K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2012, 08:36   #1
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
I arbejde på kontanthjælp (bevilliget fleksjob)

Jeg har nu været bevilliget fleksjob i flere år, men er stadig ledig på kontanthjælp.
I et forsøg på at komme ind på arbejdsmarkedet som fleksjobber, har jeg nu taget vikar arbejde og håber at det kan være vejen frem.
Jeg holder mig inden for de 15 timer om ugen som jeg er visiteret til, men har alligevel svært ved at holde til tempoet og det hårde i ikke at vide hvornår jeg bliver tilkaldt.
Jeg er i tvivl om at det er det hele værd???
Økonomisk er det næppe besværet værd, da jeg får lov at beholde 14 kr. I timen samt 4 kr. Pr. 100 kr. Jeg selv tjener. Hvis de tal er rigtige, vil jeg i de dage hvor jeg har meget korte vagter, ikke engang kunne tjene til transporten.
Noget andet er, at det måske aldrig kommer til at føre til noget fleksjob.

Nogen der ved om de tal jeg har angivet for hvor meget kommunen trækker er korrekte?

Da jeg er meget usikker på om det er smart eller bare for dumt og nedslidende det jeg gør, håber jeg at nogen her kan hjælpe mig med konstruktive råd og ideer. Alle kommentarer modtages med kyshånd.

På forhånd tak
Carina
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 14:36   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carina Se meddelelser
Jeg har nu været bevilliget fleksjob i flere år, men er stadig ledig på kontanthjælp.
I et forsøg på at komme ind på arbejdsmarkedet som fleksjobber, har jeg nu taget vikar arbejde og håber at det kan være vejen frem.
Jeg holder mig inden for de 15 timer om ugen som jeg er visiteret til, men har alligevel svært ved at holde til tempoet og det hårde i ikke at vide hvornår jeg bliver tilkaldt.
Jeg er i tvivl om at det er det hele værd???
Økonomisk er det næppe besværet værd, da jeg får lov at beholde 14 kr. I timen samt 4 kr. Pr. 100 kr. Jeg selv tjener. Hvis de tal er rigtige, vil jeg i de dage hvor jeg har meget korte vagter, ikke engang kunne tjene til transporten.
Noget andet er, at det måske aldrig kommer til at føre til noget fleksjob.

Nogen der ved om de tal jeg har angivet for hvor meget kommunen trækker er korrekte?

Da jeg er meget usikker på om det er smart eller bare for dumt og nedslidende det jeg gør, håber jeg at nogen her kan hjælpe mig med konstruktive råd og ideer. Alle kommentarer modtages med kyshånd.

På forhånd tak
Carina
jeg er også ledig flexjober på max 15 timer om ugen kan ikke klare mere.. jeg ville også melde mig til vikår firma og fik at vide fra minven det skal jeg ikke gøre da de er ikke godt for os flexjobber..

stadig søger job men det er ikke let at finde de timer men kan ikke klare mere.. håber at vi finde en snart..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 15:21   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
I arbejde på kontanthjælp?
Øh hvis du er fleksjobber, får du vel LØN på fuld tid, medmindre du er visiteret som kun deltids-fleksjobber?
Det skal du jo have, når du er fleksjobber og i job. Man skal have mindstelønnen på overenskomstområdet - det er kommunen, som skal sørge for, at du skal have det.
Kommunen skal indover med en kontrakt med virksomheden...
Synes det lyder lidt forvirrende for mig med din sætning "i arbejde på kontanthjælp"... hmm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 16:04   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg vil mene at du ikke "bare" kan tilknytte dig et vikarbureau,da et job jo skal godkendes af komunen,før de udbetaler tilskudet.

Dine øvige hensyn som du evt. har ud over arbejdstid på 15 timer skal man jo også sikker sig bliver overholdt.

Du skal nok tale med JVS jobkonsulent,før du springer ud i sådanne noget.

Hvis du er visiteret til 15 timer over hele ugen,så kan du ikke bare tage to dage med 7½ time-den er jeg næsten sikker på at du kan miste din flex visitering på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 24-08-2012 kl. 16:07.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 16:27   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
I arbejde på kontanthjælp?
Øh hvis du er fleksjobber, får du vel LØN på fuld tid, medmindre du er visiteret som kun deltids-fleksjobber?
Det skal du jo have, når du er fleksjobber og i job. Man skal have mindstelønnen på overenskomstområdet - det er kommunen, som skal sørge for, at du skal have det.
Kommunen skal indover med en kontrakt med virksomheden...
Synes det lyder lidt forvirrende for mig med din sætning "i arbejde på kontanthjælp"... hmm
Du misforstår som jeg læser det er hun visiteret til fleksjob, pt ledig fleksjobber på kontanthjælp. TS har så taget et ordinært vikarjob som så modregnes i kontanthjælpen.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 01:05   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carina Se meddelelser
Økonomisk er det næppe besværet værd, da jeg får lov at beholde 14 kr. I timen samt 4 kr. Pr. 100 kr. Jeg selv tjener. Hvis de tal er rigtige, vil jeg i de dage hvor jeg har meget korte vagter, ikke engang kunne tjene til transporten.
Husk, at hvis du en måned ikke har nogle arb.timer, så skal du fortælle kommunen det, for din kontanthjælp frigives ikke før kommunen har modtaget oplysninger om din indtægt i den aktuelle måned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 01:28   #7
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Carina
Forstår godt din tanke - at det måske kunne give job på sigt - kender ikke noget til måden at beregne på. Men umiddelbart lyder det ikke rigtigt??

Men pas nu på dig selv, den usikkerhed der netop ligger i vikararbejde, at man aldrig rigtig ved hvornår man har fridag eller ej - den slider og stresser...
Hvis det er fordi du er bange for at gå helt i stå, kunne du måske tilbyde dig til en enkelt virksomhed, i de 15 timer om ugen, som praktik (altså ulønnet) i feks en md? og så måske finde et andet sted i en md? osv osv... på den måde får du opbygget noget netværk inden for dit fag, og det er en ret god måde at få job på. Altså via netværk...

Hvad arbejder du med - når du er vikar?

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 15:23   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Du misforstår som jeg læser det er hun visiteret til fleksjob, pt ledig fleksjobber på kontanthjælp. TS har så taget et ordinært vikarjob som så modregnes i kontanthjælpen.
Hej Supersus, ja det kan godt være, jeg har misforstået...

Lagde lige mærke til hun skriver "Jeg holder mig inden for de 15 timer om ugen som jeg er visiteret til..".... Så hun bør få fuld løn, hvis hun netop arbejder de 15 timer som hun er visiteret til... Medmindre hun er deltidsfleksjobber... Men hun arbejder måske meget varierende arbejdstimer pr. uge, f.eks. 8 timer det ene uge og 12 timer det andet uge... hmm
Forresten ja det må være hårdt ikke at vide, hvornår man bliver indkaldt som vikar. Plejer man ikke få løn for at stå til rådighed, når bliver kaldt ind? (måske andre der kan svare på det).

Jeg har ikke kunne finde noget med fradrag til fleksjobbere på kontanthjælp.
Kun til dem på ledighedsydelse...

Det var da nu dejligt, at det kan lade sig gøre med vikarjobs til fleksjobbere. Har hørt om nogen herinde, hvor jobcentret har sagt NEJ... Det er da bedre at komme ud og få lidt indtægt og optjene de 9 mdr.s job, hvis man hele tiden er på kontanthjælp. Hvis man opnår de 9 måneder, ville man kunne komme på ledighedsydelse, når man blev ledig efter et job...

Der står på borger.dk, at (https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx):

Indtægt

Dine og din evt. ægtefælles indtægter trækkes som udgangspunkt fra i hjælpen krone for krone.

Ved indtægter fra arbejde eller indtægter som led i tilbud, kan kommunen, når de beregner kontanthjælpen eller starthjælpen, se bort fra et vist beløb per time.


Ved ikke om det kan bruges til noget...

Jeg synes nu dog, at jobcentret bør kunne henvise til en lov og paragraf for fradrag i kontanthjælpen i forbindelse med indtægt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Weeeeee bevilliget fleksjob pspina Hvordan forløb det da du søgte fleks? 15 24-04-2016 18:18
Må man må man arbejde på kontanthjælp Nogle råd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 25-08-2013 12:05
Regler for arbejde-ferie kontanthjælp? Tigul Alt det andet 7 18-12-2011 22:53
Arbejde ved siden af kontanthjælp? akizuri Alt det andet 4 06-05-2009 15:57
Jeg har fået bevilliget fleksjob Lotte A. Din historie 5 23-02-2008 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension