K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2015, 18:09   #1
Benthedyhr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Benthedyhr er ny på vejen
Jobprøvning

Hej,jeg søger nogle svar ang.ansøgning om fp.
Jeg er tikendt flex,og er på ledighedsydelse.
Jeg har søgt fp.Og fået afslag,og er nu i jobtræning.
Jeg har KOL,i svær grad.min lungeprocent var på 30 % indtil i går,hvor jeg var til underrsøgelse på lungeklinik,og fik afvide at den var faldet til 22 %,og skal have ilt apperat.
Så jeg tænker om der er nogen mulighed for at jeg,efter de nye oplysninger igen kan søge om førtidspension,og om der er nogen der ved hvor jeg skal henvende mig ?
Benthedyhr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 20:09   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har kommunen de lægelige papirer med de nye oplysninger?

Hvis de har og ikke reagere på dette ja så har alle borgere muligheden for at søge en førtidspension ifølge lov om social pension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag..

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=165512#Kap3

Men hvis kommunen ikke har de nye oplysninger....ja så vil det ikke hjælpe dig at søge efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag..

Så du skal sikre dig at kommunen har de lægelige papirer på de nye oplysninger...

Vi herinde kan ikke bedømme om det så vil give et andet udfald end det sidste afslag du fik...

Hvis man vil søge en førtidspension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag....ja så skal man henvende sig på kommunens jobcenter (bare ved skranken) med en skriftlig ansøgning...

Man skal huske at få en kvittering på at man har afleveret ansøgningen...så man senere kan dokumentere det..

Det eneste man behøver at skrive er:

Dato

Jeg vil gerne søge en førtidspension ifølge lov om social pension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag..

Underskrift..

Man kan begrunde hvorfor man ønsker at søge den førtidspension...i ansøgningen....men det er ikke noget der kræves...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 20:38   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg supplere lige op....

..... nu er der sket væsentlige ændringer i din situation siden det sidste afslag.

At være afhængig af iltapparat giver jo nogle væsentlige forhindringer i din færden og omgang med omgivelserne.

De oplysninger som du beskriver findes vel, og hvis ikke du har dem, søger du aktindsigt der hvor man har afgjort at tiden er inde til iltapparat.

Tal eventuelt med din praktiserende læge.

https://www.lunge.dk/iltbehandling-ved-kol

"Som regel er det dog først, når lungefunktionen er under 30 % at iltindholdet hos nogle bliver for lavt, og selv med så dårlig en lungefunktion er der mange der fortsat har en udmærket iltning af blodet.

Ilten skal bruges mindst 16 timer i døgnet
Hvis du tager imod tilbudet om ilt i dit hjem, skal du som hovedregel bruge ilten i 16 – 24 timer i døgnet."


https://www.lunge.dk/pension

Men du må ikke tage det som en selvfølge at din sagsbehandler har den fornødne viden om din diagnoser.

Ikke fordi det betyder synderligt, hvis du søger en førtidspension § 17 stk. 2 på det foreliggende grundlag

Men inden du afleverer din ansøgning skal du være sikker på, at kommunen har de sidste nye væsentlige oplysninger.

Lad os høre hvordan det ender.

Hvis du senere har fler spørgsmål bliver du her på din tråd.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-12-2015 kl. 20:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension