K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2013, 12:38   #1
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Kan det være rigtigt ?! vedr konstante smerter

Hej Alle jer på K10.

Jeg lider af konstante smerter pga. svær håndeksem.

Jeg har været i arbejdsprøvning hvor jeg kunne arbejde 3-4 om dagen.

Kommunen pegede så på en personlighjælper, eller et tale-til-tekst program som en hjælp til at øge min arbejdsevne. Og de har derfor tænkt sig at standse mine sygedagpenge.

Mit spørgsmål er så nu: Kommunen mener det kan være ligemeget om jeg er hjemme og har ondt, eller er på en arbejdsplads. De ser jo helst jeg kan arbejde 37 timer, og det så jeg så sandelig også gerne, men sådan ligger landet desværre bare ikke.
Mit smerter nivau når sin limit grænse efter 3-4 timers arbejde, og jeg har derefter brug for at slappe af i nogle timer når jeg kommer hjem før jeg kan foretage mig noget i hjemmet.

Kan de gå ind og sige at eftersom jeg har konstante smerter, så kan jeg "ligeså godt" være på arbejde og have ondt 37 timer?
Ved ikke om mit spørgsmål er lidt indviklet, men håber nogen kan sætte sig ind i hvad jeg mener.
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 12:43   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er din arbejdsevne, de skal se på. Så det om at du har konstante smerter er jo en del af hvor meget du kan holde til = hvor megen arbejdsevne, du har.

Hvis de vil stoppe dine sygedagpenge, så kan du jo klage over afgørelsen. Husk at få den på skrift, da det er begrundelsen i denne, der er vigtigt.

Det med tale-tekst program, det må de lige have afprøvet på dig før stop af sygedagpenge - det synes jeg i hvert fald.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 12:48   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du skal vaere stationaer i din lidelse, og saa skal du anmode om at faa en læ 265 erklaering med henblik paa rehabiliteringsteamet, og saa med hnsyn til forlaengelse, skal du skive at du kan forlaenges paa paragraf 27 stk 1. Nr 2 som er arbejdsproevning.

Du skal skrive at kommunen skal iagttage om du kan passe et fuldtidsarbejde med de skaanebehov du har, ellers saa er det ugyldigt. Det skal du fremlaegge for din sagsbehandler.

Er det en arbejdsskade?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 12:57   #4
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Det er netop anerkendt arbejdsskade pr 230513.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 9 uger hvor udfaldet var at jeg kunne klare de her 3-4 timer dagligt og når jeg så kom hjem måtte jeg hvile/slappe af i nogle timer før jeg kunne lave daglige gøremål i hjemmet.

Så det er min opfattelse at et tale-til-tekst program eller en PA ikke vil gavne mig, da jeg stadig vil have ondt. Men her mener min sagsbehandler at jeg jo har ondt hele tiden, så det gør jo ingen forskel om jeg har ondt hjemme eller på arbejdet.

Jeg har svaret på partshøring om påtænkt stop og så må jeg se om de holder fast i deres mening eller hvordan. Har henvist til §27. Mine sygedagpenge er dog ikke udløbet - det gør de først til oktober. Jeg har henvist til de uafprøvede hjælpemidler som vurderes at være et skøn fra kommunens side.

Jeg synes dog ikke det kan være rigtigt at man kan sige at jeg sagtens kan sidde på en arbejdsplads og havde så ondt jeg dårligt kan være i mig selv, og sammenligne det med at jeg var hjemme og havde ondt.

Jeg afventer nu det endelige stopbrev eller at de mener jeg stadig opfylder §7.

Det er godt nok tungt det her, og tager virkelig hårdt på en psykisk. Puha.
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 13:28   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra NU af lytter du ikke...

Kære Caropigen

... til hvad din sagsbehandler SIGER til dig. Vedkommende enten kender ikke sine regler som vedkommende er ansat til at administrer eller også spiller vedkommende med fordækte kort.

Vedkommende SKAL vide:

Sygedagpengestop:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller"

Fremover skal du ikke tale sammen med din SB men SKRIVE. Bede om lovgrundlag for de påstande der fremover kommer.

Bliv her på DIN tråd fremover. Der kommer mange spørgsmål i fremtiden. Flere end du aner.

Det er korrekt hvad der nævnes... hvad du har af diagnose, smerter, medicinforbrug etc har ingen betydning i forhold til arbejdsmarked. Det er din arbejdsevne!

Lever du alene?
Hvis, nej arbejder din partner normalt?
Er du over eller under 40 år?
Har du fagforeningen ind over din arbejdsskadesag?

Klagemuligheder.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hvis/når du modtager afgørelse der går dig imod, SKAL du klage/anke inden præcis 28 Dage på sekundet, ellers mister du retten til en anke!
Lovbunden regel!
Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 31-05-2013 kl. 14:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 13:30   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hvis det har vist sig, at din effektive arbejdstid ligger paa 3-4 timer, og du er arbejdsproevet, saa kan du anmode om At blive forlaenget paa 4eren, fleks eller ftp,og saa skal du arrangere et moede og goere dem opmaerksom paa, at de ikke maa stoppe dine sygedagpenge naar din ask sag koerer, og den ikke er anerkendt. Paa den maade kan du blive forlaenget indtil du er endelig afklaret.

Og nej, du skal have et liv ved siden af. Du bliver noed til at sige fra baar det bliver for meget. Lyt til din krop. Du skal skrive en mail om hvordan dit liv er derhjemme, efter job.
Samt hvordan det paavirker dig, og hvad du taenker.

Hvor der er vilje er der vej. Du skal ikke give op

Og som phhmw siger, alt paa skrift.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 14:15   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er en flabet og ubehøvlet bemærkning fra din sagsbehandler (har selv fået noget lignende stukket i hovedet en gang). Selvfølgelig kan man imellem så godt gå på arbejde, fordi man har smerter 24/7. Enten er din sagsbehandler enormt ignorant eller ogsåbare lettere ubegavet - når man har kroniske smerter, kan alt hvad man foretager sig være en kamp. Det trætter uendeligt meget hele tiden at have ondt og måske noglegange bare kæmpe for at holde sig oprejst. Selvom man har lige så ondt, når man er hjemme, så er der da en kæmpe forskel på at SKULLE præstere med smerter eller om man har muligheden for hvile, når smerterne bliver uhåndterlige.

Du kan jo evt. bede din sagsbehandler om skriftligt at redegøre for sin påstand - gerne med kildehenvisning til de teorier, der siger, at når man alligevel har ondt, så kan man lige så godt yde på lige fod med andre...
Du skal ikke finde dig i at blive spist af med den form for argumentation
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 20:24   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
caropigen, jeg ved ikke hvordan din krop/dit hoved reagerer på dine smerter, men når mine smerter (ryg-problemer) når en vis grænse, så begynder jeg, at lave fejl i det jeg laver, og så er det uanset, om jeg strikker strømper eller laver taste-opgaver på en pc.

Og jeg opdager ikke fejlene før næste gang jeg ser på opgaven.

I min sidste arb.prøvning skulle jeg flytte rundt på nogle ting på en pc, det var noget med, at noget skulle kopieres over i noget andet, og så skulle det gamle slettes. Eller noget i den stil.

Jeg havde en super sød kontaktperson på stedet, som var utroligt tålmodig, og hun havde virkelig skåret det ud i pap for mig, og skrevet det ned, så en idiot kunne forstå det.

Og hver gang jeg havde flyttet et element satte jeg et tjek-tegn ud for det, på en ud-printet liste. Jeg ved jo hvordan jeg kan kvaje mig.

Da jeg så var færdig kiggede jeg lige arbejdet igennem, og så kunne jeg se, at der var et par af elementerne jeg havde flyttet over 2 gange.

Og hvordan fa'n kan det ske, når jeg har tjekket af hver eneste gang.

For meget af den slags "rod" kan de jo ikke bruge nogen steder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 13:05   #9
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Ahmen det er jo skruen uden ende!



Hej Vovse. Beklager det sene svar, men manglende overblik og overskud gør jeg ikke får svaret så hurtigt herinde.
Jeg får hurtigt koncentrations problemer og laver fejl, og de bliver bestemt værre jo længere tid jeg skal sidde på min pind.... :/

Frup: Ja det var en meget ubehøvlet og flabet måde at sige tingende til mig på. Brugte din bemærkning med at de da gerne måtte komme med redegørelse der siger, at når man alligevel har ondt, så kan man lige så godt yde på lige fod med andre... Men ligegodt hjalp det

Når, men jeg har nu efter en sej kamp endeligt fået det endelige "svar" som kom i en begrundelse i et brev omkring afgørelse af sygedagpengestop!?

Kommunen mener ikke jeg er uarbejdsdygtig iht §7. De "raskmelder" mig derfor og jeg har været på Jobcentret i dag og melde mig "ledige" med forhold div. at jeg kun kan arbejde de her 15-20 timer og jeg har nogle skånebehov.
Kommunen mener altså ikke jeg er kandidat for et fleksjob! Der ligges i begrundelse vægt på at jeg kan arbejde op til 20 timer hvorfor min arbejdsevne ikke anses som nedsat med over halvdelen. Derudover mener Kommunen at et tale-til-tekst og en personlig assistent altså hjælpemidler, vil være mig arbejdsevne kompenserende. SKAL så lige siges at dette ikke er afprøvet og vurderes ud fra et skøn!
Jeg er naturligvis blevet parthørt før denne "afgørelse" men ligegodt hjalp det!
Det er da en forfærdigelig kamp det her, og hvornår ender det mon?
Skal lige tilføje at jeg har fået anerkendt min eksem som en arbejdsskade og Kommunen ikke stopper mine sygedagpenge pga. varighedsbegrænsning, de mener simpelthen bare at jeg er rask og kan forsørge mig selv...

Hvad søren skal jeg stille op.
Jeg har naturligvis 4 uger til at klage, men det er som om jeg har brugt de guldkorn jeg ligesom har kunne komme op med, og det ser de bare gennem fingre med.
Håber der er nogen som har en ide eller forslag til hvad jeg skal gøre, også i forhold til anken som skal bikses sammen inden de 4 uger.
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 21:25   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af caropigen Se meddelelser


Hej Vovse. Beklager det sene svar, men manglende overblik og overskud gør jeg ikke får svaret så hurtigt herinde.
Jeg får hurtigt koncentrations problemer og laver fejl, og de bliver bestemt værre jo længere tid jeg skal sidde på min pind.... :/
Det skal du såmænd ikke beklage.

Det eneste jeg kan komme i tanker om lige nu er, at du skal have med i anken, at de 15-20 timer ikke er effektive, og at din effektive arbejdsevne max. er på xx antal timer.

Har du en dagbog eller noget fra arbejdsprøvningsstedet, som bakker op om dette?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det være rigtigt? bianca Spørgsmål ang fleksjob 16 05-01-2012 11:00
Kan det være rigtigt? Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-09-2011 22:52
Kan det være rigtigt?? mic Spørgsmål ang fleksjob 1 17-01-2011 09:18
Ny K10'er med konstante smerter MegetOndt Din historie 7 26-04-2010 07:54
Kan det være rigtigt? Virginia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-09-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension