K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2010, 12:06   #11
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
nu kommer der nye regler, har lige hørt , at her efter sommerferien, skal alle på fleks ydelse i aktivering ikke bare 13 uger men til der findes et job, syntes selv der er ret træls men på den anden side vi vil jo gerne have penge.
nu håber jeg bare , at der snart er et job til mig
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 12:39   #12
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej jeanettess

Lyder da interessant, hvor har du hørt det, vil da gerne lige følge lidt med på den vogn??
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 12:40   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
aktivering i 13 uger

hvor mange timer om ugen er det
kommunen har selv vuderet en halv time om dagen jeg kan fungere ordenligt
ved dog ikke endnu hvad kommunen vil.
mangler en erklæring
men hvis de beslutter flexjob
er den aktivering 15-20 timer om ugen
for det kommer jeg på ingen måde til at klare
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 12:42   #14
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
jeg fik besked af min sagsbehandler i dag, fik ikke spurt om time men har hgørt der er 10 timer ugeligt, er lidt træt af det vil så gerne, have et job men frygter at blive aktiveret i flere år.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 12:46   #15
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Nå ok, ja det er da ikke så rart at have hængende over hovedet,men jeg tror nu ikke de kan / vil aktivere i flere år, men man skal jo aldrig sige aldrig, men jeg har nu ikke hørt om det, måske der er andre der ved noget vedr. dette emne
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 12:47   #16
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Ingrid
Tusind tak for dit svar, men det skal vel ikke gå ud over andre at du måske har en dårlig dag, for det må da være det den står på, med den udtalelse du her er kommet med,
man kan vel godt svare pænt hvilket jeg ikke syntes du har gjort,
Har nu ikke en dårlig dag, og det går vel ikke ud over dig eller andre, at jeg meget tydeligt mener - at er du utilfreds med reglerne for ledige så er det bare ærgeligt. Hvorvidt du vil at andre skal tjekke din post for eventuelle mødeindkaldelser til kommunen må du jo selv om. Med min bedste vilje ER jeg IKKE forarget over at folk ikke bare kan tage af sted, det kan andre arbejdsløse heller ikke, de må skam tage ferie eller selv betale for en fridag - for slet ikke at tale om dem på KH, så vidt vides har DE slet ingen rettigheder hvad angår ferie eller frihed til at rejse en tur hvor og hvornår det passer den enkelte. Selv folk i arbejde kan ikke bare komme og gå som det nu kan passe - med moster Karen

Min mand er arbejdsløs og vi forventer ikke han kommer i job i nærmeste fremtid - men ønsker han familiebesøg, eller en miniferie eller 3 dages kroophold, whatever - på dagpenge - så tror jeg A-kassen vil mene at han i de dage ikke står til rådighed for et job/aktivering.

Sådan er det - reglen er vel ikke urimelig for kun fleksjobbere?
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 12:59   #17
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Jeg har hvis ikke givet udtryk for, at jeg er utilfreds med reglerne, har jeg, men jeg kan selvfølgelig bare, flytte min post midlertidig til sommerhuset, det kan være det heller ikke er lovlig eller hvad, har da lov til at bo der det halve af året
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 14:10   #18
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Ingrid, for mig lyder det altså som om du helt har misforstået det oprindelige indlæg sådan som dine svar er.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 00:15   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Har nu ikke en dårlig dag, og det går vel ikke ud over dig eller andre, at jeg meget tydeligt mener - at er du utilfreds med reglerne for ledige så er det bare ærgeligt. Hvorvidt du vil at andre skal tjekke din post for eventuelle mødeindkaldelser til kommunen må du jo selv om. Med min bedste vilje ER jeg IKKE forarget over at folk ikke bare kan tage af sted, det kan andre arbejdsløse heller ikke, de må skam tage ferie eller selv betale for en fridag - for slet ikke at tale om dem på KH, så vidt vides har DE slet ingen rettigheder hvad angår ferie eller frihed til at rejse en tur hvor og hvornår det passer den enkelte. Selv folk i arbejde kan ikke bare komme og gå som det nu kan passe - med moster Karen
Min mand er arbejdsløs og vi forventer ikke han kommer i job i nærmeste fremtid - men ønsker han familiebesøg, eller en miniferie eller 3 dages kroophold, whatever - på dagpenge - så tror jeg A-kassen vil mene at han i de dage ikke står til rådighed for et job/aktivering.

Sådan er det - reglen er vel ikke urimelig for kun fleksjobbere?

Neeej... -folk i arbejde kan IKKE bare komme og gå som det passer dem... -og så længe Du ikke kan se der er forskel på arbejde og arbejdsløshed, har jeg godt nok ondt af din mand... -og det er ikke fordi han er arbejdsløs !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 07:17   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
-og så længe Du ikke kan se der er forskel på arbejde og arbejdsløshed, har jeg godt nok ondt af din mand... -og det er ikke fordi han er arbejdsløs !!!
Det kan da vist ikke kaldes "at gå efter bolden".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension