K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2011, 20:40   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
psykisk-syge-bør ikke parkeres på førtidspension

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...n.html?forside
der kommer den ene påstand efter den anden

Men angst er ikke en kronisk lidelse, og derfor undrer det overlæge Lene Eplov fra Psykiatrisk Center i København, at så mange med psykiske lidelser får tilkendt førtidspension.

sjovt min angst type har jeg lige fået papir på er varig

men det lyder jo godt, har bare et spørgsmål, hvornår bliver jeg så rask?

godt man så har 8 andre ting, som jeg har kæmpet for og fået papir på igennem 10 år
og fået udelukket alle behandlingsmuligheder på

men de er vel heller ikke varig, når der kommer en ny førtidspensions ordning
eller bliver der slet og ret overhovedet nogen ordning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 20:44   #2
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...n.html?forside
der kommer den ene påstand efter den anden

Men angst er ikke en kronisk lidelse, og derfor undrer det overlæge Lene Eplov fra Psykiatrisk Center i København, at så mange med psykiske lidelser får tilkendt førtidspension.

sjovt min angst type har jeg lige fået papir på er varig

men det lyder jo godt, har bare et spørgsmål, hvornår bliver jeg så rask?

godt man så har 8 andre ting, som jeg har kæmpet for og fået papir på igennem 10 år
og fået udelukket alle behandlingsmuligheder på

men de er vel heller ikke varig, når der kommer en ny førtidspensions ordning
eller bliver der slet og ret overhovedet nogen ordning
Underligt! Har lidt af angst siden tyverne, er nu midt halvtredserne! Hvornår forsvinder min angst så ?
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 20:46   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mette Frederiksen var heldigvis forsigtig i sine udtalelser på nyhederne omkring ftp. Hun hentydede til at unge i starten af tyverne ikke burde "parkeres" på pension, men ikke en lyd over dem over tyve eller ham Nokia chefen vi så i indslaget.

Jeg tror at regeringen har hænderne fuld med sdp. loven, så lad os nu se hvad der sker omkring ftp. og hvornår det sker, for så er der godt nok meget der skal ændres mht. varige lidelser, behandlingsmuligheder osv.

Underligt at det kommer bag på dem at psykiske lidelser på ftp. er steget med 23 %, når man ser hvilket pres der har været på arbejdsmarkedet og i sdp. systemet hvor folk smides ud i et væk.

Gad vide om hun kan finde hoved og hale i det hende MF.?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 21:14   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmm, jeg så indslaget med Mette Frederiksen, og jeg synes det lød super godt, så måske hører vi det talte forskelligt...

Det der sprang MIG i ørerne var sætninger som ''vi skal fortsat tilbyde førtidspension til de sygeste'' og ''der er syge i Danmark som IKKE kan blive selvforsørgende og som ér meget psykisk syge og fysisk nedslidte, og hvor vi må drage omsorg for dem, og give dem et godt forsørgelses grundlag''.....

Jeg er også enig med hende i, at det er sørgeligt at unge mennesker får tilkendt en førtidspension i stedet for hjælp - jeg har jo selv stået i situationen og endte med at blive enormt bitter på systemet der tilbød mig førtidspension i stedet for hjælp.

Det endte så med førtidspensionen, men der havde jeg så også ventet på hjælpen i mere end 21 år - og den kom aldrig.

Kan godt mærke jeg er bitter endnu.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 21:34   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Det lyder jo fantastisk, at arbejdsmarkedet fremover skal være mere rummeligt og at folk med lidelser der pt ville medføre "parkering" på ftp nu skal have de hjælpemidler der skal til og der skal indrettes arbejdspladser der er så skånsomme, at de også kan fungere på arbejdsmarkedet.

Desværre synes jeg bare det ser ud til, at det er lysår fra ide til praksis! Som arbejdsmarkedet ser ud pt, hvor de fleksjobbere der allerede er, kun sjældent kan finde job selvom de er relativt velfungerende og har overkommelige skånebehov, hvordan pokker skal de så kunne lade sig gøre, med personer der i dag ville få en ftp?!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 21:37   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan kun være FULDSTÆNDIG ENIG, Håber!!

Også jeg undrer mig stadig, hvor hjælpen skal komme fra....og alle de dejlige skånejobs med hjælpemidler, rummelighed og accept af fysisk/psykisk ustabile mennesker.
For der skal jo også være plads til langtidssygemeldinger mm.

Tænker også, at HJÆLP er fantastisk, men hvis ''hjælpen'' går over i reel menneskejagt, så står jeg af. Og med mit kendskab til systemet og deres ''hjælp'' så ejer det hverken penge, ressourcer eller kompetencer til at tilbyde kvalificeret hjælp.

Og så bliver det en katastrofe for en masse syge mennesker i stedet!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 22:07   #7
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg er bare glad for at jeg har været handicappet hele mit liv
når der skal ser på ftp igen.Jeg synes det er helt fint at de ser på ftp en i mellem.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 22:33   #8
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Vej86, jeg kan sagtens forstå at du som fysisk syg, synes det er fint man genoptager sagen efter x-antal år, men det er anderledes for psykisk syge, som måske har nogle perioder der er bedre end andre, og hvor måske en ftp vil give dem den ro der skal til for at de får bare lidt livskvalitet, men hvor de ville falde direkte tilbage i h......, hvis de igen skulle vurderes pga. forventningspresset og usikkerheden - og selve udsigten til at blive vurderet igen, vil i det hele taget kunne være til stor belastning for den psykisk syge, fordi det indirekte stresser os, med forværring eller i hvert fald ikke med forbedring, til følge.

Så det er ret komplekst for psykisk syge, i hvert fald os der har en tungere lidelse, men sikkert også for angstramte, ptsd'ere osv.

Det er derfor man skal passe så meget på. Det er i hvert fald sådan jeg selv har det, selvom jeg prøver at lade være med at lade mig gå på af det, men jeg er utroligt følsom overfor de mindste ting og det sætter sig simpelthen i mig som smerter, angst, psykoser osv. Det er ikke spor sjov, hverken for mig eller min familie.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 22:35   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hm... Nu har vi lige diskuteret ureparerbare "sen-skader" ved psykisk sygdom i en anden tråd. Gad vide, om de også regner med, de går væk, når den psykiske sygdom er væk...?

Og nej, det rummelige arbejdsmarked og accepten findes ikke. Har selv fået at vide, "at sådan har alle det jo. Tag dig nu bare sammen"... Så kunne det tænkes, at så mange pludseligt får ftp pga psykiske problemer, fordi det i virkeligheden ikke er OS, der er noget galt med, men ARBEJDSMARKEDET, der er blevet så firkantet og krævende, at der ikke er plads til forskellighed og sårbarhed...? Hvordan mon politikerne og arbejdsmarkedes parter vil kringle dén...? Hvis de vil...?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 22:48   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror Risa, det er samfundet generelt der er problemet. Psykisk sygdom er nærmest eksploderet - det er stress og travlhed også! Der kræves mere af folk på en arbejdsplads i dag, der er mange om buddet, de kan vælge og vrage.
Og så er der altså en række mennesker mig selv inkl, der ikke kan klare travlhed, forandringer i hverdagen oa, som jeg bliver frygtelig syg af.
Og verden i dag går hurtig, der sker en masse, der er udvikling på alle fronter, en masse informationer at bearbejde, menneskemylder, kæmpe storcentre og en eller anden ligegyldig renden frem og tilbage, som jeg ikke fatter en meter af.....

Jeg kræver ro, stilhed, rutiner, regelmæssighed, få mennesker af gangen, mindre cirkler, fordybelse...

Jeg TROR (jeg ved det ikke!) at psykisk sygdom er et symptom på det samfund vi lever i, det går alt alt for stærkt derude......er man lidt følsom og modtagelig overfor de ydre påvirkninger, så bukker man under før eller siden.

Min søn på 19's aktivitetsniveau kan få mig til at tabe vejret, med studier, nattearbejde, træning, venner, fester, opdateringer på facebook så alle er med, tidligt op og næsten aldrig i seng.......pyha. Jeg bliver stresset bare ved at iagttage!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At have psykisk syge børn NPH Alt det andet 9 17-02-2011 11:07
Psykisk syge dumper ny førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 25-02-2010 01:30
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension