K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2012, 00:10   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Der står ikke "KLAGE Att..... , hvis det er det, du tænker på. Jeg regner da med, at de bliver læst.
De blev sendt søndag aften og er altså modtaget mandag.
Idag har jeg ladet dem efterfølge af en fastsættelse af det tidspunkt, hvor jeg ønsker et svar senest...6/12. Så har de 10 dage ialt.
Jeg kan altså ikke sende endnu et, hvor jeg skriver "Ja, det var altså var en klage".
(Egentlig har jeg ikke selv opfattet det som en klage, - mere som nogle borende spørgsmål, der skal få dem til at reagere).

Er der noget mere, jeg kan gøre ved det?

Mette

Sidst redigeret af mukke; 29-11-2012 kl. 00:18.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 01:03   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Er der noget mere, jeg kan gøre ved det?
Brug Borgerrådgiveren!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 08:14   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når jeg skriver som jeg gør, så er det fordi, at første gang jeg klagede til jobcenterchefen, og afleverede den ved skranken og bad om kvittering, så kiggede pigen bag skranken på den og fortalte, at hvis det ikke fremgik tydeligt, at det var en klage, så ville den lande på sb's skrivebord.

Når jeg klagede til jobcenterchefen begyndte jeg med noget i denne stil:

"Til Jobcenterchefen

Klage over misinformation fra min sagsbehandler
"

Så der er altså en risiko for, at dit brev aldrig når til de personer, som du ønsker de skal lande hos.

M.h.t. din svarfrist på 10 dage. Her i kommunen har de en svarfrist på 14 dage, og den tror jeg ikke, at man som borger kan ændre på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 11:08   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Åh, så meget, jeg ikke ved! Jeg er jo lost!
Nå, nu er det altså mails, og jeg kan bevise, at jeg har sendt dem. Ikke at gide læse mails er ingen undskyldning, - heller ikke i kommunen.
(Jeg har også lige haft standset min KHJ midlertidigt, fordi mine pligtskyldigt indleverede dokumenter ikke blev sendt videre fra skranken, og man ikke lige havde set datostemplet på mine to gange fremsendte scans af papirerne).
Lige nu skal jeg til at beskrive forløbet nøje for ombudsmanden og medsende al kommunikation, - også brevet om, at jeg kun er berettiget til 12 mdr. Jeg tror, jeg har et stort arbejde foran mig.
Det, at der ikke foreligger en plan, men at man bare vil sende mig ud i afklaring hos en aktør..... der har jeg jo været indenfor det sidste år.
Jeg har været afklaret flere gange, - 2 gange hos HKI, - sidste gang med masser af personlighedstests, bestilt af kommunen.

Sidst redigeret af mukke; 29-11-2012 kl. 13:08.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 12:54   #15
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Åh, så meget, jeg ikke ved! Jeg er jo lost!

Lige nu skal jeg til at beskrive forløbet nøje for ombudsmanden og medsende al kommunikation, - også brevet om, at jeg kun er berettiget til 12 mdr. Jeg tror, jeg har et stort arbejde foran mig.
Det, at der ikke foreligger en plan, men at man bare vil sende mig ud i afklaring hos en aktør..... der har jeg jo været indenfor det sidste år.
Jeg har været afklaret flere gange, - 2 gange hos HKI, - sidste gang med masser af personlighedstests, bestilt af kommunen.
Hej mukke

Vil du fortælle lidt om hvad de personlighedstets ude på HKI går ud på ?
Det er ikk resultatet af din test jeg vil have dig til at fortælle fordi det er en meget privat sag.
Jeg tænker mere på hvordan sådan en test foregår og hvad HKI mener deres test kan bruges til.
Er personalet i jobfirmaet kompetent til at udtale sig om folks personlighed ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 13:12   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Der er bestemte spørgeprogrammer, som ligger på HKI´s net og er godkendt. Kommunen bad om, at jeg blev kørt igennem et par af slagsen. Efter prøven viser et score resultat, hvilken type man er.
Uanset, hvor langt jeg strakte mig, samtidigt med at jeg stadig var ærlig, viste prøven, at jeg er den kunstneriske, kreative type med brains og fungerer bedst i sådanne funktioner. De havde vist håbet, at jeg evt. var bedst egnet til rutinejobs.

Sidst redigeret af mukke; 29-11-2012 kl. 13:15.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 13:34   #17
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Der er bestemte spørgeprogrammer, som ligger på HKI´s net og er godkendt........
Bare fordi HKI påstår at deres test er godkendt så er det ikk garanti for noget som helst.
De var osse godkendt til at uddanne elever på værkstederne........men HKI får ingen godkendelse af mig.
Hvis du husker navnet på HKI´s personlighedstests er det muligt at søge på nettet og se hvad de er godkendt til.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 13:52   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det var vist ved kommunen, det er godkendt. Det går ikke dybt, men handler kun om type og erhver.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 14:01   #19
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Det var vist ved kommunen, det er godkendt. Det går ikke dybt, men handler kun om type og erhver.
Handler testen kun om at finde ud af hvad slags job du egner dig til så.........
Hvis sagsbehandler i kommunen vil diskutere resultatet af HKI´s test så kan du jo altid forlange skriftlig dokumentation for at videnskaben vil stå inde for at testen er i orden.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 14:26   #20
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Hej

Du kan helt sikkert regne med det lige nu kun er kassetænkning og de bevist holder dig hen til januar næste år med den nye reform idet at når du bliver 60 snart så skal du bare blive på kontanthjælp til du skal pensioneres da ALLE over 60 fra januar ikke kan få hverken flex eller andet i de nye tiltag
jeg tror at vide hvad der sker I københavns kommune, i sager med 60 årige.

de trækker sagerne ud, og parkerer dig indtil pensionsalderen,
jeg fik som 59 årig virksomhedspraktik/revalidering-det gik ikke og klagesag trukket ud til lige efter 60 år, derefter en hurtig fleks og som 60½ år parkeret på fleksydelse -> total fred for jc og ser frem til alders pension.
en andens "sag", 59 år-kommunen trækker fleks revurderingerne ud ud ud ud ud og fleksydelsen er lige forude.

ren kassetænkning, du skal rundt om borgerrådgiveren-før ombudsmanden som er sidste træk-især da du ikke har fulgt den lige klagevej, du risikerer at ombudsmanden afviser indtil du har været igennem klage til jc og ankestyrelsen.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antallet af førtidspensionister er stagneret Webmaster K10 Nyheder 0 10-06-2009 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension