K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2011, 17:42   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Måske bliver 2012 mit år men så kommer de sorte tanker

Jeg sidder her og er både, glad og spændt, men også hunderæd for om kommunen alligevel stikker en pind i Hjulet, så jeg alligevel ikke kommer videre til afgørelsen.

Jeg har siddet som sygemeldt efter en arbejdsskade i 7½ år, jeg har været ude i 4 arbejdsprøvninger + reva. Min lidelse ( golfalbuer ) er konstateret som stationær ved diverse lægeerklæringer, og det siger kommunen også at den er.

Jeg er pt i arbejdsprøvning / opkvalificering jeg har været der i 13 uger, vi har netop forlænget indtil 30/3 netop fordi at arbejdsprøvningen er klar til at ansætte mig i flex bagefter.

Jeg startede på 2 timer om dagen, det er kørt sådan lidt op og ned i timetal, og pt er jeg på 2 3/4 time om dagen, jeg er mødestabil, er dog pt sygemeldt pga operation ( der ikke har noget med skaden at gøre ).

Sagsbehandleren har så meldt ud til jobkonsulenten at det der mangler i min sag er mere faglighed, så i jan/feb er jeg tilmeldt nogle AMU kurser indenfor faget, så jeg nemmere kan komme igennem godkendelsen til flexjob.

Jeg er super glad for min arbejdsprøvning, et sted jeg sagtens kan se mig selv, alle skånehensyn er overholdt, og har nogle super kollegaer, jeg har hjælpemidler stillet til rådighed fra ERGO. Jeg nyder virkelig at skulle afsted hver dag.

Jeg har også en super jobkonsulent, arbejder fint sammen med ham, og ved at han vil gøre alt for at få mig igennem, presser mig ikke unødvendigt i tid, og ingen problemer ved at komme ned i tid, hvis timetallet giver for mange smerter.

Jeg burde være lykkelig, og det er jeg sådan set også over at der venter et job på mig når jeg bliver godkendt, for jeg er virkelig glad for min arbejdsprøvning, og de er glade for mig.

Men så er det tankerne bliver lidt sorte for hvad nu hvis kommunen får en ny ide om endnu en afprøvning, eller andet, for så er der ikke noget job der venter, så skal jeg igen gå i uvidenhed. Sagsbehandleren siger godt nok at der ikke er planer om at jeg skal afprøves mere end der hvor jeg er nu, men tør jeg tro på det efter så mange år.

Hvad er det der sker til sådan et flex visitationsmøde, hvad lægger de vægt på ? og hvad giver afslag ?

Er det nemmere at blive godkendt hvis der er et flexjob i den anden ende ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 17:54   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Grundlæggende set må de ikke se på om du har et job der venter på dig (men de gør det...)

Jeg tror ikke du skal frygte mere arbejdsprøvning. Hvis de strækker sig så langt at sende dig på kompetencekurser på AMU, så er det fordi de kan se noget perspektiv i sagen (vi ved jo alle at kommunen ikke flotter sig med pengene for tiden)

Når du er mødestabil og du pt. ligger på 12-15 timer, så vil jeg jo mene at den går i gennem.

Et flexteam er som regel flere sagsbehandlere, som så sidder og sparrer om de forskellige sager, de hver især har som de gerne vil indstille til fleks. Den grundlæggende idé er at får velbehandlede sager igennem, og de skal være nogenlunde ensartet vurderede...

I nogle kommuner er et flexteam bygget op som et pensionsnævn, dvs. at der deltager også en leder, en læge konsulent og lignende.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 19:57   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Grundlæggende set må de ikke se på om du har et job der venter på dig (men de gør det...)

Jeg tror ikke du skal frygte mere arbejdsprøvning. Hvis de strækker sig så langt at sende dig på kompetencekurser på AMU, så er det fordi de kan se noget perspektiv i sagen (vi ved jo alle at kommunen ikke flotter sig med pengene for tiden)

Når du er mødestabil og du pt. ligger på 12-15 timer, så vil jeg jo mene at den går i gennem.

Et flexteam er som regel flere sagsbehandlere, som så sidder og sparrer om de forskellige sager, de hver især har som de gerne vil indstille til fleks. Den grundlæggende idé er at får velbehandlede sager igennem, og de skal være nogenlunde ensartet vurderede...

I nogle kommuner er et flexteam bygget op som et pensionsnævn, dvs. at der deltager også en leder, en læge konsulent og lignende.
Tak Ricky du er uundværlig her på K10, og dit svar hjalp mig meget, nu begynder jeg at ane lidt julefred og kan slappe af.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03
Københavns Kommune kommer måske under administration Morgause Politik og Samfund 2 30-07-2009 12:26
Tanker lonek Din historie 0 15-01-2008 14:59
Bliver indkomsten halveret, når man kommer over på ledighedsydelse Andemor Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 19-05-2006 17:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension