K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2008, 20:45   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
lån gennem ftp.

har tidligere skrevet ang. at låne til et hus gennem ftp. og fik et link til boligfinans danmark. vil i den forbindelse høre om der er nogen der har brugt dem til huskøb. og ku man låne penge gennem dem også?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 22:05   #2
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ja, vi blev godkendt til huskøb hos dem, men fik så et alm. Realkreditlån i stedet, da vi i mellemtiden var blevet prioritetskunder hos Realkredit Danmark. De ville ellers ikke røre os med en ildtang, men blev så tvunget af deres egne regler.

Har også brugt Boligfinans Danmark 2 gange til, at få lån i huset.

Du kan ikke låne kontanter hos dem, men kan få fuldfinanseret hus med advokat, udbetaling osv.
Når og hvis der så kommer friværdi i huset, kan du altid optage yderligere lån
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 22:12   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Vi min mand og jeg har lån igennem BRF kredit , de var helt fine, og gav os en totalkredit, på trods af at jeg er FTPer og min mand (Italiener) ikke engang havde været i Danmark i 6 måneder på det tidspunkt.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 22:23   #4
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ka de hjælpe med at finde et hus til ens behov? hvordan fungerer det med at få fuld finanseret et hus?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 22:37   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ Knudsen

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men EDC mæglerne arbejder sammen med BRF kredit. EDC mæglerne hjælper gerne med alt papirarbejdet, at få lån hjem til jer, hvis det hus i vil købe er indenfor rimelighedens grænser.

Det er nok lettere at opnå lån til et hus i de billigere egne af Danmark, end inde mit i københavn hvor husene snildt kan komme op på millioner. Som en tommelfingerregel kan du regne med at i vil kunne låne op til 3 gange jeres årlige hustandsindkomst.

Mvh &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 23:07   #6
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af knudsen Se meddelelser
ka de hjælpe med at finde et hus til ens behov? hvordan fungerer det med at få fuld finanseret et hus?
Nej, uanset hvem der finansere, skal du selv finde huset og derefter sender man salgsopstilling og diverse papirer som årsopgørelse m.m. afsted. Ved fuldfinansering skal du også lige finde den rådgiver/ advokat, som du vil bruge ifm. handlen.

BRF kredit, Nykredit osv. ville ikke røre os med en ildtang ( undersøgte hele vejen rundt ) og vi snakker her hus til ½ mill. ( og vi har tidligere været kernekunder i Nykredit ), men jeg var så også på kontanthjælp dengang.

Foruden Hrefna`s gyldne regel, så siger de også gerne, at man skal have 3000 kr. til rådighed pr. voksen og 1500 kr. pr. barn efter alle udgifter er betalt- hvem der bare havde det....
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 00:38   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lov om social service § 116:

116. Kommunalbestyrelsen skal yde hjælp til indretning af bolig til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når indretning er nødvendig for at gøre boligen bedre egnet som opholdssted for den pågældende.

Stk. 2. I de ganske særlige tilfælde, hvor hjælp efter stk. 1 ikke er tilstrækkelig til at gøre boligen egnet som opholdssted, kan kommunalbestyrelsen yde hjælp til dækning af udgifter til anskaffelse af anden bolig til personer med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det er en betingelse, at der ikke kan anvises anden bolig, som dækker den pågældendes behov.

Stk. 3. Personer, der modtager social pension, kan ikke få hjælp efter stk. 2, medmindre det drejer sig om personer, der har en hjælpeordning efter § 96.

Stk. 4. Socialministeren fastsætter i en bekendtgørelse nærmere regler om, i hvilket omfang hjælp efter stk. 1 og 2 skal tilbagebetales, herunder i hvilket omfang det tilbagebetalingspligtige beløb kan sikres ved pant i ejendommen.

Måske du har en mulighed der.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 16:49   #8
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
tak for jeres svar og erfaringer. havde tænkt på snak med banken hvis min pension gik igennem. har læst man kan få et lånebevis som garanti for man kan låne pengene når man har fundet et hus til ens behov. er der nogen der har noget erfaring med det? hvad det kræver at få sådan et og sådan hvordan det fungerer i praksis

Sidst redigeret af knudsen; 10-01-2009 kl. 17:00.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 21:52   #9
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Har engang fået en forhåndsgodkendelse igennem Nykredit. Det var tilbage i 1996, men svjh. skal de bare se nogen årsopgørelser, budgetter m.m. og så skriver de et papir på det beløb, som man kan købe for.

Når man så har fundet et hus, inden for den prisklasse aflevere man bare forhåndsgodkendelsen hos ejendomsmægleren og så klare de det praktiske og man risikere ikke, at huset bliver solgt til anden side i mellemtiden, for man er jo godkendt...
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 11:49   #10
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
har lige fået svar fra banken ang. boligkøbsbevis og de forlanger man som minimum kan læg 5 % i udbetaling. nu er regning ikke min stærke side så er der nogen ku fortæl mig hvor meget det er?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning gennem advokat mach 1 Alt det andet 24 09-03-2012 21:38
køb andelsbolig gennem ftp knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 08-02-2010 21:10
lån gennem ftp.? knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-11-2008 15:57
flexjobber gennem 9 år annemette jensen Din historie 0 03-01-2007 23:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension