K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2013, 18:21   #411
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Her hopper kæden lige af for mig...

Du går rettens vej for at overbevise kommunen om at du ikke kan arbejde, du siger til kommunen du godt mener du kan uddanne dig ???
Det hænger ganske enkelt ikke sammen.
Hvis du vil opnå noget som helse, må du vælge hvilket "spor" du vil køre, ellers risikerer du at alting aldrig bliver til noget.

I et ressourceforløb kan indgå mange ting.
Du har selv talt om at komme igang med træning og cykling, du har talt om at du har behov for en hund til trykhed, som du selv skulle træne, begge dele kunne du forhøre dig om kunne indgå i et forløb.

Du bør vide at uddannelsen til psykoterapeut er ikke noget man tagerfor at reparere sig selv.
Det er en krævende uddannelse.
Og kommunen vil jo komme bagefter og sige at du nu har en uddannelse og bare kan gå ud og bruge den.

Derimod kunne du måske i et ressourceforløb få bevilliget en psykolog hvis det er det du har behov for.

Ved du overhovedet hvordan en psykoterapeut uddannelse er bygget op???

Der er absolut ikke tale om en uddannelse på fuld tid og kender du min situation godt nok, hvilke jeg ikke regner med du gør, så har jeg svært ved at fastholde ting i flere uger af gangen, så jeg vil holde mig til hvad der anbefales af professionelle.

Jeg har altid haft den drøm at blive psykoterapeut og er blevet anbefalet det af flere, for man arbejder med sig selv og kun sig selv.

Det kan så være at man kommer dertil hvor der kan blive en bedring i ens arbejdsevne at man kan bruge det i et fleksjob, det er der ingen garanti for.

Og jeg har flere gange spurgt kommunen om hjælp til psykolog, men det er der ikke penge til, tror du så at fordi der er kommet et "udtryk" som ressourceforløb at de pludselig vil ændre mening??? NEJ...

Det koster penge og hvad der koster penge vil kommunen ikke deltage i!!!

Måske hvis du har læst hvad der står i mit indlæg, så har jeg borderline, ved ikke om du kender den sygdom, men den gør tingene en del sværere for mig og andre med den diagnose at fuldføre noget som helst.

Samtidig har jeg flere diagnoser som spiller ind.

Men ellers tak for din kritik.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 19:11   #412
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Ved du overhovedet hvordan en psykoterapeut uddannelse er bygget op???
Ja, det er en temlig grundig uddannelse der løber over flere år

Der er absolut ikke tale om en uddannelse på fuld tid og kender du min situation godt nok, hvilke jeg ikke regner med du gør, så har jeg svært ved at fastholde ting i flere uger af gangen, så jeg vil holde mig til hvad der anbefales af professionelle.Skolerne er private og skal jo også leve, så de er da ligeglade med om man kan klare uddannelsen, bare der bliver betalt. Det gør at de måske ikke altid er lige professionelle, taler af erfaring ! Jeg har altid haft den drøm at blive psykoterapeut og er blevet anbefalet det af flere, for man arbejder med sig selv og kun sig selv.Kan kun anbefal at man har fået repareret sig selv inden man begynder med andre
Det kan så være at man kommer dertil hvor der kan blive en bedring i ens arbejdsevne at man kan bruge det i et fleksjob, det er der ingen garanti for.

Og jeg har flere gange spurgt kommunen om hjælp til psykolog, men det er der ikke penge til, tror du så at fordi der er kommet et "udtryk" som ressourceforløb at de pludselig vil ændre mening??? NEJ...
Du kan jo ikke vide hvad de vil tilbyde i et ressourceforløb, og afslår du på forhånd er der jo ikke så mange muligheder for at nogen kan give det en chance.
Det koster penge og hvad der koster penge vil kommunen ikke deltage i!!!

Men ellers tak for din kritik.
Jeg synes det er kedeligt at du ikke kan se problematikken i det jeg påpeger.
At være realistisk kan næppe betegne som værende kritisk.
Det er frem for alt vigtigt at være realistisk.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 30-10-2013 kl. 19:13.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 19:38   #413
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nu ganske normalt....at folk ikke lige kan acceptere eller se deres begrænsninger...og tror at de kan en masse...

Så sæt du bare kæden på igen Bare Fødder...

Vi har set rigtig mange af disse herinde...og ja...det lyder umiddelbart som om at de kan en masse når de skriver....men i virkeligheden...ja så kan de ikke særligt meget...

Der er stor forskel på hvad man godt kunne tænke sig og så til hvad der kan lade sig gøre...

Men er enig i at man så vidt det kan lade sig gøre...skal afholde sig fra at komme med de store drømme når man snakker med kommunen....for de er ikke altid lige så forstående...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 19:52   #414
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er nu ganske normalt....at folk ikke lige kan acceptere eller se deres begrænsninger...og tror at de kan en masse...

Så sæt du bare kæden på igen Bare Fødder...

Vi har set rigtig mange af disse herinde...og ja...det lyder umiddelbart som om at de kan en masse når de skriver....men i virkeligheden...ja så kan de ikke særligt meget...

Der er stor forskel på hvad man godt kunne tænke sig og så til hvad der kan lade sig gøre...

Men er enig i at man så vidt det kan lade sig gøre...skal afholde sig fra at komme med de store drømme når man snakker med kommunen....for de er ikke altid lige så forstående...
Jeg kender da godt at ville meget mere end man kan.

Problemet er jo netop at lufter man hvad man "gerne vil"/"tror man kan", så kommer der støj på senderen, hvis man samtidig påstår man er dårlig nok til en pension.
Det er ikke kun kommuner og sagsbehandlere der bliver forvirrede over sådanne situation, og er man ikke selv opmærksom på dette skisma, så må man håbe på at ens omgivelser er det, så man kan få stoppet en sådan adfærd, idet den har en meget negativ bivirkning der gør at ens "hjælpere" vender sig væk fra en i stedet for at hjælpe.
(det være sig professionelle som folk i ens privatliv)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 20:01   #415
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen vi er enige om at "man ikke bør" lufte disse ting...

Problemet er bare at det ikke er alle der vil kunne holde disse ting for sig selv...og der er mange af dem...derfor burde det ikke være noget der kan få kæden til at hoppe af...

Såvel som vi herinde støder på mange af dem der gør sådan....ja så burde diverse sagsbehandlere jo også støde på dem....men de burde jo have en eller anden form for viden om hvad der kan lade sig gøre og ikke kan lade sig gøre...

Eller skulle jeg sige...det burde de...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 20:06   #416
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jamen så kan vi vel indramme problemet og sige at det er godt man her steder som dette hvor man kan lufte sine modsatrettede ønsker inden man bærer dem ned til sin sagsbehandler, der ellers bar ville stå og ryste på hovedet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 11:01   #417
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha nej, man må for gudsskyld ikke begynde at tale om uddannelse, håb og drømme - anset hvor pløret og urealistisk det så end er, for det hører ind under ressourcer!

Det er ingen hemmelighed, at førtidspension først bliver en realitet, når de erfarer at man ikke længere tænker, håber og/eller drømmer om hverken job eller uddannelse. Man må faktisk ikke kunne se sig selv som en del af ''udebanen'', for kommunen vil meget meget nødigt slukke folks drømme med en permanent førtidspension, og vil hellere skride ind med tiltag, der holder drømmen i live (hvilket jo er fedt nok!), hvis altså man godt vil have den ekstra chance....

Men er det førtidspension man selv mener er rette hylde, så skal man holde sig til den. Og ellers dele drømme med venner og bekendte, psykolog, eller på K10.....hvis man alligevel ved, at man ikke kan noget som helst.
Kommunen har bare ikke den rummelighed der kan realiserer tanker om førtidspension, samtidig med klienten også gerne vil arbejde med sig selv under rette forhold og deltage i uddannelse, uanset hvor skånsomt den så end er bygget op.
Enten bliver det afslag på pension, ellers bliver det pension med kontrol.
Alt efter hvem der tolker på det man har ytret.

Så det er ikke kritik, men bare en reminder om, hvordan systemet er skruet sammen.

Når det så er sagt, så vil jeg personligt altid holde på at man skal prøve ALT af - også sine drømme (også de fuldstændig urealistiske!), inden man går efter førtidspension.
For mig har det været helt enormt vigtigt, netop at få følt og mærket på egen krop, hvordan de forskellige drømme og situationer reelt var og føltes. Netop så jeg en dag kunne sige, at jeg har prøvet ALT, men intet fungerede. Jeg troede jo hver gang, at NU havde jeg set lyset og fundet min plads...
Tror også det var en væsentlig grund til, at førtidspensionen strøg igennem uden hverken arbejdsprøvning eller andet - de talte over 35 steder jeg havde forsøgt mig
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 20:02   #418
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Hej igen.

Så fik jeg mit afslag på fri proces, min advokat har så udformet en klage og sendt retur, men hvad er skridtet efter det?

Hvor går man hen hvis man ikke får fri proces, det da ikke være så svært, ifølge reglerne for fri proces, så er jeg "egnet" men de giver afslag, dog på et grundlag hvor der ikke kigges på mine lægelige udtalelser???

Det system driver mig til sindsyg.!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 20:21   #419
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det der er groft...det er at dem der skal give dig fri process siger og udtaler sig om at de ikke mener du får medhold i en evt retssag....(jeg har læst afslaget)

Øhh jeg troede netop at man skulle overlade det til domstolene om man fik medhold eller ej...

På den her måde så siger den ene styrelse...nemlig civilstyrelsen...at du ikke kan få fri process fordi en anden styrelse....nemlig ankestyrelsen har givet dig et afslag....og at civilstyrelsen ikke mener at du får medhold imod ankestyrelsen...

Er det virkelig civilstyrelsens arbejdsområde....at bedømme om en borger får medhold eller ej imod en anden styrelse...

Civilstyrelsen afgøre jo sagen på denne måde....da de godt ved at personen ikke har råd til at føre sagen uden fri process...

Det er da en god måde for de forskellige styrelser at vaske hinanden på ryggen når de sådan kan holde sammen imod borgerne...og sørge for at sagerne ikke kommer for en domstol..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 20:31   #420
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det der er groft...det er at dem der skal give dig fri process siger og udtaler sig om at de ikke mener du får medhold i en evt retssag....(jeg har læst afslaget)

Øhh jeg troede netop at man skulle overlade det til domstolene om man fik medhold eller ej...

På den her måde så siger den ene styrelse...nemlig civilstyrelsen...at du ikke kan få fri process fordi en anden styrelse....nemlig ankestyrelsen har givet dig et afslag....og at civilstyrelsen ikke mener at du får medhold imod ankestyrelsen...

Er det virkelig civilstyrelsens arbejdsområde....at bedømme om en borger får medhold eller ej imod en anden styrelse...

Civilstyrelsen afgøre jo sagen på denne måde....da de godt ved at personen ikke har råd til at føre sagen uden fri process...

Det er da en god måde for de forskellige styrelser at vaske hinanden på ryggen når de sådan kan holde sammen imod borgerne...og sørge for at sagerne ikke kommer for en domstol..



Jeg har overvejet om der er en som vil hjælpe med at formulere en mail, til medierne, for det kan jo ikke passe at når min sag er så tydelig at ALLE giver afslag??

Jeg ved der skal gives afslag, men min sag ligger lige til højrebenet, hmmm.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension