K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 15:13   #1
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Lettet ! - men stadig "presset". :-/

Hej.

Jeg fik min pension tilkendt d. 1/3, og stille og roligt begynder der at melde sig en lille form for ro, kan sove forholdsvis normalt, men samtidigt så kan jeg ikke "give mig selv lov" til at acceptere det helt.

Jeg har fået tilkendt det, men det med kontrol om 3 år som er på baggrund af min unge alder, og for at se om der sket nogen ændring i mit funktions og helbredsniveau, troede jeg havde fået det accepteret over for mig selv, men nu hvor det er sket så kan jeg ikke helt alligevel, og piner mig mere end jeg først troede øv

Ja, og nu lyder jeg nok pisseutaknemmelig, men er på ingen måde tilfældet, er mere glad for det end jeg er i stand til at beskrive med ord.

Mit endelige spørgsmål er egentligt om der er nogle herinde der har hørt / kendt nogle / læst etc etc. om folk med midlertidig som det jo også er, der har fået den frataget den efter de her x antal år.

Jeg har nok den her angst da jeg ikke kan se mig selv gå igennem lignende mareridt som jeg har været igennem som så mange andre.

Mvh.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:21   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har ikke hørt om nogen i nu
så du skal bare tage det ganske roligt
hvis din tilstand ikke er blivet bedre,
det skal så dokumenteres af en læge
derefter overgår du til varig pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 17:40   #3
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Og dette vil formentligt være ved en samtale med ens egen læge, og intet udover som regel eller ?

Vil være meget taknemmelig hvis andre har nogen erfaring med det
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 20:16   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej S Phoenix,

Jeg kender ikke nogle der står i den position eller lign. du nævner, men det jeg tror, at det du skal prøve på er at; "at tænke på noget andet" og det har du nok hørt mange gange

Jeg kan godt forstå at at det er svært at overskue og acceptere at ens ønskelige situation er begrænset, man har mega mange tanker heromkring, hvad skal der ske?, hvad må man gøre i medens? Osv. Er du ikke tilknyttet en sagsbehandler i denne periode, måske kunne denne hjælpe dig med disse spekulationer og forklare hvordan forløbet vil være og hvad du må foretage dig i mellemtiden ?

Det bedste råd jeg kan give dig er at leve her og nu og gøre hvad du vil og du sætter pris på. Der er ingen tvivl om at du fra tid til anden vil blive overdrevet af angst for hvad der skal ske om 3 år, men det er jo naturligt nok, måske kan "dit" eget system forklare dig herom??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 21:30   #5
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Nej, er jo også sjældent de bliver erkendt på den måde så vidt jeg kan forstå, også derfor det "ærgrede" mig lidt. Blev trods alt tilkendt på 17, og uden arb. prøvninger...

Hehe - det har jeg bestemt hørt MANGE gange, men problemet er at det begynder og pine mig mere og mere, og håbede bare ligesom på at jeg nu kunne begynde og se lidt fremad igen, så håber lidt dette er en kort periode

"hvad må man gøre i medens?" - Er der nogle regler for dette???, det stod intet om i mine papirer da jeg blev tilkendt FTP :O

"hvordan forløbet vil være og hvad du må foretage dig i mellemtiden ?"
Igen - ved godt det ikke er meningen, men gør mig da lige umiddelbart nervøs, om der noget jeg har overset. Er der regler/begrænsninger for FTP med kontrol ?

Den angst skal nok komme, og første gang har så meldt sig rimelig kraftigt nu kun 14 dage efter tilkendelsen
Tror jeg vil se om jeg kan komme i kontakt med den nye SB jeg har fået til dette, og se om hun er behjælpelig med noget af det, for piner mig godt nok en del
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 00:50   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hejsa.

Min mand fik tilkendt midlertidig pension i 2 år. hans lidelse er fysisk i ryggen, uden diagnose som sådan.
da det nærmede sig tiden for de 2 år, skrev vi brev til kommunen for at høre til genoptagelsen, belært af min lange lange ventetid, uden sagsbehandling. og i løbet af et par måneder havde kommunen haft ham til samtale, hvor vi fortalte hvordan det gik, samt de indhentede en attest fra lægen, og så fik han tilkendt sin pension fast efter det. der var ikke noget med arbejdsprøvninger eller andet sjov.
Og i ventetiden på de 2 år hørte han intet til kommunen, og ingen blandende sig i hvad han lavede..

Det er nu en del år siden, og jeg selv venter stadig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 01:02   #7
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Du skriver i fortalte om hvordan det gik osv, ingen snak om at komme ud igen, eller på anden måde lidt pres på fra deres side af til den samtale.

Lige nu dræber det mig bare, og på trods af jeg var begyndt at føle mig lettet, så kommer det tilbage til mig nu, og jeg "hader" mig selv for det

Var det en længere samtale i var til Huldra ? eller? - eller for at spørge på anden måde, en ubehagelig samtale fra SB side ?

(håber snart din egen går igennem også !)
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 02:37   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej igen,

nej der var ingen pres på, og det var en sød og venlig socialrådgiver som var vikar på det tidspunkt.
hun kunne jo ved selvsyn se at min mand ikke havde det godt, og hun kunne nærmest ikke forstå at kommunen ikke havde tilbudt os hjælp til børn og hjemmet..
og lægen lavede attesten uden at se min mand.. men havde jo journalen at se tilbage i.

tak for håbet omkring min sag..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 09:19   #9
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Min mand for tilkend førtidspension i 2006 og lige som dig skulle den tages op efter 2 år. I den mellem læggende periode fortog kommune sig intet.
Min mand har været udsat for en arbejdsulykke og kom til skade med ryggen.

2,5 år efter kontaktet kommunen os igen og jeg talte med sagsbehandleren, min mand havde ingen kontakt med kommunen.
Fik tilkendt førtidspension fast. Tror ikke du skal være så nervøs.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 09:41   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Jeg har fået tilkendt det, men det med kontrol om 3 år som er på baggrund af min unge alder, og for at se om der sket nogen ændring i mit funktions og helbredsniveau, troede jeg havde fået det accepteret over for mig selv, men nu hvor det er sket så kan jeg ikke helt alligevel, og piner mig mere end jeg først troede øv
Jeg ville have det præcis lige som du har det og fordi lille verden Danmark ser ud som den gøre i dag, så ville jeg råde dig, at være meget omhyggelig med hvad du fortaler til din læge i løbet af de kommende tre år.

Læger gøre alt for penge og man ved ikke hvilke aftaler de vil få med kommuner fremover.

I det hele taget så fortalt om din pension så lidt så muligt, folk har ond i røven nu om dage om man kan lide det eller ej.
Ellers til lykke med din FP.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
er både trist, lettet og "tom" inden i sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2011 21:06
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Jeg er så lettet - "måske" flexjob sandie86 Spørgsmål ang fleksjob 1 09-02-2010 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension