K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2010, 12:50   #1
bjp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
bjp er ny på vejen
Fkleksjobskifte og løn

Hej K10 brugere.

Håber det er det rigtige sted jeg skriver, ellers må jeg se om jeg kan få det flyttet.

Jeg er i den situation at jeg er i job, men på en lidt usikker arbejdsplads. Jeg har så søgt andet arbejde, og skal til samtale på tirsdag.

Men jeg har et par uafklarede spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.


Det nye sted er offentlig ansat med udgangspunkt i nyløn, og start med udgangspunkt i grundtrin 28+evt. kvalifikationer. Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvad dette betyder i kroner/øre... Er der nogen der kan fortælle mig det, eller evt har et link hvor det står eller noget...

Ligeledes er det kommet mig for øre at jeg muligvis bliver underbetalt her hvor jeg er nu. Hvordan er reglen omkring refusion til arbejdsgiver.... Får arbejdsgiver 50% (det er min aftale på) refusion på den løn han udbetaler mig, eller får han 50% af den overenskomstmæssige mindsteløn?


Håber i har tid, lyst og lejlighed til at guide/hjælpe mig


hilsen Bjarke
bjp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 13:44   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Det kommer lidt an på hvilken område inden for det kommunale - men umiddelbart lyder det som om der er tale om HK's overenskomst og så kan du finde løntabellen her:

http://www.e-pages.dk/hk/249/

på side 9
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 13:54   #3
bjp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
bjp er ny på vejen
Hr.Luko

MANGE TAK! det guider mig nogenlunde på vej. Jeg er idag sysadm, og skal arbejde på nogenlunde samme niveau ved det offentlige.


Hilsen Bjarke
bjp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 16:15   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der SKAL ALTID inddrages fagforening, når der skrives ansættelseskontrakt, og derfor burde fagforeningen dengang også have godkendt din løn, som typisk betyder, at arbejdsgiver får refusion for mindstelønnen, som du selv skriver.

Du burde da ikke være underbetalt i dit nuværende arbejde. Og din løn kan sagtens være større end mindstelønnen (som ovenfor - hvor det "kun" er refusionen, der baseres på mindstelønnen).

Men kontakt fagforeningen FØR underskrift af næste ansættelsesaftale, så du er sikker på, at tingene er i orden. (Kommunen SKAL selv sørge for det, men du kan jo "minde" kommunen om det, hvis den skulle have "glemt det".)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 12:00   #5
bjp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
bjp er ny på vejen
Zuza

Mange tak.

Det der nemlig undre mig, er det beløb arbejdsgiver får udbetalt i refusion, kontra den løn jeg får.. Men HK er inde over sagen og jeg afventer hvad de siger (hvis de siger noget).

Jeg skal forsøge at vende tilbage med afgørelsen i sagen hvis ikke jeg når at skifte job inden.
bjp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 10:55   #6
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Din arbejdsgiver får kun udbetalt for refusion for den løn, din lønsedddel angiver -accinitetsillæg og andet, der giver dig en højere løn end mindstelønnen, for området du arbejder under.

Virksomheden indsender din lønseddel, hver måned.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 16:17   #7
bjp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
bjp er ny på vejen
Pophår

Mange tak skal du have.

Som jeg læser de svar der har været gælder det vidst bare om at få oplyst det helt eksakte tal på hvor meget arbejdspladsen får udbetalt. Jeg ved at det ikke stemmer helt overens med den løn jeg får, men som fleksjobber skal man også passe på med at kræve for meget tror jeg.

Hilsen Bjarke
bjp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 16:44   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
bjp....

Du kan læse om tilskud her, hvor du kan se, at arbejdsgiveren KUN får refusion for mindstelønnen... og IKKE af den del, der er større end mindstelønnen.


Citat:
Tilskuddet kan ikke overstige halvdelen eller totredjedele af den mindste overenskomstmæssige timeløn på det aktuelle ansættelsesområde eller af den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde, med tillæg af udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag.

https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K13

Pophår... hvis du har læst noget andet i lovgivningen, er det til stor hjælp, hvis du lægger et link på, så det kan bruges... evt. til kommunen. Men jeg kan altså ikke se, at det står nogen steder, at arbejdsgiver får refusion af større lønninger end mindstelønnen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 17:08   #9
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Arbejdsgiveren får refusion for:
  • 1/2 eller 2/3 af mindstelønnen ifølge gældende overenskomst på området / den overenskomst man er ansat efter.
  • Arbejdsgiver udgifter til evt. pensionsordning
  • Arbejdsgiver udgifter til lovpligtig arbejds-ansvars forsikring (mener jeg den hedder)

Der er sikkert flere ting, men min hjerne siger stop for idag.
(kikker lidt mere efter det imorgen)
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 19:20   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære bjp

Ang. dette:

Pophår

Mange tak skal du have.

Som jeg læser de svar der har været gælder det vidst bare om at få oplyst det helt eksakte tal på hvor meget arbejdspladsen får udbetalt. Jeg ved at det ikke stemmer helt overens med den løn jeg får, men som fleksjobber skal man også passe på med at kræve for meget tror jeg.

Hilsen Bjarke


Det lyder som om du mener, at din arbejdsgiver får mere i tilskud, end svarende til 50% af din løn ???
Hvis det er tilfældet er det galt.
Som fleksjobber skal man IKKE passe på med at kræve for meget !!!
Din arbejdskraft er også noget værd !!
K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension