K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2010, 18:09   #11
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
jeg tænker bare sådan her :

Jeg er ikke erklæret stationær, men livet stopper jo ikke af den grund! Lad os nu sige at min tilstand rent faktisk ER stationær, men det først bliver erklæret om et år. Så ville jeg jo spilde det år væk, ved ikke at have været i arbejdsprøvning, forstået på den måde at, hvis min tilstand er den samme NU og om 1 år, så må arbejdsprøvningen da ha været GULD for så må den jo gælde lige så meget som hvis den først blev sat i værk den dag en læge skriver at min tilstand er stationær!

Er det helt forkert? Kan kommuner ikke tænke sådan?

Jeg har også noget andet der rumler rundt inde i mit lille hoved!

Man har vel bedst chance for et fleksjob hvis man er uddannet, ik? Det er jeg ikke! Mangler 2 års elevplads i kontor (fuldtid) men det kommer jeg aldrig til at kunne klare jo! Skal man så godkendes til fleks før man kan få lov at tage sin uddannelse på deltid og få supleret op??
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 09:13   #12
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Min jobkonsulent forsikrede mig i onsdags om at det bliver en arbejdsprøvning der helt klart tæller! Så det er bare så dejligt!!

Jeg skal starte på onsdag, 3 timer pr dag, og jeg glæder mig

Er spændt på om jeg kan klare de timer, og om jeg evt kan mere! Er spændt på hvor lang tid der skal til og hvor mange arbejdsprøvninger jeg skal igennem inden det kan lykkedes at blive visiteret til fleks! Jeg håber ikke det bliver 5 år på kontanthjælp som jeg hører så meget om!!

Er der slet ikke nogen der har haft hurtige forløb?? Jeg kender en der fik det efter blot et år, og fik af vide det var hurtigt....
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 09:32   #13
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Tillykke med det.

Da jeg startede i arb.prøvning vidste vi ikke helt om det var flex eller ftp, det gik mod.
Men jeg var i afklaring fra 25. maj til sidst i august 2010 - og i løbet af de 3 mdr. fik jeg det kun dårligere, og jeg blev løbende sat ned i timer. Så det endte med, at det var ftp, vi ville gå efter.

I løbet af september/oktober fik kommunens psykolog, afklaringsstedet og psykiatrisk center lavet deres konklusioner - og i slutningen af oktober blev det hele sendt til lægekonsulenten.

3/11 fik jeg lægeskønnet derfra, og så brugte min SB en lille uge på at få skrevet sin konklusion færdig + opdatere RP.

Den fik jeg til gennemlæsning 9/11, var til møde med min SB d. 10., hvor vi lige fik en snak om det hele (jeg havde ingen rettelser til noget). D. 11. sendte han papirerne til indstillingsteamet, og ugen efter d. 18/11 blev min ftp godkendt på deres møde.

Så fra arb.prøvning til afgørelse gik der ca. 6 mdr.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 15:49   #14
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
tak

og tak fordi du delte tidshorisonten med mig har brug for lidt positivitet også og tillykke til dig, at du fik en fortjent pension og et rimeligt forløb
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 14:09   #15
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
og så blev lykken vendt til fortvivlelse Har brug for hjælp eller bare et godt råd!!

Jeg havde første dag igår og det gik fint. Anden dag idag og det er bare ik for godt Jeg har regnet med at alt bliver værre og det bliver hårdt i starten, den første måneds tid, men havde ikke lige set DET her komme.

Det er et kontorjob hvor jeg skal oversætte manualer til dansk så sidder og tasker rigtig meget på computer i de 3 timer jeg er der.

Det har allerede resulteret i smerter i nakke og skuldre, men værst af alt, mine arme er bare så smadret og det gør så ondt. Mine fingre og håndled især. De føles tunge og tykke og der er muskler i underarmen der der bare har det SÅ skidt!

HVAD GØR JEG NU??? Arbejdsstedet og chefen er helt indstillet på at jeg skal have så meget hjælp som muligt med at klare jobbet, stol, gelepuder mv, og jeg kan til enhver tid ringe til jobkonsulenten og få en anden stol.

Lige nu er jeg bare så frustreret for jeg føler bare jeg skulle kunne klare det, og samtidig er jeg bange for at få seneskedehindebetændelse eller andre inflamatoriske problemstillinger som jeg får konstant grundet min hypermobilitet!

aaarrhghhhhhhhhh jeg synes det er svært at gennemskue lige nu! Hjælp modtages med KYS!!!!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 14:10   #16
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
glemte helt at sige at når jeg skriver på computeren på jobbet så bliver mine fingre IS-kolde!!! hvad betyder det lige???
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 14:48   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
glemte helt at sige at når jeg skriver på computeren på jobbet så bliver mine fingre IS-kolde!!! hvad betyder det lige???
Jeg er ikke læge men det kunne tyde på dårligt blodomløb,som kan komme af at du sidder og spænder.

Du skal tage imod alle de hjælpe midler du kan få for at klare det,og så skal du måske holde flere pauser,du må jo ikke forvære din tilstand.

Du skal du være der nogle måndre ? så skal du jo ikke gøre mere end du også kan holde til det.
Du skal jo afprøves,og derfor er det vigtigt at finde løsninger inden det bliver for meget for dig,jobkonsulenten og sagsbehandleren ville jeg kontake i din sitiuation.

Håber der er løsninger på det og du bliver glad for det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 16:13   #18
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
jeg tænker bare sådan her :

Man har vel bedst chance for et fleksjob hvis man er uddannet, ik? Det er jeg ikke! Mangler 2 års elevplads i kontor (fuldtid) men det kommer jeg aldrig til at kunne klare jo! Skal man så godkendes til fleks før man kan få lov at tage sin uddannelse på deltid og få supleret op??
Jeg har ikke hørt om nogen endnu der blevet tilkendt fleks og så taget en udd.
Hvis man skal tage en udd. så hedder det revalidering og det er fuld tid, har ikke hørt om en deltidsudd. og så supplerende.
Du kan da godt få fleksjob uden udd.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
praktikplads el ej tigger Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 24-01-2011 10:26
Nærmest lykkelig!!!! BFF Dit og Dat 5 22-07-2009 10:20
Bare SÅ lykkelig ;) Andersen23 Jeg har fået job. 35 20-04-2009 08:24
jeg er både lykkelig og ked af det Ole-Oliver Dit og Dat 7 27-02-2009 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension