K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2012, 13:44   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Personlighedsforstyrrelser

Jeg synes det er rigtig svært, når man som jeg har flere personlighedsforstyrrelser som b.la skyldes omsorgssvigt helt fra barnsben samt en hel masse andre belastninger.

Det er en stationær og varig lidelse uden behandlingsmuligheder, lægerne har beskrevet det som en tilstand som ikke forsvinder, der er tale om uoprettelig skade.

Ingen medicin kan ændre ens personlighed som man har bygget op gennem mange år.

Det som er mest frustrerende er når ens sb mener der er masser af behandlingsmuligheder og man sagtens kan varetage et arbejde, på trods af man ikke fungerer.

Speciallægen havde direkte anbefalet en midlertidig FP som ikke kunne komme på tale, da jeg stadig vil være syg efter x-antal år.

Afslag på FP, jeg havde tidligere haft mange mislykkedes jobs ( været selvforsørgende), så det kunne jeg da bare fortsat.

Hvordan kan en ung sb sidde og være klogere end alle de læger jeg har været omkring, jeg er nok klar over at det hele er i kassetænkningens øjemål.

Men alligevel jeg kan stadig ikke forstå hvordan hun kan postulere andet end mine læger, da hun ingen autorisation har eller udd. bag sig indenfor den lægefaglige del.

Nogen der kan/vil forklare mig princip afgørelse p-10-08 kan desværre ikke linke til den, da jeg ikke har fundet ud af hvordan man søger den.

Men den skulle være hovedårsagen til jeg ikke kunne få FP.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 14:28   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Forstår ikke, hvorfor du kan få afslag på ftp med henvisning til p-10-08, da den netop siger, at:

Citat:
Resumé:
Der var ikke grundlag for at sætte revision på førtidspensionen til en kvinde, da der ikke var tale om en alvorlig lidelse med et uforudsigeligt forløb, som kunne bedres inden for en kortere årrække. Beskæftigelsesudvalget vurderede, at der hovedsageligt var tale om en personlighedsforstyrrelse. Denne lidelse var varig og uden yderligere behandlingsmuligheder.
Ansøgeren fik således bevilliget ftp hovedsageligt på baggrund af personlighedsforstyrrelsen, og både BAN og AST vurderede, at der ikke kunne sættes revision på, da der ikke var tale om en sygdom med et uforudsigeligt forløb, men en varig sygdom uden yderligere behandlingsmuligheder.

(Kan heller ikke lige linke direkte til afgørelsen, men gå ind på følgende side
http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/ og indtast p-10-08 som søgeord, så dukker afgørelsen op).

Jeg synes, du skulle kontakte din sb og bede om en uddybende forklaring på, hvorfor hun/de mener, den principafgørelse er relevant i forhold til at give dig afslag. Og så bed din sb i samme omgang forklare (gerne med henvisning til faglitteratur), hvorfor hun har en anden mening end dine læger. Og husk at gøre det på skrift og bede om skriftlig svar fra sb. Så plejer piben nemlig tit at få en anden lyd...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 14:31   #3
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Det er altså ikke umuligt, men måske spiller alderen lidt ind.
Jeg har fået FP grundet personlighedsforstyrrelser.
Korrekt - der er ingen medicin.
Måske årelange samtaler med et usikkert udfald.
Synes argumentet om afslag på midlertidig FP er vås.
Så skulle du jo netop have en permanent.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 14:43   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
tjaaa alderen den er 42 år idag.....

Jeg mener osse man skulle kunne få en varig, men speciallægen anbefalede en midlertidig, da han havde kendskab til nogle som kunne begå sig efter en årrække med ro.

Jeg har så andre diagnoser med kroniske smerter hvortil der heller ingen behandling er, de forsker stadig i sygdommen og så længe de ikke kender årsagen er det svært at behandle.

Egen læge og jeg var ikke enig med speciallægens konklution at jeg måske kunne overvinde overskud efter en periode på 3 år med ro.

Men den tog kommunen for gode varer at jeg kan det hele om et par år uden forsørgelse.

Jeg fatter bare stadig minus.........
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 15:25   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har set andre bruger har været inde over din sag
kender ikke deres konklusion, men

alså hvis speciallæges konklutionen
måske kunne overvinde overskud efter en periode på 3 år med ro.

så kan man ikke få pension, da din tilstand så ikke er vurderet varig
en speciallæge tæller alså mere end egen læge og især hvad man selv mener

så desværre er det ikke kun kassetænkning, men at en læge skriver du måske kan få det bedre med ro i 3 år
denne læge tænker ikke over hvad du kan få af ydelse eller hvordan en kommune kigger på din sag. Desværre kan man sige
men det er lægens faglig vurdering og den tager kommunen helt klart med i deres vurdering.
man kunne så sige du skulle have pension med kontrol i 3 år
men ens tilstand skal staidg være vurderet uden behandlingsmuligheder, før man kan få det

som en anden bruger Helenkr skriver så flot

Jeg har gudskelov aldrig hørt om, eller oplevet, at kommunen bevidst har snydt med lægeudtalelser, men jeg har til gengæld oplevet rigtig mange gange, at borgeren læser sine speciallægeerklæringer på én måde, og kommunen på en helt anden måde - og ofte har kommunen haft ret i deres ''oversættelse'' fordi speciallægen ikke har været klar nok i spyttet.

Man kan sige MEGET om sagsbehandlere og/eller lægekonsulenter, men min erfaring er, at man kan sige endnu mere om speciallæger der ikke kan skrive ordenlige erklæringer, og som væver rundt i udtalelserne der dermed kan give lægekonsulenten frit spil.

Jeg har aldrig (og jeg har set MANGE sager!) oplevet at en velformuleret speciallæges erklæringer er blevet ignoreret. Hverken af sagsbehandler eller af lægekonsulenten.

Omvendt har jeg set massere af skod lægeerklæringer der lagde hele ansvaret over på sagsbehandler og lægekonsulent. Der straks dømte borgeren på et uheldigt grundlag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 15:39   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Du har ret MTV fordi speciallægen var ikke klar over den princip afgørelse som er stadfæstet idag som fortæller at man ikke kan få en midlertidig, da det er en varig lidelse uden behandlingsmuligheder.

Alle mine diagnoser er stationære og det bliver kun værrer med årene desværre, synes bare det er svært at forstå det hele - hvorfor tingene bliver tolket som de gør.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 15:58   #7
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg mener osse man skulle kunne få en varig, men speciallægen anbefalede en midlertidig, da han havde kendskab til nogle som kunne begå sig efter en årrække med ro.

Jeg har så andre diagnoser med kroniske smerter hvortil der heller ingen behandling er, de forsker stadig i sygdommen og så længe de ikke kender årsagen er det svært at behandle.

Egen læge og jeg var ikke enig med speciallægens konklution at jeg måske kunne overvinde overskud efter en periode på 3 år med ro.

Men den tog kommunen for gode varer at jeg kan det hele om et par år uden forsørgelse.

Jeg fatter bare stadig minus.........
Nu er det jo sådan, at selv om man får en FP, er man jo ikke forhindret i at blive arbejdsduelig senere i livet.
Jeg ved godt at man siger 0-erhvervsevne, men alting ændrer sig, både samfundet - en selv - og lægernes muligheder.

Jeg håber bare med den nye reform, at der bliver flere midlertidige FP, som senere evnt. bliver permanente.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 16:06   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Den tror jeg så ikke på, da det hele kun går ud på at spare penge.

Med den nye reform der skal man jo næsten være død for at kunne få en FP, selv en arbejdsevne på 2 timer så giver det nej.

Jeg er bare ked, frustreret og fortvilvet og føler mig forudrettet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 16:20   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
enig

alle under 40 år kan ikke så pension, med få undtagelser
alså heller ikke midlertidige FP

for at få pension over 40 år, skal man have været i gennem et ressourceforløb, minimum 1år. på disse forløb kan man dog få hvad der svare til kontanthjælp om man er gift eller har formue. en lille trøst

så der er slet og ret ikke langt op til nogen midlertidige FP, overhovedet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 19:14   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
jow jow MTv men tror du vi bliver tilkendt et ressource-forløb, dem som ikke koster penge og som de ved de ikke kan sætte alverden igang, da det vil forværre personens tilstand.

Nej vi bliver ikke tilkendt noget, da det meste fortsat drejer sig om refusion fra staten.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fakta om personlighedsforstyrrelser gunvor Den nyttige viden vi alle har 18 17-11-2011 12:21
Somatisering og Personlighedsforstyrrelser Tanja Alt det andet 14 05-05-2009 13:26
erfaringer med personlighedsforstyrrelser og sagsbehandler Dorthemusen Alt det andet 19 22-04-2009 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension