K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2009, 14:48   #31
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Silly

Jeg kan ikke komme med gode råd eller sådan, blev bare rigtig ked af det på dine vejne, over at du er blevet behandlet sådan.


[QUOTE=Og så sagde konen: Du er jo ikke syg!

Gassen er sgu lissom gået af ballonen her, jeg må jo bare troppe op i praktikken og se hvordan det går..... føler mig møg modløs, men der er jo ikke det store at gøre ved det.[/QUOTE]

Det kan hun S*G ikke være bekændt.

Du får et fra mig ved godt det ikke hjælper.

Hanne Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 18:39   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Silly Se meddelelser
P.s. Har skrevet til sagsbehandleren og bedt om svarene skriftligt, og fortalt at det eneste jeg kan huske fra samtalen er at hun sagde at jeg jo ikke var syg, og at jeg spekulerede hvorfor det så kunne være jeg ikke kunne magte noget som helst.

Ved ikke om det var dumt
Næ, og du kunne passende også spørge, om det er almindelig praksis at raske personer spiser lykkepiller

Trist når det skal være så svært!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 17:46   #33
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 15
Silly er ny på vejen
AARRGGHH så svarer konen på min mail om at få det skriftligt:

Jeg synes vi skal holde et møde, hvad dag passer dig

Hvilken del af SKRIFTLIGT var det mon hun ikke forstod??
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 18:37   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Silly,

Måske alligevel ikke så dårlig en idé med et møde ?. Kunne du ikke få en bisidder med, så I sammen kunne få udredt de spørgsmål og den forvirring der omkring din situation.

Nu må den kommune finde ud af hvad de vil med dig. På den ene side siger de, at du ikke kan blive selvforsørgende og på den anden at du bare skal "trænes " op til fuldtid !!!

Og hvad med tilstanden på hjemme basen har den ikke nogen betydning. Ja der er meget der skal afklares på det møde, så måske et godt sted at "starte" trods alt.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 01:53   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Silly Se meddelelser
AARRGGHH så svarer konen på min mail om at få det skriftligt:

Jeg synes vi skal holde et møde, hvad dag passer dig

Hvilken del af SKRIFTLIGT var det mon hun ikke forstod??
Det er et meget typisk svar, de bryder sig ikke om at skrive noget til dig før de ved hvor de har dig og hvad du evt kan/vil bruge det til ...

Når de foreslår et møde er du næsten nød til at tage imod det, men tag en bisidder med og også en optager (fortæl ikke at du optager)

På mødet vil hun højst tænkeligt høre ind til hvad der er det problem og hvad der er galt og hvorfor du har snakket tænkt fleks ...

husk når du er til mødet at det er dig og dine lidelser det drejer sig om, dine børn fylder meget og er med til at stresse dig og gøre dig mere deprimeret men på mødet er det vigtigt at du får fortalt om hvad der er galt med dig ....

Bed også om en forklaring på hvordan det kan være de stopper din revalidering fordi de ikke mener at du kan komme på fuld tid og dernæst sætter dig på kontanthjælp og vil have at du fortsætter den samme praktik på kontanthjælp ...

Har du fået din aktindsigt ? ellers tag og bed om den også så du kan se hvad deres begrundelse er for at stoppe din praktik og revaliderings ydelse ...

Sig lige ud at du ikke mener at du kan komme tilbage igen og at du gerne vil søge om fleks ....
  Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 16:32   #36
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 15
Silly er ny på vejen
Nåh så fik jeg holdt sommerferie fra kampen med kommunen, eller hvad man skal kalde det. Jeg fik i hvert fald aldrig vendt tilbage til det møde sagsbehandleren ville ha mig til, da jeg bad om at få de ting skriftligt hun havde sagt til mig i telefonen. Til gengæld har jeg så brugt tiden på at spekulere på hvordan jeg overlever fra september når min datter fylder 18 og vi mister en farlig masse penge.

Nu har hun så indkaldt mig til på onsdag "hvor vi skal drøfte dine ønsker og muligheder så du hurtigst muligt kan komme i ordinært arbejde".

Ja jeg orker det jo nærmest ikke, men må jo møde op og prøve at kæmpe mig igennem hendes "Vupti vupti, det kan du sagtens"-attitude, og forsøge at forklare hende mine begrænsninger.

Hun er tydeligvis et helt andet sted end mig. Hun vil ha mig i ordinært arbejde pr omgående, og jeg vil udredes og undersøges, så jeg forhåbentlig kan blive tilkendt flexjob, for jeg VED jo af erfaring at fuldtidsarbejde er mere end jeg kan holde til, og jeg kan ikke byde en arbejdsgiver at blive sygemeldt med depression hver 2. måned, fordi jeg ikke kan klare presset.

Nogen gode råd?
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 16:56   #37
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Silly Se meddelelser
"hvor vi skal drøfte dine ønsker og muligheder så du hurtigst muligt kan komme i ordinært arbejde".
Det er en standardskrivelse, som jeg også har oplevet efter at jeg blev visiteret til flex-job.
Og da har jeg gjort det, at jeg har sendt sagsbehandler en mail, hvori jeg har skrevet, at hvis dette virkelig er dagsordenen, så vil jeg gerne have oplyst hvorfor min flexvisitation er trukket tilbage, og ellers hvad dagsordenen er.

Hvis du tidligere har gjort sagsbehandleren opmærksom på dine problemer (husker ikke lige din sag), så vil jeg mene at du kan gøre noget tilsvarende, bare så det passer på din sag.

Jeg har også haft overvejet, at møde op, og hvis dagsordenen så er en anden end der står i mødeindkaldelsen, så gøre opmærksom på, at jeg ikke har haft mulighed for at forberede mig på den ændrede dagsorden, og så bede om et nyt møde.

Den sidste vil jo nok opfattes som ret provokerende, men den kunne evt. bruges, hvis det viser sig at sagsbehandleren har en lusket dagsorden, hvor man evt. ville have haft en bisidder med.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 09:22   #38
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-vil blot lige indskyde, til dig silly, kan du og din bisidder fx ikke lave en dagsorden ?

På et tidspunkt i min mands sag, da det hele gik i hårdknude, ja, da fik vi rigtig go hjælp af DUHK.
Denne foreslog et møde m sagsbehandleren og samtidig m denne henvendelse til sagsbehandleren, ja da havde min mand og bisidderen SKRIFTLIGT opstillet en dagsorden og denne blev selvfølgelig sendt med i god tid inden mødet.

Man kan jo sige at det er en form for dosmerseddel, ligesom når man handler ind, og på denne måde er det dig der tager initiativ til en plan for HVAD dette møde skal indeholde og dig der har ordet og insisterer på at holde fokus på dig, hvis du forstår

Håber du kan bruge dette til noget, i det mindste måske får dig til at overveje hvordan "tingene" kan komme til at funke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kræves der helt konkret viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 23-01-2012 13:28
konsekvens for FP at flytte kommune? - konkret info, ikke debat. L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-02-2011 04:44
Fattigdomsgrænse: første konkret forslag! buster Politik og Samfund 4 12-11-2010 19:15
helt konkret kan man ? ace dk Spørgsmål ang fleksjob 5 19-04-2010 16:40
Klar udmelding fra egen læge – konkret vending? Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-02-2010 22:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension