K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 16:30   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Pensionisters bedrageri skal frem i lyset..

Gad vide, om man får et brev om, at man skal meddele kommunen, hvis man opholder sig udenfor DK i mere end 2 mdr? Eller har man fået det at vide? Jeg må indrømme, at jeg vidste det ikke?!
Men de må da hjertens gerne glo på min konto, der er (desværre) ikke noget spændende at se på!

http://nyhederne.tv2.dk/article/32922511/
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 17:29   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er helt i orden efter min mening
skat har jo kunne se ens formue i mange år

man må dog så håbe at en ansat på kommunen ikke begår bedrageri
når de får fingre i ens konti
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:31   #3
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Det må vel også gælde førtidspensionister, men hvordan kan det så være at der ikke er kommet noget brev om det?
Jeg læste nyheden tidligere i dag og hørte også noget om det for nogle måneder siden, men der er intet brev kommet. Så hvis jeg tog på ferie i udlandet i tre måneder og ikke meldte det til kommunen, ville jeg så blive meldt til politiet?

Det er altså en mærkelig måde at gøre det på.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:34   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tak for kaffe, sir jeg bare!

Jeg er absolut for at man forsøger at bekæmpe kriminalitet MEN dette er så også politiets opgave IKKE kommunernes!

Vi har herhjemme en tre deling af magten -hvor er den henne, når nu de slipper Borgens lakajer løs

NEJ NEJ og atter NEJ, det er princippielt en krænkelse af spillereglerne!

Håber da inderligt at nogle ansvarlige mennesker vil bringe dette videre, for dét kan bare ikke være rigtigt, i min terminologi!

Ps: skal da lige hilse og sige, jeg/vi har intet at skjule og har aldrig haft!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:35   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg synes også, det er mærkeligt, for jeg har da på intet tidspunkt fået noget at vide om det (medmindre det står på et eller andet stykke papir, jeg kun har skimmet), men hvis det er en ny regel, så har jeg ihvertfald ikke fået besked, for har ikke hørt fra kommunen siden jeg blev tilkendt pension. Andet end en pensionsopgørelse for meget, meget længe siden. Så jeg vidste ikke, at der var nye regler pr 1/7!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:45   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De har også talt om det i forbindelse med sort arbejde....og fra loppemarkedsalg mm

Så, folk skal i hvertfald ikke rode for meget rundt i deres konti, for så falder hammeren.
Jeg betalte på et tidspunkt min søns regninger (så han sparede de penge der ellers skulle bruges på girokortene på posthuset/banken), og så satte han bare beløbet ind på min konto. Men det gør vi ikke mere, selvom det jo hurtigt kan bevises, at jeg reelt har brugt pengene til regninger og at pengene kommer fra ham.
Jeg orker bare ingen misforståelser!
Jeg har kun en enkelt regning udefra, som er min Mors og den oversiger sjædent 30 kr, som er for hendes vaskeri, men de 30 kr får jeg så bare direkte i hånden - det er bare dumt at give 20-25 kroner for at betale et girokort på 30 kr.

Men ellers sker der ikke andet på min konto.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:37   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Da jeg hørte om denne lov meddelte jeg permanent flytning til udlandet...
Får det samme i pension og betaler samme skat...
men slipper da for at kommunen skal rode i hvornår jeg er mere end 2 mdr i udlandet
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:44   #8
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg synes det er rigtig ærgerligt at det er kommet så vidt.

Men det er desværre en nødvendighed. I et samfund kan man ikke have, at folk snyder, og for at bekæmpe snyderi i et samfund, bliver man nødt til at lave kollektiv afstraffelse.

Jeg er selv førtidspensionist, og synes det er træls, at kommunen kan rodde i hvad jeg har købt. Det kommer ikke kommunen ved, om jeg har købt hvedetoast eller rugbrød idag.

Ejheller kommer det kommunen ved, om jeg sparer op. Men så kan de jo trodsalt se, at jeg netop SPARER op, og ikke får tilført flere penge end ellers.

Hvis det kan hjælpe på velfærdens anerkendelse, accept og respekt så går jeg ind for loven.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:57   #9
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jah...nåh...næh...HVAFFER ER DET KUN PENSIONISTER ???????....................det var vist bedre at se ind i egne rækker...eller er det RÆNKER...der stortrives skattesnyd, svindel, underslæb og bedrageri....husk det gamle ord..."tyv tror hver mand stjæler"
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:05   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jeg synes det er rigtig ærgerligt at det er kommet så vidt.

Men det er desværre en nødvendighed. I et samfund kan man ikke have, at folk snyder, og for at bekæmpe snyderi i et samfund, bliver man nødt til at lave kollektiv afstraffelse.
Tja... ved ikke rigtigt... dengang jeg var ung og frisk var man uskyldig til det modsatte var bevist... og der skulle være en begrundet mistanke for at der kunne iværksættes en undersøgelse ... og det var politiet der undersøgte om der blev begået noget ulovligt... og domstolene der dømte...

Det synes vi dengang var opskriften på et retssamfund... tja... men er vel bare blevet for gammel og ikke fulgt med tiden... for er stadig imod et samfund hvor borgerne overvåges og udspioneres af staten og man skal bevise sin uskyld... dengang foregik overvågningen fra staten i det der var østblokken.... dengang de slap fri overtog vi det...smart synes nogen... hvorfor skræmmer sporene ikke dagens politikere ??
næ for nogen skide pensionister er nok en flok svindlere hele bundtet og så gir det stemmer at overvåge at de ikke snyder...
så vi ansætter lige 50 medarbejdere til det... opskriften fra det gamle østtyskland bliver nøje fulgt til punkt og prikke... Så gik der tid med det...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når sandheden skal frem-så har han fat i noget østerbro Politik og Samfund 9 01-07-2012 17:36
Kommunal "fifling" frem i lyset! buster Politik og Samfund 2 16-10-2011 10:57
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
Socialt bedrageri skal koste statsborgerskab Ninja Politik og Samfund 8 30-08-2009 15:40
Operation "Frem i lyset" Søsser Lægekonsulenternes Rolle 11 20-07-2008 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension