den CNS (centralnervesystem) sygdom jeg har, - ved nye erhversmæssige tiltag.

Men uden erhvervsevne vurdering bruger flere kommuner det at fastholde folk i systemet - så ja du er gået igennem nåleøjet....
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EN stor bøn til alle sammen sushjer 1 Alt det andet 3 25-03-2011 07:20
En stor julegave. slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-12-2010 11:22
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension