K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2012, 23:31   #1
Nulle-Nut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nulle-Nut er ny på vejen
Uddannelse!

Min søster anbefalede mig at skrive herinde i håb om hjælp til hvordan jeg kan komme i gang med en uddannelse uden at gå helt på røven.

Jeg er en ung kvinde på 24 år. Jeg har en depression, som jeg er kommet i behandling for. Jeg har en 3 personligheds-forstyrrelser, som jeg også bliver medicineret for.

Nu står jeg så her og brænder efter en uddannelse. Gerne advokatsekretær.

Mit problem er nu, at med SU + SU-lån vil jeg "kun" få udbetalt 6350 kr/måned. Og på nuværende tidspunkt kan jeg simpelthen ikke overleve for dette.
Jeg bor pt. i en 2 værelses på 38kvm. i en udkantsby. Har undersøgt mulighederne for en billigere bolig, men der er desværre intet at finde på nuværende tidspunkt.

Min husleje er 2700 kr
Vand 400 kr
Varme 550 kr
El 350 kr
Tv-pakke + Internet 190 kr
Mobil 150 kr
Mad + hygiejne 1500 kr
Medicin 200 kr
Buskort 490 kr
Forsikring 230 kr
Sygeforsikring Danmark 113 kr

I ALT = 6873 kr.

Min sagsbehandler på jobcenteret har ytret at de på INGEN måde kan hjælpe mig.

Så jeg håbede lidt på noget hjælp fra jer skønne mennesker.
Enten med "smuthuller" til at komme ud af kontanthjælps helvede og videre til en selvstændig tilværelse, eller hvordan jeg spare på forskellige ting.

Med til historien bør jeg nok fortælle at jeg har meget svært ved at overskue ting, så det er meget lidt sandsynligt at jeg er i stand til at klare et fritidsjob ved siden af. Det er ikke dovenskab, men jeg har mindre indlæringsvanskeligheder og har derfor behov for at fokusere fuldt ud på min uddannelse.

På forhånd MANGE TAK
Nulle-Nut er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp/uddannelse Te-pigen Dit og Dat 14 10-08-2012 03:17
Førtidspension og uddannelse Joanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 25-05-2011 12:50
Fleksjob og uddannelse josefine Alt det andet 2 18-03-2009 17:46
uddannelse fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-03-2008 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension