K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2006, 08:02   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
ledighedsydelse

Jeg er en 33-årig kvinde, der langt om længe er blevet godkendt til fleksjob. Lige nu modtager jeg sygedagpenge, ikke fuld sats, da jeg inden min sygemelding ikke arbejdede fuld tid. Jeg får kun omkring 10.000 kr brutto.
Nu til spørgsmålet: jeg synes, jeg har læst et sted, at der er et mindste beløb, når man modtager ledighedsydelse? Er det korrekt, og i så fald, hvad er mindste beløb?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2006, 08:46   #2
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: ledighedsydelse

Tillykke med din godkendelse til flexjob.

Jeg mener at have læst et sted at ledighedsydelsen bliver regnet ud efter de sidste 3 mdr. på arbejdsmarkedet, men du må ikke hænge mig op på det.

hilsen abbi
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2006, 11:37   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: ledighedsydelse

Hej moster12.

Her er hvad jeg har kunne finde om ledighedsydelse.

Ledighedsydelse ydes for indtil 5 dage om ugen. Ydelsen udgør et beløb, der svarer til, hvad den pågældende i gennemsnit har modtaget i arbejdsindtægt eller anden indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt, i de forudgående 3 måneder. Perioder med revalidering medregnes ikke. Ydelsen kan dog ikke udgøre mere end 91 pct. eller mindre end 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb

som du kan se står der ikke noget om et mindste beløb det har jeg ikke kune finde noget om.

Hvis du vil læse mere om ledighedsydelse kan du finde mere om det her.

http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/AktivSocialPolitik/Ledighedsydelser/Ledighedsydelser.htm

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2006, 16:00   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: ledighedsydelse

Jamen er "kan ikke udgøre mindre end 82% af dagpengene" ikke det samme som et mindstebeløb??
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2006, 16:09   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: ledighedsydelse

jo selvfølgelig er det har du ret i ... bare mig der sover
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2006, 16:13   #6
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: ledighedsydelse

Forslaget indeholder endvidere ændringer, der gennemfører aftalen om at indføre en mindstesats for ledighedsydelse (lovforslagets § 1, nr. 2). Med ændringen sikres det, at modtagere af ledighedsydelse, der på grund af en lav arbejdsindtægt i de forudgående måneder er berettiget til en meget lav ydelse, får ret til mindst 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb.

Det følger af § 17, stk. 2, i lov om fleksydelse, at fleksydelse beregnes på grundlag af lønindtægten fra fleksjob eller den indtægt, der træder i stedet herfor - herunder ledighedsydelse.

Indførelsen af en mindstesats for ledighedsydelsen betyder derfor, at også personer, der overgår til fleksydelse fra ledighedsydelse, som minimum får udbetalt fleksydelse svarende til mindstesatsen på 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb

Loven trådte i kraft 1 januar 2005

med venlig hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2006, 18:31   #7
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: ledighedsydelse

Hej Hejdien og moster12

Uden at vide det så tænker jeg at man inde for dagpenge systemet ville være deltidsforsikret hvis man arbejder med nedsat tid og der er dagpengesatsen lavere. Så er spørgsmålet om det er dagpengesatsen for deltidsforsikret man ville henvise til i det her spørgsmål :|

med venlig hilsen
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2006, 01:53   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: ledighedsydelse

Isch..

Det kan der være noget om... hmmm tror lige det er et af de spørgsmål hvor vi skal væbne os med tålmodighed og vente på Pia
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 18:03   #9
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: ledighedsydelse

Hej med jer.

Jeg havde ikke lige opdaget de her spørgsmål, hvorfor jeg først svarer nu.

Men ledighedsydelsen bliver beregnet på baggrund af ens 3 sidste lønsedler.
Hvis lønnen har udgjort mindre end eller er lig med 82% af dp-satsen er man berettiget til mindstebeløbet på ledighedsydelse, altså 82% af dp-satsen.

Hvis man ligger mellem 82% og 91% af dp-satsen fx 88%, er det også det man kan modtage i ledighedsydelse.
Princippet er, at man kan ikke modtage mere end det der hidtidig har været ens forsørgelsesgrundlag.

Håber svaret er forståeligt.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension